Centralny zamek Avensis 2000r

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Mam problem ze swoją toyotą avensis 2.0 D4D z 2000 r.
Sprawdzałem bezpieczniki od radia ( jeszcze nie podłączone) gdyż nie ma w nich prądu. Bezpieczniki sprawdziłem są ok. Ale powstał problem gdyż teraz nie mogę zamknąć centralnego zamka z kluczyka. Samochód odpala wię czy mogła się skończyć bateria w kluczyku czy może coś innego. Za odpowiedź z góry wielkie dzięki

[ wiadomość edytowana przez: MisiekII dnia 2007-02-25 19:16:18 ]
[ powód edycji: temacik ]
  
 
Tak mogla sie skonczyc bateria ...lub cos innego
zmierz ja nowa ma 3.2V jak spadnie do 2.8 przestaje dzialac
  
 
witam
mam podobny problem. Ja wymieniłem baterie i przelutowałem ścieżki w nadajniku polota i wiem że pilot nadaje sygnał(sprawdzał elektronik) ale nie da się zamknąć centralnego z pilota w kluczyku.
Słyszałem że trzeba zegrać z sobą nadajnik i odbiornik ale nie wiem jak. Sam szukam na to pytanie odpowiedzi. Moja Ave jest 98r.
  
 
Cytat:
2007-02-19 12:20:23, nogal2 pisze:
witam mam podobny problem. Ja wymieniłem baterie i przelutowałem ścieżki w nadajniku polota i wiem że pilot nadaje sygnał(sprawdzał elektronik) ale nie da się zamknąć centralnego z pilota w kluczyku. Słyszałem że trzeba zegrać z sobą nadajnik i odbiornik ale nie wiem jak. Sam szukam na to pytanie odpowiedzi. Moja Ave jest 98r.


Podyktuje ci jutro jak mi nie umknie
  
 
Cytat:
2007-02-19 12:20:23, nogal2 pisze:
witam mam podobny problem. Ja wymieniłem baterie i przelutowałem ścieżki w nadajniku polota i wiem że pilot nadaje sygnał(sprawdzał elektronik) ale nie da się zamknąć centralnego z pilota w kluczyku. Słyszałem że trzeba zegrać z sobą nadajnik i odbiornik ale nie wiem jak. Sam szukam na to pytanie odpowiedzi. Moja Ave jest 98r.



Ja zrobiłem tak, jak opisał to nogal2:
Spojrzyj tu:
  
 
witam mam problem z centralnym w avensis 1.6 z 1998 roku

mianowicie naciskam na pilocie by otworzyć to nie otwiera ale kierunki świecą i przekaznik słuchać który jest gdzieś za schowkiem, otwieram z kluczyka to otwierają sie tylko drzwi kierowcy (reszta nie) gdy chce zamknąć z pilota to zamykają sie wszystkie drzwi

zdjąłem dzisiaj tapicere by wybadać problem, odpiąłem od kierowcy wtyczkę w drzwiach od zamka która jest od centralnego, zamknąłem drzwi, i naciskam pilotem, otwiera i zamyka wszystkie drzwi oprócz odpiętych drzwi kierowcy... wydaje mi sie ze może coś w centralce w siłowniku w drzwiach kierowcy jest nie tak, jak widać pilot działa i wszystkie siłowniki tez tylko coś zrypane jest od kierowcy...

w kostce podłączeniowej do zamka kierowcy płyną 4ry kable, narazie nie mam miernika żeby je sprawdzić.

czy ktoś by mógł poradzić jak to naprawić? sprawa jest banalna wydaje mi sie, jestem w angli, samochód angielski (wiec drzwi kierowcy są po prawej) a naprawa tej pierdołki może wynieść nieźle w funtach, wiec jeśli to jest zrypany zamek (obwody czy styki) od kierowcy to mógłbym to wymienić jakoś. tylko jak to wyciągnąć z drzwi? dzisiaj odkręciłem 3 śrubki gwiazdki i nieumialem sobie poradzić z wyjęciem całego mechanizmu zamka...

proszę o poradę, jeśli macie jakieś pytanie co do działania chętnie odpowiem i podam tyle informacji ile tylko mogę

pozdrawiam, Bart
  
 
Cytat:
2007-08-05 18:46:18, Bartsun pisze:
witam mam problem z centralnym w avensis 1.6 z 1998 roku mianowicie naciskam na pilocie by otworzyć to nie otwiera ale kierunki świecą i przekaznik słuchać który jest gdzieś za schowkiem, otwieram z kluczyka to otwierają sie tylko drzwi kierowcy (reszta nie) gdy chce zamknąć z pilota to zamykają sie wszystkie drzwi zdjąłem dzisiaj tapicere by wybadać problem, odpiąłem od kierowcy wtyczkę w drzwiach od zamka która jest od centralnego, zamknąłem drzwi, i naciskam pilotem, otwiera i zamyka wszystkie drzwi oprócz odpiętych drzwi kierowcy... wydaje mi sie ze może coś w centralce w siłowniku w drzwiach kierowcy jest nie tak, jak widać pilot działa i wszystkie siłowniki tez tylko coś zrypane jest od kierowcy... w kostce podłączeniowej do zamka kierowcy płyną 4ry kable, narazie nie mam miernika żeby je sprawdzić. czy ktoś by mógł poradzić jak to naprawić? sprawa jest banalna wydaje mi sie, jestem w angli, samochód angielski (wiec drzwi kierowcy są po prawej) a naprawa tej pierdołki może wynieść nieźle w funtach, wiec jeśli to jest zrypany zamek (obwody czy styki) od kierowcy to mógłbym to wymienić jakoś. tylko jak to wyciągnąć z drzwi? dzisiaj odkręciłem 3 śrubki gwiazdki i nieumialem sobie poradzić z wyjęciem całego mechanizmu zamka... proszę o poradę, jeśli macie jakieś pytanie co do działania chętnie odpowiem i podam tyle informacji ile tylko mogę pozdrawiam, Bart


To stala usterka AVE jest do wymiany zamek kierowcy kpl.kosztuje jakies 1600 zl.
Ale mozesz z kostki ktora wypiales wyciac 3 kable sterujace pozostawiajac 2 kable wykonawcze do silownika.Bedzie ci dzialal centralny na pilota i z klawisza door lock,czyli w zasadzie wszystko co potrzebne bo centralny z wkladki zamka kierowcy juz ci nie dziala.
Zamek jest nierozbieralny wiec szkoda twojego wysilku a mozesz przy okazji zepsuc bardziej
  
 
ok przeczytalem i szkoda ze sie zrypal....

ale co tam dalej kombinuje... moze kupie zwykly uniwersalny silownik, podepne go pod druty z klamki do zamka, i polacze z instalacja ave? czy ktos zna jakie zasilanie leci i w jakich kablach? tzn jakis schemat elektrycxzny by sie przydal a cos sobie juz pokombinuje

aha i ktore te kable mowiles bo one kolorki maja... wykonawcze itp...


dzieki z gory, pozdrawiam
  
 
Cytat:
2007-08-06 15:44:36, Bartsun pisze:
ok przeczytalem i szkoda ze sie zrypal.... ale co tam dalej kombinuje... moze kupie zwykly uniwersalny silownik, podepne go pod druty z klamki do zamka, i polacze z instalacja ave? czy ktos zna jakie zasilanie leci i w jakich kablach? tzn jakis schemat elektrycxzny by sie przydal a cos sobie juz pokombinuje aha i ktore te kable mowiles bo one kolorki maja... wykonawcze itp... dzieki z gory, pozdrawiam


Chyba nie zrozumiales ....
po odcieciu sterowania czyli masy i dwuch wyjsc na ktore zamek kierowcy wystawia na przemian mase na lock,unlock,wykorzystujesz silownik zamka kierowcy ktory jest nieuszkodzony[2 wykonawcze na ktorych sterownik centralzamka wystawia (+)(-)lock,(-)(+)unlock,sa grubsze od sterujacych]

Jeszcze prosciej jezeli poprzez kontrolke podasz mase na kable sterujace ,kolorow nie pamietam, zamek wykona lock lub unlock w zaleznosci na ktory podasz.Odcinasz 2 sterujace i mase czarno bialy.
Usterka polega na tym ze caly zamek z silownikiem jest dobry a koroduja styki pozycjonera,ktory jest potrzebny tylko do zasterowania centralnego zamka z wkladki drzwi kierowcy poprzez przekrecenie kluczem w dziurze.
  
 
aha juz rozumiem, kurcze jakbym umial to wyciagnac to moze bym sobie poradzil z tym, we fiescie kiedys rozbieralem mechanizm kierunkow przy kierownicy jak zasniedzialy styki, potem zakladalem w swifcie (suzuki) centralny silicona... jakbym tylko wiedzial jak to sie wyciaga to bym oblukal...

dzieki za pomoc

pozdrawiam katowice (btw ja jestem gliwiczanin )
  
 
Cytat:
2007-08-07 00:18:06, Bartsun pisze:
aha juz rozumiem, kurcze jakbym umial to wyciagnac to moze bym sobie poradzil z tym, we fiescie kiedys rozbieralem mechanizm kierunkow przy kierownicy jak zasniedzialy styki, potem zakladalem w swifcie (suzuki) centralny silicona... jakbym tylko wiedzial jak to sie wyciaga to bym oblukal... dzieki za pomoc pozdrawiam katowice (btw ja jestem gliwiczanin )


Wyciaga sie nader upierdliwie z lampa i lusterkiem w dloni,trzeba odkrecic zamek, prowadnice szyby i wyjac jej dolny odcinek,kasetke klamki,oraz poodpinac ciegla z plastykowych zabezpieczen.....tylko w imie czego?Tak ci zalezy na funkcji centralnego zamka z wkladki od strony kierowcy,przeciez i tak uzywasz pilota,a z pilota wszystko bedzie dzialac.
  
 
Cytat:
2007-08-07 22:20:20, Bigelektron pisze:
Wyciaga sie nader upierdliwie z lampa i lusterkiem w dloni,trzeba odkrecic zamek, prowadnice szyby i wyjac jej dolny odcinek,kasetke klamki,oraz poodpinac ciegla z plastykowych zabezpieczen.....tylko w imie czego?[...]



W imię tego, że jeździ Toyotą, a tu wszystko ma działać jak należy
Ja też bym kota dostawał jakby mi coś nie chodziło
Pozdro.
  
 
wlasnie kupilem od kolesia lampe na tyl (ktos przychaczyl na parkingu) i widzialem ze kolo ma drzwi z centralnym od kierowcy za 25 funow... moze za 5 funtow mi sprzeda sam mechanizm centralnego... powinien dzialac co?

a w imie tego ze jak cos nie chodzi to ma chodzic i basta
  
 
Cytat:
2007-08-09 08:21:24, Bartsun pisze:
wlasnie kupilem od kolesia lampe na tyl (ktos przychaczyl na parkingu) i widzialem ze kolo ma drzwi z centralnym od kierowcy za 25 funow... moze za 5 funtow mi sprzeda sam mechanizm centralnego... powinien dzialac co? a w imie tego ze jak cos nie chodzi to ma chodzic i basta


To jest standartowa usterka wszystkich Ave ale proboj,ja bym dal spokoj bo najczesciej objaw jest taki ze auto sie w nocy samo otwiera,przychodzisz rano a tu otwarte wszystkie drzwi.
  
 
Cytat:
2007-08-09 11:47:06, Bigelektron pisze:
To jest standartowa usterka wszystkich Ave ale proboj,ja bym dal spokoj bo najczesciej objaw jest taki ze auto sie w nocy samo otwiera,przychodzisz rano a tu otwarte wszystkie drzwi.



a wiec... ja nie dalem spokoju, zamowilem na ebay-u silowniczek master nastepnie wzialem sie za montaz (dzisiaj).

oto wyniki:




na czerwono zaznaczylem linia przerywana jak idzie wygiety drucik od silownika do drutu zamka, szyne 3majaca silownik podpialem pod srobke zaznaczona na 3cim zdjeciu najbardziej w lewo, jako iz w zestawie byla tylkjo jedna szyna i do tego przykrecona na jedna srube do drzwi poradzilem sobie w sposob nastepujacy... kable od centralnego na spinke podpialem u gory nastepnie naciagniete kabelki podrkecilem pod drugie mocowanie silownika do szyny to dalo stabilizacje i nieruchomosc prostopadle do szyny...

nastepnie podlaczenie kostki z kablami silownika;
kolej jest nastepujaca- po lewej kable silownika po prawej kable z kostki centralnego:
czarny->bialo-czarny
bialy->niebieski z czerwonym paskiem
niebieski->niebieski z czarnym paskiem
zielony->niebieski z bialym paskiem
brazowy->kabelek caly niebieski

i teraz juz wszystko dziala wsio z pilota, z kluczyka, z wnetrza... tak jak mialo byc

jezeli ktos ma jakies pytania dotyczacego montazu prosze pytac, chetnie odpowiem i pomoge

ps, kosztem 7 funtow i godziny relaksu w sobote, centralny dziala jak powinien

ps2. nie pomylilem sie z opisem, ta strona na wyspach jest strona kierowcy
  
 
Nawet tego nie skomentuje
bo artysta jest dumny z Rzezby.
To jakbys do drzwi sejfu zalozyl haczyk z drzwi od sracza...
Mialem nie komentowac
  
 
Wytlumacz mi tylko po jaka cholere podpinales calosc pod ten badziewny silownik ktory po pierwszej zimie wyciagnie kopyta.
Wytnij kabelki ladnie, sterowanie masami zostaw z tego co dolozyles a jako silownik wykonawczy podepnij z powrotem oryginal i bedzie profesjonalnie.