MotoNews.pl
12Wymiana cylinderka ?? (195409/89) - NT
  

Wymiana cylinderka ??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Musze wymienić cylinderek Accent 1996 1,5 Z tego co obserwuję to żeby to zrobić oprócz zdjęcia bębna -oczywiście, muszę zdjąć piastę. Przykręcona jest ona taką śrubą z zabezpieczeniem rozmiar 32.
Czy oba gwinty obu kół tylnych prawego i lewego są prawe czy może lewe czy może jeden taki drugi taki.

p.s.

Pamiętajcie że nie da się ściągnąć bębna gdy samochód jest na ręcznym. Czego to się człowiek nie nauczy Ha ha ha

mieszko1978
  
 
no raczej się nie da na ręcznym
  
 
Lewa i prawa strona ma gwint w jednym kierunku ... tzn stojąc na wprost osi poziomej zakręcasz w prawą . ale do rzeczy, żeby wymienić cylinderek w układzie hamulcowym, to nie trzeba zdejmować piasty.... . również w przednim zacisku hamulcowym, by wymienić cylinder (rozumiem tłok) nie trzeba wymieniać piasty.
mam wątpliwości, proszę o szersze wyjaśnienie problemu
  
 
Cylinderki odkręca się od wewnętrzej częsci (do strony auta), wystarczy zdjąć bęben, piasty nie trzeba. Śrubki są delikatne i jak zaśniedziały to tylko palinikem albo colą. Potem wymieniasz i odpowietrzasz (jest śrubka na cylinderku to tego- zasłonięta gumką)
  
 
Colą?Light czy zwykła? Osobiście polecam RostOff Wurth'a a co do odkręcania śrub są inne sposoby np.dobre przyłożenie klucza(w niektórych przypadkach nabicie na śrubę) impuls z młotka na zakręcanie i w druga stronę pamietając o łbie śruby czy też nakrętki.Operację należy wykonywać ze wzmożoną uwagą by nie zmasakrować śruby przez zwykłą nieuwagę .Potem to już radykalne rozwiązania...
  
 
Ja mam doświadczenia z ponym ze zdejmowaniem bębna trzeba uważać żeby przy dokręcaniu nakrętki 32 nie ścisnąć łożyska za mocno bo zacznie wyć (przynajmniej ja tak miałem bo łożyska były stożkowe) no i oczywiście zabić nakrętkę w trzech punktach na obwodzie, a do samych cylinderków się nie dobierałem.
  
 
Dociągasz na lekki opór i popuszczasz na ćwiartkę obrotu.
  
 
Cytat:
2007-09-20 00:39:57, krzych100 pisze:
Ja mam doświadczenia z ponym ze zdejmowaniem bębna trzeba uważać żeby przy dokręcaniu nakrętki 32 nie ścisnąć łożyska za mocno bo zacznie wyć (przynajmniej ja tak miałem bo łożyska były stożkowe) no i oczywiście zabić nakrętkę w trzech punktach na obwodzie, a do samych cylinderków się nie dobierałem.


Jest jeszcze taki wynalazek jak klucz dynamometryczny.
  
 
Cytat:
2007-09-19 23:53:49, accent1 pisze:
....Śrubki są delikatne i jak zaśniedziały to tylko palinikem albo colą.


to jest dopiero racjonalizacja

a dlaczego nie nafta lub choćby WD-40?
podstawa to dobry klucz, najlepiej nasadowy lub oczkowy, bez luzów
przy cylinderkach aluminiowych często następuje korozja, więc czasem łeb śruby się zwyczajnie obrobi albo urwie, ale to nie ma znaczenia - cylinderek i tak na śmietnik

obrobioną śrubę można obciąć brzeszczotem do metalu, tarczą szlifierską
  
 
W ramach precyzji colą zwykłą, ligth się nie nadaje. Lekko podgrzana. WD-40 nawet się do coli nie umywa ::

Aha zapomniałem - w razie gdyby coli zostało w butelce można ją wypić w przeciwieństwie do reszty odrdzewiaczy

[ wiadomość edytowana przez: accent1 dnia 2007-09-20 18:54:48 ]
  
 
Czy po wymianie cylinderka w tylnym kole odpowietrzam wszystkie "koła" ??? Jak tak to w jakiej kolejności
  
 
Kupujesz tylny cylinderek do wymiany???
Kup od razu przewód hamulcowy,koszt niewielki( 4 zetki) a roboty mniej.Obcinasz przewód przy mocowaniach i tylko wykręcasz go od strony przewodu elastycznego.Druga strona wychodzi razem z cylinderkiem i git.Przed załozeniem przewodu(takiego do gięcia) załap z jednej strony uformuj.Analogicznie z drugiej.Odpowietrzyć.I gotowe...