[126p] troche inne pytanie o regulacje gaźnika

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jak wiadomo spalanie zwiększa się przy źle wyregulowanych obrotach biegu jałowego. Ale jak jest ze spalaniem gdy reguluje się obroty poprzez śróbę przepustnicy (chodzi mi o to żeby bardziej wkręcić dysze i bardziej otworzyć przepustnice). Czy jest to wymienna metoda?? Bo w sumie mam dość podkręconą śrubę przepustnicy, a dysza jest na 1,5 obortu. Bo tak logicznie rzecz biorąc bardziej odkręcona dysza to nieco mocniejszy silnik (jeśli w maluchu można tak powiedzieć)
  
 
jak sama nazwa wskazuje jest to regulacja biegu jałowego, czyli regulacja ta jest potrzebna tylko po to żeby auto dobrze chodziło na wolnych obrotach i nic więcej. Ciężko tu mówić żeby silnik był przez To mocniejszy.
A co do pytania to mozesz bardziej uchylić przepustnice a wkręcić śróbe ale nie wiem jaki to ma sens?
  
 
Cytat:
2007-10-13 09:36:53, stefanax pisze:
jak sama nazwa wskazuje jest to regulacja biegu jałowego, czyli regulacja ta jest potrzebna tylko po to żeby auto dobrze chodziło na wolnych obrotach i nic więcej. Ciężko tu mówić żeby silnik był przez To mocniejszy. A co do pytania to mozesz bardziej uchylić przepustnice a wkręcić śróbe ale nie wiem jaki to ma sens?



i tu zonk - dysza wolnych obrotow wplywa na osiągi.

kiedys testowalem - pzykladowo przy "zakreconej" dyszy szybciej pojawialo sie stukowe, wiec przez chocby sam ten fakt mozna wywnioskowac ze dysza wolnych coś "daje"

  
 
Dyszą regulujesz skład mieszanki biegu jałowego, a śrubą spoczynkowe uchylenie przepustnicy. Ja mam w rajdówce bardzo bogato ustawioną mieszankę (3 obroty, wg. zalecenia twórcy gaźnika - pana Mazika), dzięki czemu auto od razu reaguje na wciśnięcie pedału gazu, bez początkowego zadławienia.

Jak prawidłowo ustawić wolne obroty dla cywila, było nie raz pisane, a w rajdówce ustawiasz tak żeby przy gwałtownym otwarciu przepustnicy auto od razu sie wkręcało na obroty, bez opóźnienia. Później dobierasz sobie wolne obroty takie jak lubisz.