| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
COYOTE-25 Escort MK VII 1,6 90 ... Zielona Góra #1096 | 2007-09-04 23:24:09 niestety z miejsca jest to niewykonalne,,,trza zdjac,,,rozebrac i potem sprawdzic szczelnosc ukladu i napelnianie czynnikiem chlodzacym,,,ja wymienilem kompresor w ramach regeneracji, za doplata 350 zl
[ wiadomość edytowana przez: COYOTE-25 dnia 2007-09-04 23:32:06 ] |
COYOTE-25 Escort MK VII 1,6 90 ... Zielona Góra #1096 | 2007-09-04 23:41:04 tak i o dziwo sprezarka od mondeo byla ,,, pasowala, sprawna i dzialala. wiem ze chcesz wyjsc oszczednie,,,ale pytanie czy sie na tym znasz? bo to wszystko trza sprawdzic czy ma szczelnosc :| |
COYOTE-25 Escort MK VII 1,6 90 ... Zielona Góra #1096 | 2007-09-05 00:33:48 sprawdzenie szczelnosci to powinno byc przy kazdym napelnianiu bbbaaaa w ramach napelniania,,,a sam koszt napelniania waha sie od 150-300 zl |
edmund47 saab 93 Lublin | 2007-09-05 14:04:46
drogo kolego macie ja za sprawdzenie szczelnosci i za napelnienie klimy (byla calkowicie pusta, "weszlo" 745g czynnika) zaplacilem w maju 70zl zaplacilem taniej bo klima mi nie odpalila, mialem zwalony przekaznik, a warsztat nie znalazl usterki natomiast znajomy jak u nich nabijal takze w escorcie to skasowali 120, ale jemu dodatkowo zmienili oringi przy sprezarce |
Marcin2M Ford Escort MK7 Bole ... Kraków | 2007-09-05 16:55:41
Taniocha, ja w Krakowie usuwałem nieszczelność - spawanie rurki + wymiana oringów przyłącza przy kompresorze i skasowali mnie tak: 1. Napełnienie klimy czynnikiem z barwnikiem 200pln, 2. Wymiana oringów + spawnie rurki + napełnienie ponowne 260pln. Dobra rada dla wszystkich kupujących samochody z klimą. Jeżeli uzupełniacie układ czynnikiem poproście, żeby uzupełnili Wam czynnikiem z barwnikiem. Oszczędzi Wam to ponownego napełniania. Jeżeli bedzie nieszczelność to od razu* bedzie widać gdzie (* od razu to w zalezności od wielkości nieszczelności od minut do miesiąca w przypadku małych nieszczelności). A tak na marginesie, automaty napełniające układ wykonują test szczelności - ale jest to test zgrubny powietrzem na spadek ciśnienia w układzie. Wykrywa on tylko naprawde duże wycieki. U mnie po nabiciu klima chodziła 1 miesiąc, automat powiedział że jest ok. Przy kolejnym nabiciu wyszło że mam mniej niż połowę czynnika w układzie. W rzeczywistości firmy produkujące skraplacze sprawdzają szczelność helem. Są to specjalne maszyny z detektorem cząsteczek helu gdzie robi sie próżnie w otoczeniu skraplacza (w komorze), i pompuje skraplacz helem (ok 20bar). Istnieje możliwość sprawdzenia powietrzem ale test trwa ok 0.5 godziny - test przerowadzany w kąpieli wodnej w poszukiwaniu bąbelków. Na marginesie wymóg szczelności dla większości skraplaczy to 3g R134A/rok przy ciśnieniu 20bar. Inna ciekawostka, w Stanach za wielką wodą kupuje się specjalny zestaw do samodzielnego uzupełniania czynnika - nie trzeba jeździć do serwisu. Jeden zestaw zawiera przyłącza, i kilka puszek do uzupełniania. |
mariobros Ford Escort Kombi Ozimek | 2007-09-05 18:48:50 Podsumowując - nie da się kompresora naprawić bez wyjęcia go z auta. Przed wyjęciem opróżnią układ z czynnika, więc nie będzie problemu. W pełni zregenerowany kompresor kosztuje ok. 700-800PLN, więc cena nawet za dużą regenerację nie powinna przekroczyć 400-500PLN. Jeśli chce się kupić używany kompresor, to najlepiej nie z allegro wyjęty właśnie z innego auta. Taki kompresor zwykle długo nie pożyje. Znacznie lepiej kupić kompresor bezpośrednio w firmie, w której się będzie naprawiało klimę, oni zwykle albo sami regenerują, albo współpracują z firmami regenerującymi... Robocizna 100-200PLN zależnie od zdzierstwa ![]() |
gRRuby Ford Escort MK7 Kombi Wawa | 2007-09-05 22:52:28 No to podsumowanie z mojej strony bo sparwa sie zakończyła dobrze.
Oświadczam wszem i wobec, że przynajmniej naprawa sprzęgła kompresora klimy w Esscortcie 18TD nie wymaga wyjmowania kompresora ! Oczywiście dotyczy to tylko i wyłącznie naprawy sprzęgła, a nie właściwego kompresora. Gość przy mnie wymienił cały komplet tzn łożysko, cewke, koło pasowe i tarczę sprzęgła. Operację wykonał z kanału. Bez kanału też by się dało ale niewygodnie. Zajęło to niecałe 2 godz. Można to zrobić samemu ale nie polecam chyba, że ma się odpowiedni ściągacz, pierścień do osadzenia cewki i kompletne sprzęgo. Waże jest by albo wymieniać całe nowe sprzęgo albo pracujący już ze sobą komplet używany koło pasowe - tarcza. W wypadku np nowej tarczy i używanego koła pasowego trzeba je przetoczyć aby wyrównać rysy. To wysoce precyzyjna roba wymagająca tokarki. Przy montażu trzeba też wyregulować podkładkami dystans mięczy kołem pasowym i tarczą. W każdym razie ta operacja nie wymaga wyjmowania sprężarki z auta i co za tym idzie spuszczania i napełniania układu. I jak ktoś wam bedzie wciskał konieczność demontażu sprężarki przy wymianie łożyska w 18TD to szukajcie innego zakładu. Za całą operację wymiany kompletnego sprzęgła, z nowymi częściami (jedynie koło pasowe było używane) zapłaciłem 450 pln co jak na warunki cenowe w Wawie wydaje się dobrą ceną. Na koniec sprzwdzili ciśnienie i działanie całości. Jak pisałem w innym warsztacie chcieli za samą wyminę łożyka 470 (240 spuszcenie/napełnienie + 230 łożysko) !!! Bardzo wszystkim serdecznie dziękuję za rady i pomoc. Kolejny raz forum okazało się bardzo pomocne !!! [ wiadomość edytowana przez: gRRuby dnia 2007-09-05 23:01:49 ] |