MotoNews.pl
  

Fiesta 1.4 zetec 90 km ? czy to mozliwe?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam rozgladam sie za autkiem
i natrafilem na forda fieste 1.4 Si zetec z 1998 roku

Podobno ma moc w granicach 90 km czy to możliwe?

  
 
tak bo to bodajrze konstrukcja mazdy przejeta przez Fiorda tak samo jak zetec 1,25
  
 
Cytat:
2007-09-06 21:12:24, kainek pisze:
tak bo to bodajrze konstrukcja mazdy przejeta przez Fiorda tak samo jak zetec 1,25


Kainek ale ty poeta jestes tam na marginesie
  
 
Cytat:
2007-09-06 21:13:30, RemikGT pisze:
Kainek ale ty poeta jestes tam na marginesie



od wczoraj czytacie sygnaturki czy jak
  
 
Cytat:
2007-09-06 21:12:24, kainek pisze:
tak bo to bodajrze konstrukcja mazdy przejeta przez Fiorda tak samo jak zetec 1,25



raczej odwrotnie

1,25 - 75KM
1,4 - 90KM
  
 
Cytat:
2007-09-06 21:26:02, slawas1 pisze:
raczej odwrotnie 1,25 - 75KM 1,4 - 90KM



MK4 było autem produkowanym wspólnie przez Forda i Mazdę (gdzie nosiła oznaczenie 121) dzięki czemu otrzymało ono genialny mazdowski silnik o pojemności 1.25 z serii Zetec.

[...]Fordowska podróbka mazdowskiego silnika czyli Zetec 1.4 o mocy 90 KM[...]

za CLICK
  
 
Cytat:
2007-09-06 21:21:57, kainek pisze:
od wczoraj czytacie sygnaturki czy jak

to z jakiej piosenki to pochodzi?
nie pamiętam już ale podawałeś.
  
 
Cytat:
2007-09-06 21:56:41, Kleszczak pisze:
to z jakiej piosenki to pochodzi? nie pamiętam już ale podawałeś.



Artrosis - Ukryty wymiar (Album W imię nocy)

Myśli zaklęte w smutek
Słowa zaklęte w pięść - tak mocne, by wciąż ranić
Miłość zaklęta w lustro - odbija resztki uczuć poniżonych serc
Tych wszystkich dusz upadłych
Anielskich dusz straconych zrośniętych skrzydeł trzepot
Tych wszystkich dusz skazanych
Tych wszystkich, którzy chcą tu wejść
W ukryty wymiar

Niedostrzegalne barwy, czarne wodospady
Ukryty wymiar
Bóstw posągi nietykalne, czarne ogrody
Ukryty wymiar
Stoisz na środku poszukując swojej drogi
Ukryty wymiar

Cienie zaklęte w noc, czarną jak strach, niepokój, obraz przemijania
Ich cel istnienia to dosięgnąć jak najprędzej spokoju wrót
Tych wszystkich dusz upadłych

Anielskich dusz straconych zrośniętych skrzydeł trzepot
Tych wszystkich dusz skazanych
Tych wszystkich, którzy chcą tu wejść
W ukryty wymiar



[ wiadomość edytowana przez: kainek dnia 2007-09-06 22:06:12 ]
  
 
jezu, ale brednie gość w tym linku pisze

od kiedy to zetec s to silnik mazdy??

rzecz ma się odwrotnie, bo to mazda "doczepiła" się do forda ze swoją 121 - w późniejszych latach ford i tak wykupił mazdę z efekcie czego mamy choćby dzisiejszą mazdę 3 bazującą na podzespołach focusa II i nowego volvo S40

zetecki s to była mocna modyfikacja zeteca e znanego m.in. z escorta
w wyniku tej modyfikacji powstał praktycznie nowy silnik, stosowany do dzisiaj w focusie, nowej fieście czy fusionie
a 1,4 zetec s to po prostu inna wersja pojemnościowa silnika 1,25
  
 
slawas1 ma rację - dokładnie tak jest.
Ogólni już silnik 1.25 jest gody polecenia - subiektywnie dynamiczniejszy (oczywiście w fieście) od 1.6 w escorcie. Tak na marginesie 1.25 Zetec był "dopieszczony" przez Yamahę i barzo fajnie wkręca się na obroty, maiłem taką fiestę i zdecydowanie polecam.
Były jeszcze silniki 1.3 60KM, 1.4 90KM, 1.6 90 lub 100KM (nie pamiętam) i w MKV 1.6 103KM - wersja sport. Był też jakiś klekot.
  
 
nawet dwa klekoty
do 2000 był zwykły taki jak w escorcie a po 2000r. wprowadzili 1,8td z bezpośrednim wtryskiem paliwa 75KM - pierwsze tddi
  
 
slawas dobrze pisze, jest fiesta mk4 1,25 zetec. silnik modzony przez japoncow byl chyba tylko do 1997 roku pozniejsze modele juz nie sa tak zrywne. mk4 wystepowala tez z silnikiem 1,3 60km, 1,4 90km, 1.8D 60km.
  
 
Cytat:
2007-09-07 23:16:31, marcus_87 pisze:
slawas dobrze pisze, jest fiesta mk4 1,25 zetec. silnik modzony przez japoncow byl chyba tylko do 1997 roku pozniejsze modele juz nie sa tak zrywne. mk4 wystepowala tez z silnikiem 1,3 60km, 1,4 90km, 1.8D 60km.


Chyba nie do końca rozumiesz - wszystkie 1.25 są "modzone przez japoncow", bo to są zmiany konstrukcyjne, a nie tuning poszczególnych silników. Późniejsze nie są tak zrywne, bo nowsze modele (MKVI) są po prostu cięższe.