Śruby pokryw wałka rozrządu - moment obrotowy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jakim momentem powinny być dokręcone śruby pokryw wałka rozrządu w 2,5 TD?? Pilne!
  
 
Na oko. Nie za lekko nie za mocno zeby uszczelki nie zgniesc. Jak mi gosc dokrecal przy mnie to nie uzywal klucza dynamometrycznego a jest dobrze


ech... Ty to wymagajacy jestes sewcio... Wg "sam psuje - sam naprawiam" 15Nm


[ wiadomość edytowana przez: chemik333 dnia 2007-09-28 01:07:18 ]
  
 
Na której stronie to znalazłeś?? Ja przejrzałem wszystko i znalazłem tylko moment dokręcenia dla benzyniaka. Taki sam jest dla diesla??
  
 
Coz... kiepsko szukales... strona 42 punkt 10 (polowa prawej kolumny)
  
 
Sewcio co ty tam ciągle majstrujesz? Spsuło się coś?
  
 
chemik333, bo jak Cię...
Czytaj dokładnie, nie chodzi mi o pokrywę zaworów, tylko o pokrywy wałka rozrządu, czyli te które trzymają wałek rozrządu.

Gieroy, szukam dalej przyczyny głośnego klekotania, ale chyba już wiem , pompą wtryskową można obracać do woli, a zmian żadnych nie ma, więc pewnie coś w pompie siadło...
Pozdro
Wojti


[ wiadomość edytowana przez: sewcio dnia 2007-09-28 15:49:10 ]
  
 
Jedź na sprawdzenie pompy.
  
 
Cytat:
2007-09-28 16:30:57, gieroy pisze:
Jedź na sprawdzenie pompy.



Rozumiem, że muszą ją wyjąć??
  
 
Cytat:
Rozumiem, że muszą ją wyjąć??



Nie koniecznie, możesz podjechać, wyjmą fachmani...
ale w takim wypadku może cię to więcej kosztować.
wiec po co przepłacać..

Cytat:
Czytaj dokładnie, nie chodzi mi o pokrywę zaworów, tylko o pokrywy wałka rozrządu, czyli te które trzymają wałek rozrządu.


wojtek, przecież to jedno i to samo, z tym że pokrywka wałka by nie dała rady utrzymać...

pozdro

[ wiadomość edytowana przez: magila_one dnia 2007-09-28 17:03:43 ]
  
 
Cytat:
2007-09-28 16:55:31, magila_one pisze:
wojtek, przecież to jedno i to samo, z tym że pokrywka wałka by nie dała rady utrzymać...



Ja tez tak sadze ze to to samo - przeciez zaraz pod ta pokrywa kreci sie walek - czyli to jest jego pokrywa
  
 
Cytat:
Ja tez tak sadze ze to to samo - przeciez zaraz pod ta pokrywa kreci sie walek - czyli to jest jego pokrywa



w rzeczy samej..
  
 
Cytat:
nie chodzi mi o pokrywę zaworów, tylko o pokrywy wałka rozrządu, czyli te które trzymają wałek rozrządu


Zapewne chodzi o te elementy:

 
 
Cytat:
2007-09-28 18:03:00, Immo pisze:
Zapewne chodzi o te elementy:



Brawa dla Immo , dla reszty nie .
Tyle, że w dieslu są po prostu nakrętki z kołnierzem zamiast śrub torx.

Oj Chemik333, odkręć te pokrywy wałka, załóż pokrywę zaworów i odpalaj...
Magila_one, nie podpuszczaj chemika333
  
 
Ech sewcio... pokrywa to pokrywa, myslalem ze Ci zjadlo y na koncu, ale to to nazwalbym pierscieniami trzymajacymi walek, ew. obreczami. Ale nie pokrywa, bo to wcale walka nie pokrywa, tylko go trzyma!
A opisanego tego w sam psuje nie ma bo tam nie przewiduja ze sie to bedzie ruszac. Jedynie przed montarzem powiedzieli zeby poczekac z popychaczami, ale o srubach nic nie wspomnieli. A skoro masz klucz dynamometryczny to co za problem przed odkreceniem zmierzyc jak mocno bylo przykrecone? (tym bardziej ze tyle srub masz tam i mozesz wyciagnac srednia ) No... chyba ze zdemontowales juz, a dopiero pozniej o tym pomyslales
  
 
Cytat:
2007-09-28 19:42:42, chemik333 pisze:
Ech sewcio... pokrywa to pokrywa, myslalem ze Ci zjadlo y na koncu, ale to to nazwalbym pierscieniami trzymajacymi walek, ew. obreczami. Ale nie pokrywa, bo to wcale walka nie pokrywa, tylko go trzyma! A opisanego tego w sam psuje nie ma bo tam nie przewiduja ze sie to bedzie ruszac. Jedynie przed montarzem powiedzieli zeby poczekac z popychaczami, ale o srubach nic nie wspomnieli. A skoro masz klucz dynamometryczny to co za problem przed odkreceniem zmierzyc jak mocno bylo przykrecone? (tym bardziej ze tyle srub masz tam i mozesz wyciagnac srednia ) No... chyba ze zdemontowales juz, a dopiero pozniej o tym pomyslales



nie, nie... nazwałem jak trzeba, bo tak podają w książce patrz str. 34 punkt 4,5 i 6 zgodnie z rysunkiem E 3176. Tylko, że to jest o benzynowym, więc nie biorę tego momentu pod uwagę.
Chciałem wiedzieć jakim ma być dokręcone, bo nie wiadomo, czy już ktoś tego nie robił, co wcale nie znaczy, że dokręcił dobrym momentem, więc moje sprawdzanie przy odkręcaniu nie dało mi pewności...

P.S. U mnie nie zjada literek... jestem strasznie dokładny

W sumie, to już nieaktualne, bo poskładałem wczoraj wieczorem wszystko. Dokręciłem momentem 15 Nm

W dodatku pierdykłem się właśnie przy dokręcaniu pokrywy zaworów, o czym pisałeś i dokręciłem momentem 25 Nm, ale to chyba nie zaszkodzi, bo różnica nie jest duża, tak na wyczucie...

[ wiadomość edytowana przez: sewcio dnia 2007-09-28 21:02:04 ]