Mam nowa zawieche :)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
zakupiłem dzisiaj 2 bilsteiny tył i 2 gabriele na przód resro klepany + 1 piuro spręzyny od trucka . jak zmontuje to zapodam foty i relacje z jazdy. a do tego zmieliłem frezy na półosi i jestem strasznie wkurwiony!!!!!!!z tego powodu.ale nic to.
  
 
ja ostatnio u siebie zamontowałem te sprężyny od trucka i tu uwaga: jeśli się je odda do dogięcia, tak jak mają być, to maluch jest znacznie niższy niż przy włożeniu bez doginania-także trzeba uważać. najfajniej byłoby kupić dwie takie sprężyny obciąć je na dłuższe niż połówki i wtedy dogiąć...
  
 
Ja również mam nową zawiechę. Ale nie poszedłem na łatwiznę. Zamówiłem zestaw do maluszka na moje indywidualne wymagania. Sprężyny progresywne opracowane pod mój styl jazdy i resor krótszy , płaski, normlanie amortyzujący nierówności, można go również nazwać progresywnym. Teraz czekam na wykonane na zamówienie amortyzatory z twardością taką jaka mi odpowiada i z innym skokiem. Bynajmniej już na starych zużytych amortyzatorach i przy nie ustawionej na razie zbieżności mogę powiedzieć jedno: JEŹDZI SIĘ FENOMENALNIE. Jeździłem maluchem na obciętych sprężynach i sklepanym resorze, jeździłem maluchem na sprężynach od Trucka i jeździłem maluchem na sprężynach od beczki ... Nie ma żadnego porównania ... Po prostu te garażowe rozwiązania się nie umywają do tego.
  
 
Cytat:
Po prostu te garażowe rozwiązania się nie umywają do tego.

a tobie gdzie robili, w fabryce??? ja też oddałem resor do sklepania, jeździ się super, chociaż wydaje mi się, że jeszcze powinien się ułożyć, mam też wrażenie, że prawa strona jest wyżej niż lewa, ale nie wiem czy to wina sprężyn, czy resora właśnie. nie ma mowy o żadnej utracie komfortu czy coś.. zbieżności też jeszcze nie ustawiałem, bo kowal mi powiedział, żeby ustawić raz teraz i raz za 200km, ale z braku kasy ustawię za 200km....
  
 
mi robili w fabryce to prawda. W fabryce produkującej pióra do resorów specjalistycznych, czemu pytasz ?? Jeździ się SUPER resor ma mi się ułożyć po 1000 km i mam ustawiać zbieżnośc tylko raz
  
 
no bo piszesz, ze jest super, dlatego pytam, to chyba logiczne ale sprężyny też ci tam robili?? możesz zdradzić ile cię wyszła taka operacja?? (głównie chodzi mi o sprężyny)
  
 
a i jeszcze jedno, jaka jest charakterystyka tego zawieszenia, tzn czy jest po prostu sztywne i tyle czy jak??
  
 
charkterystyka zawieszenia jest PROGRESYWNA ponieważ takie zamówiłem. Czyli jest BARDZO komfortowo dopóki nie doprowadza się zawieszenia do ekstremum. Natomiast podczas ostrej jazdy fenomenalne trzymanie się drogi. Cena 300 złotych z montażem
  
 
ja nierozumiem jednego zawieszenie progresywne wszystko fajnie ale jakoś niewydaje mi się że takowe posiadasz nie bede sie na ten temat wypowiadał ale w maluchu progresywne jakoś śmiesznie to brzmi , wszyscy inni mają poprostu beton i tyle a ty masz swoje fabryczne , a może ono jest poprostu miękkie i dlatego uważasz ze jest progresywne w porównaniu do serii
  
 
Do każdego auta mogą być progresywne, ale też dla mnie to wszystko jest mocno naciągane. Jak, moch, określiłeś parabolę krzywej ugięcia sprężyny? Jak dobrałeś wartości sił ugięcia i odbicia w amortyzatorze dobieranym do tych sprężyn? Bo chyba nie "na oko"?
  
 
chciałem zauważyć że nie Moch robił zawieszenie tylko jakaś firma.. a spręzyny progresywne do fiatów 500 są dostępne nawet w Polsce.. tylko nie pamiętam w tym momencie w jakiej firmie.. musiał bym poszukać..
  
 
Z wypowiedzi mocha zrozumiałem, że zamówił sprężyny w firmie, która je wykonała, nie sprowadziła. Nie podaję w wątpliwość progresywności sprężyn, lecz ich dopasowanie do auta. Myślę, że moch nam wszystko dokładnie wyjaśni.
  
 
te sprężyny do 500 kosztują jakoś 350-400 zł /ktoś tak pisał na starym forum/ i są firmy Ventura... hmm, ja teraz po obniżeniu nie odczułem absolutnie ubytków w komforcie, tzn po samym obniżeniu tyłu tak, ale jak do tego doszedł resor, to jest po prostu bosko!! chociaż dzisiaj byłem chwilkę na zajezdnii i stwierdziłem, że tył mógłby być ciut sztywniejszy, ale żeby to osiągnąć będę myśał nad innymi amorami....
  
 
Cytat:
2003-06-25 15:06:14, widynek pisze:
te sprężyny do 500 kosztują jakoś 350-400 zł /ktoś tak pisał na starym forum/ i są firmy Ventura... hmm, ja teraz po obniżeniu nie odczułem absolutnie ubytków w komforcie, tzn po samym obniżeniu tyłu tak, ale jak do tego doszedł resor, to jest po prostu bosko!! chociaż dzisiaj byłem chwilkę na zajezdnii i stwierdziłem, że tył mógłby być ciut sztywniejszy, ale żeby to osiągnąć będę myśał nad innymi amorami....




amortyzatory !!! nic innego u mnie już padły
  
 
Widze, że powiątpiewacie w zawieszenie mocha. Otóż wszystko co pisze to prawda, ja też zdecydowałem się na taką zawieche - bo jest poprostu fenomenalna. A możecie mi wierzyć, lubie jak mi wariuje błędnik w uszach, więc znam zachowania każdej zawiechy jaką miał mochu. Zresztą planowany jest klubowy zlot w Borkach tak, więc niewidze problemu żeby samemu ocenić.
  
 
Nie powątpiewam, tylko chciałbym więcej szczegółów, bo jest tyle firm "krzak", które sprzedają różne szpeje, że jak coś takiego czytam, to chcę wiedzieć więcej.
  
 
Chcesz adres?
  
 
Sprężyny jak i resor wykonywała mi firma. Sprężyny zbudowane są jak progresywne najpierw mają bliżej siebie zwoje później szerzej. I zachowują się progresywnie. Resor jest prosty ale PRACUJE, bardzo dobrze wybiera nierówności. I zamówiłem go KRÓTSZEGO żeby łatwiej było ustawić zbieżność, karosaż i to wszystko
  
 
Ale jak poważna to firma? Czy po prostu powiedzieliście "poproszę progresywne" i już? Dobieranie sprężyn to nie jest hop siup! A resor niepotrzebnie zwęziłeś, bo zmniejszyłeś rozstaw kół. Po co?
  
 
Resor został skrócony do długości resora seryjnego, więc nic nie zmniejszyłem. I wyraźnie życzyłem sobie jak to zawieszenie ma się zachowywać, rozmawiałem z ludzmi się tym zajmującymni półtorej godzinie bynajmniej nie o dupie maryni.