MotoNews.pl
7 [PILNE] Przegrzewanie - czy to termostat??? (195034/45) - NT
  

[PILNE] Przegrzewanie - czy to termostat???

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Podczas jazdy temperatura płynu dochodzi do końca skali a poziom płynu w zbiorniku przekracza znacznie max i dochodzi aż do korka - zupełnie jakby coś zamykało obwód albo nie otwierało go. Wydaje mi się, że jak przybywa płynu w zbiorniku to zaczyna go brakować w układzie i to powoduje, że temperatura płynu szybko rośnie (w 2 min. od połowy skali do maxa podczas spokojnej jazdy albo postoju).
Po jakimś czasie od wyłaczenia silnika poziom płynu wraca do normy. Wentylator chłodnicy działa poprawnie, czujnik temperatury jest nowy. Zupełnie jakby coś zamykało obwód albo go nie otwierało. Czy to termostat?
  
 
na 90 % termostat,po wyłączeniu silnika płyn wraca przewodami "powrotu" do układu. Prawdopodobnie albo ci się zablokował termostat ( nawalił) albo coś go blokuje że nie może się otworzyć (jakiś paproch). Bez zajrzenia do niego nic nie zrobisz.
  
 
komputer?
  
 
A możecie mi jeszcze zdradzić w którym miejscu jest termostat w moim silniczku?
  
 
termostat masz po prawej stronie, nagrzej autko i dotknij reka chlodnicy , jak bedzie zimna tzn ze termostat masz do bani, a tak wogile to nie jest go ciezko wyciagnac to bym rozkrecil i mimo wsyztsko sprawdzil bo tylko on odpowiada za przegrzewanie jezeli wiatrak chodzi
  
 
OK, dzięki - postaram się go wymontować jutro. A może jakieś bliższe wskazówki gdzie go można znaleźć bo "z prawej" to dość ogólnikowo? Zaglądałem dzisiaj pod maskę i wypatrywałem wszystkiego co mogłoby wyglądać jak termostat ale nie znalazlem...
Jak się zatrzymałem i wyłączyłem silnik to zaraz włączyłem zapłon żeby wentylator pracował i temperatura spadła na poniżej połowy w ciągu kilku minut...
  
 
Termostatu nie wymontowałem bo go nie znalazłem. Ale wczoraj jak na złość wszystko działało dobrze - na wolnych obrotach wskazówka temperatury dochodziła do połowy skali, załączał sie wentylator, spadała na 1/3 i tak w kółko. Gruby wąż doprowadzający płyn z silnika do chłodnicy jak i sama chłodnica były gorące. Zauważyłem za to wycieki chłodziwa z lewej strony silnika - czy jest możliwe że termostat jest dobry a nawala pompa wody i stąd objawy opisane w poście otwierającym temat?