Elektryka w lusterkach

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, panowie szukałem czegoś konkretnego na forum o lustrkach elektrycznych i nic nie znalazłem;-/
Mianowicie mam problem, bo od jakiegoś czasu przepala mi sie bezpiecznik nr 12 odpowiedzialny za lusterka. Gdy włoże nowy, joystikiem porusze bu ustawić lustra w momencie sie przepala..wymieniłem go kilka razy wczesniej bo sie przepalał, ale teraz za każdym razem sie pali..Gdzie zacząć szukać przyczyny??
Jak dotąd lusterka grzały sie jak byłą niska temp, peknie z nich parowało, nie grzały na okrągło także było wszystko okej.
Teraz nie ma sterowania, i podgrzewania ;-/ Dodam że mam asferyczne niebieskie szkła..
Podejrzewam że mata grzewcza może sie już zużyła lu coś takiego.. od czego zacząć szukać suterki, bo do elektryka jechać z taką pierdołą?? Napewno sam dojde, tylko od czego zacząć??
e34 2.0 M 50 V max 235 km/h

[ wiadomość edytowana przez: kosmat dnia 2008-05-03 23:00:54 ]
  
 
nic nie doradzicie panowie?
  
 
W miejsce bezpiecznika wepnij zarówkę 12 Volt, albo woltomierz poruszaj wszystkimi możliwymi kablami w podejżanych obwodach, kiedy pojawi się zwarcie żaróweczka zapali się jaśniej, jeśli podłączony Voltomierz to podniesie się napięcie. Tak możesz zlokalizować zwarcie.
Jeśli podejżewasz matę musisz dobrać się do niej i odpiać od niej kable, bezpiecznik nie powinien się palić. Myślę, ze to nie mata, raczej zwarcie na siłowniku lusterek lub instalacji do nich. Jeśli to siłownik możesz podpiać w jego miejsce , żarówkę i przełączać włącznik sterowania lusterek, jak nie będzie paliło bezpiecznika to sprawa jasna.
Stawiam na to ostatnie.
Oczywiście możesz podmieniać podejżane elementy ale chyba nie o to Ci chodzi.
  
 
Witam nie wiem jak jest w E34 natomiast w mojej e 36 lustra (ogrzewanie i regulacja )wisiały na wspólnym bezpieczniku z ogrzewaniem dysz spryskiwaczy przedniej szyby i jak spalilo bezpiecznik przez zwarcie w spryskiwaczu automatycznie reszta tesh padała.

Spróbuj sprawdzić przewody silniczków regulacji luster: są dwa po zdjęciu tafli lustra zobaczysz dwa silniczki od pozycji góra dół i prawo lewo sprawdź kable wychodzące z luster czyli przy słupku dejm sobie serki plastikowe (osłony na drzwiach) i moze tam się coś przetarło...

[ wiadomość edytowana przez: dejot dnia 2008-05-08 07:55:33 ]

[ wiadomość edytowana przez: dejot dnia 2008-05-08 07:56:06 ]
  
 
Fakt jest taki że kombinowałem kiedyś przy spryskiwaczach, tam gdzie są gniazda..może i coś pomodziłem złego ;-/ urcze nie mam voltomierza, w elektryke sie nie bawiłem..jedynym wyjściem elektryk
DEJOT powiedz jak wyeliminowałeś zwarcie w spryskiwaczach?
i powiedz jeszcze jak wyciągnąc szkła luster, może tam coś nie gra?


[ wiadomość edytowana przez: kosmat dnia 2008-05-08 15:14:31 ]

[ wiadomość edytowana przez: kosmat dnia 2008-05-08 15:15:11 ]
  
 
Jeśli byłoby zwarcie w obwodzie spryskiwaczy to paliło by bezpiecznik przy załączeniu spryskiwaczy.
Jak nie jesteś biegły w elektryce to prostrzy sposób.
Jeśli pali przy załaczeniu sterowania lusterek to na początek odłącz kable od siłownika w lusterkach, jak przestanie palić to wszystko jasne. Jak nie to pomyślimy dalej.
  
 
Jesli miałeś podgrzewane spryskiwacze to znaczy ze wzdłuz wężyka plynu biegnie do maski kabelek. I jesli grzebałeś tam to albo ukruszyles przewód (bardzo latwo to zrobić chociazby dla tego iż środowisko w którym się znajduje jest powiedzmy skromnie agresywne - woda , plyn gorąca, zimno i przewód pęka i śniedzieje, może dotykać również maski i zwierać lub jeśli w środku w spryskiwaczach coś sie pokitłalo też masz problem- uważaj przy rozbieraniu mozesz zgubić element półprzewodnikowy grzewczy), nie prawdą jest zeby spalić bezpiecznik luster i spryskiwaczy trzeba je załączyć od tego jest inny bez odpowiadający za pompke zbiorniczka a nie luster i grzania.

Szkło lustra ściąga się banalnie prosto. Poderwij w rogu delikatnie - usłyszysz chrupot (nie martw się nic nie pęka ), to zatrzaski puszczają czyba 2 poziom i pion, dawno to robilem i juz nie pamietam i tak ciągnij delikatnie aż wypniesz lustro z obudowy, następnie zobacz na grzanie maty połączenie kabelków i silniczki a potem podązaj za kablem do drzwi. Gorzej jest z zakladaniem lustra trzeba uwazac zeby go nie zagiąć - moze pęknąć i cieżko się wpinaja zatrzaski w wałeczki silników. Pozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: dejot dnia 2008-05-09 08:14:48 ]

[ wiadomość edytowana przez: dejot dnia 2008-05-09 08:20:09 ]
  
 
jak wyjąć szkła lusterek by ich nie uszkodzić??
Nie potrafie ich wyjąć;-/
  
 
Masz e34 tak dobrze pamiętam (mam nadzieje ze lustra nowego typu). zrób sobie tak :

podwadź srubkowkrętem róg lub dół lusterka do oporu czyli stanie sie tak ze lustro przestawisz(regulacja ręką na dłuzszą mete zabójcza dla elementów ruchomych lustra) na zatrzasku do oporu i potem dalej nie jest to latwe ze wzgledu na mocne usadowienie lustra w oprawie. Nie bój się nie pęknie

próbuj do skutku dasz rade. mnie sie udało tobie tez muszi. Nie ma innem możliwości rozebrania lustra

[ wiadomość edytowana przez: dejot dnia 2008-05-09 14:35:00 ]
  
 
i jak udało ci się usunąć awarię????
  
 
Jeszcze nie, zostawie sobie to na deser.
Teraz wymiana wachaczy i czyszczenie świec
  
 
świecę się wymienia a nie czyśc
  
 
w nowym wątku jaki załozyłem nie moge znaleśc BERU czy BOSCHA.
Szukam na allegro bez skutku
  
 
A co się tak uparłeś. Kup NGK. Ja na nie nie narzekam.