Ile można odciążyć

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Kochani, niedługo bede miał robioną kapitalke silnika, bo zaczynają mi grać panewy na korbowodach. Przy okazji pomyślałem o odciążeniu koła zamachowego. O ile można mu ująć gramów, jeśli można wogóle i czy nie bedzie to wpływać niszcząco na silnik.
  
 
ja mam odciazone o 5 mm. Spokojnie mozna do 8mm. jak juz robisz kolo pomysl odrazu o glowicy. Glowice tak miedzy 1-2 mm splanuj
  
 
Cytat:
2003-06-27 13:28:09, Chopper pisze:
ja mam odciazone o 5 mm. Spokojnie mozna do 8mm. jak juz robisz kolo pomysl odrazu o glowicy. Glowice tak miedzy 1-2 mm splanuj



Chopper on ma duzego fiacika a nie maluszka
Co do odciążania koła zamchowego to też chciałbym sie dowiedziec, co i jak bo bede składał dość mocny silnik 1500.
Jeśli tu nie uzsykam odpowiedzi spytam sie Kazmierczaka, moze cos poradzi i napisze na forum
pzdr
  
 
moze to troche amatorskie pytanie ale co daje odciazenie koła oprucz zmniejszenia bezwladnosci?
  
 
chyba nic...
tylko ta mniejsza bezwładność wpływa na przyspieszenie...
  
 
jezzu rzeczywiscie on ma kanta nie popatrzylem. nie bierz mojej wypowiedzi pod uwage. Pozdrowki
  
 
Cytat:
2003-06-27 23:57:30, Rino125p pisze:
moze to troche amatorskie pytanie ale co daje odciazenie koła oprucz zmniejszenia bezwladnosci?



Większą pulsację momentu w układzie napędowym, a przy przesadzeniu na tyle zwiększone drgania skrętne wału, że ten ostatni, w skrajnym przypadku, dokona podziału. W krótkich silnikach nie ma aż takiego znaczenia, ale im dłuższy wał, tym gorzej będzie to znosił. Nie jeździłem nigdy żadnym wózkiem z odchudzonym kołem, ale ponoć w mieście jazda może się robić upierdliwa (szarpanie).

W Małkersie koło jest tak ciężkie, że wózek sporo zyska na zrywności. W Kanciaku zysk będzie sporo mniejszy.

K.Y.
  
 
dane wg Szczecińskiego:
zmniejszenie masowego momentu bezwładności o 44% daje wzrost przyspieszeń
na 1. biegu - 12%,
na 2. - 8%,
na 3. - 6%,
na 4. - 3%...
dane dla 126p