Chłodzenie IC

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Siedząc na forum Audi A4 zaciekawił mnie wątek o chłodzeniu IC. Mianowicie czy u nas w Omegach są powycinane w nadkolu za IC otwory aby przelot powietrza był bardziej swododny?? W Audi A4 czy Fabii dzieje się tak że IC jest szczelnie opakowany i najzwyklej w świecie powietrze ma utrudniony przepływ. Chłopaki w Audi radzą sobie z tym zakładając nadkola od S4 gdzie są wyżebrowane wyloty zaraz za IC. Niektórzy drogą oszczędności wkładają w nadkola kratki z Castoramy Nigdy nie zaglądalem jak to wygląda u nas w TDsach.

Przykład
  
 
U nas (przynajmniej u mnie) IC jest zapakowany. Wlot z przodu jest zaślepiony imitacją kratki ale bez przelotu. Tył IC stanowi obudowa nadkola. elementem chłodzącym IC jest wiatrak. Trzeba dbać o niego i od czasu do czasu sprawdzić czy działa. Pierwszym objawem problemów jest wypalony jego bezpiecznik w skrzynce w komorze silnika. Oczywiście powinien byc też od razu zauważalny spadek mocy auta, ale nie do przesady.
pozdrawiam
  
 
Kratka, o ktorej piszesz nie powinna byc pelna. W dieslu z automatem to tak wogole obydwie powinny byc "przelotowe". Jedna aby umozliwic wlot powietrza na intercooler a drugi na chlodnice oleju ASB.
  
 
Cytat:
2007-09-08 23:56:06, marian_ek pisze:
Kratka, o ktorej piszesz nie powinna byc pelna. W dieslu z automatem to tak wogole obydwie powinny byc "przelotowe". Jedna aby umozliwic wlot powietrza na intercooler a drugi na chlodnice oleju ASB.



Ciekawe
W dieslach, nie ważne czy manual czy automat, obie kratki fabrycznie są przelotowe. Jeśli jest inaczej = auto walone i kratki pełne wstawione na sztukę. Ta chłodniczka z lewej strony samochodu nie służy do chłodzenia oleju w asb, ale do oleju silnikowego.
Z tego co pamietam w moim byłym dieselku prawe nadkole miało przelot.
  
 
Cytat:
2007-09-09 13:07:01, kuba pisze:
Ciekawe W dieslach, nie ważne czy manual czy automat, obie kratki fabrycznie są przelotowe. Jeśli jest inaczej = auto walone i kratki pełne wstawione na sztukę.


U mnie często temperatura skacze do 97-98 możliwe że to jest przczyną. Cieplejsze powietrze doprowadzanie do silnika= wyższa temperatura i co za tym idzie spadek mocy. Zabiore się za to jutro dzisiaj mam kaca i jakoś nie śpieszno mi do roboty Porobie zdjęcia w trakcie prac Widocznie mój był walony skoro reflektory są normalne a pod lampami są spryskiwacze do xenonów... Nie wiem tylko czemu Opel popełnia takie błędy konstrukcyjne (jakieś wiatraki śmieszne) zrobiliby przelot bez żadnych wiatraków które przysparzają dodatkowych problemów...
  
 
Cytat:
2007-09-09 13:07:01, kuba pisze:
Ciekawe W dieslach, nie ważne czy manual czy automat, obie kratki fabrycznie są przelotowe. Jeśli jest inaczej = auto walone i kratki pełne wstawione na sztukę. Ta chłodniczka z lewej strony samochodu nie służy do chłodzenia oleju w asb, ale do oleju silnikowego. Z tego co pamietam w moim byłym dieselku prawe nadkole miało przelot.



Ja juz ma druga omege z TDSem z ASB i w obu zaraz za kratka po lewej znajduje sie chlodniczka oleju. Zawsze wydawalo mi sie, ze to do oleju z ASB, ale glowy nie dam.

Co do kratek, to rzeczywiscie bywa roznie. Moja poprzednia oma tez miala pelne i jezdzilem tak przez dluzszy czas. W koncu trafilem do diagtronika we Wrocku na zmiane map. Gosc tylko zerknal i powiedzial, ze przyplyw mocy poczuje podwojny - kratka powrot do mocy fabrycznej i program - kolejne podniesienie mocy.
Takze w TD kratki przelotowe Panowie, tuner powiedzial, ze przy pelnej kratce w cieple dni moc nawet o 15% w dol.