Utrodniony rozruch na gorącym silniku accent 1.3 gaz 95r.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Może ktoś wie.
Utrodniony rozruch na gorącym silniku accent 1.3 gaz 95r.
Wydaje mi sie ze to moze być czujnik powietrza gestosci w filtrze powietrza.
Komputer - bez błędów. ALe i tak swieci się czasem check swieci, przestaje.
Obroty na jałowym biegu falują, po właczeniu sie chek przestają.

Ma ktoś jakieś sugestie?
Dodam ze na zimnym pali tip top.

Pozdrawiam
  
 
Ja stawiam na walniety czujnik temp. (pytanie ktory). Podaje kompowi ze silnik jest zimny i ten zapodaje ssanie. Na goracym ssanie go dlawi. CHECK sprawia ze komp przyjmuje usrednione temp. i wtedy jest lepiej. Pod wplywem temp. czujnik w koncu ma przerwe i zalancza sie CHECK.
  
 
Dzięki za opowiedz tez podobnie myslę ( o czujniku) . Dzieki za sugestie.

Ale nie miałem pojecia ze ssanie moze go dlawic na gorącym i dobrze ze sie dowiedzialem

Jak sądzisz moze to czujnik temp. silnika.
  
 
Generalnie to jest dosyc czesta przypadlosc w przypadku gazu, ktorego resztki nieodparowane zalewaja w momencie rozruchu.

Sprobuj przed wylaczeniem przelaczyc na benzyne i zobacz czy sie nie poprawi..

Pozdrawiam
  
 
Jak dobrze kojaze to sa 2 czujniki temp. - silnika i powietrza. Z tym przelanczaniem na benzyne to tez moze byc.
  
 
Kiedy jest zimny i odpala na gazie i na benzynie.

Jak jest cieply to i ciezko mu na gazie i ciezko na beznyznie.

Zawsze tak robie ze gasze go na benzynie i odpalam na benzynie.
Najczesciej gasze na benzynie.
Ale też róznie kombinowałem. Chyba to te czujniki pytanie tylko jak to sprawdzić.

Odłączyłem czujnik temp. powietrza w filtrze - bez różnicy ( moze to on sie popsuł).

Nie wiem gdzie jest czujnik temp. silnika.

Dzieki za sugestie i odpowiedzi
  
 
Czujnik temp. silnika to wlasciwie u mnie pokazuje temp. cieczy chladzacej. Jest wpiety do obiegu chlodziwa, jak go odepne to nie mam wskazan temp. na kontrolkach. Byc moze jest jeszcze inny. Nie mam teraz schematu.
  
 
Hm podejrzewam że jest jeszcze jeden czujnik. Ten od temp mi działa. Ale on mierzy chyba temp wody.
Nie wiem czy nie ma jeszcze osobnego od silnika temp.
A może to jednak padniety ten od powietrza...
Ktoś kto ma accenta
prośba:
czy mógłbyś zrobić taki test - wypiąc z filtra powietrza czujnik temp. powietrzai odpalić auto (najlepiej gorące i zimne) wtedy bede wiedział na 100% czy to to. Jezeli bedą klopoty z rozruchem to świadczy ze za to ten czujnik jest opowiedzialny.

Aha byłem w ASO chciałem podpiąc mojego hultaja pod kompa ale nie mogli się z nim połączyć. Accent 95. Miał ktoś moze podobny przypadek ?

Aha w motorze jest opis hultajka accenta - polecam kupić accentowiczom
  
 
Witam! pisze w tym watku bo tez mam takiego accenta 95. 1.3 no i problem podobnej natury.....mianowicie chłodnica włącza sie gdy kreska od temp nie dojdzie jescze do połowy ( a dokładnie widac gołym okiem ze połowy nie ma.... i tu pyatnie do was....ktos z was tez tak ma?)bardzo prosze o jakiekolwiek informacje....czy to czujnik?? czy to normlane?? pozdrawiam
  
 
pawelts: to jest prawidlowy objaw.

accent1: do mojego kompa musza miec przejsciowke - na standartowej nie idzie. Jezeli maja przejsciowke to moze padac komp. Tez mam 95r wersja LS.
  
 
Tak mi przyszlo do glowy ze problemem moga tez byc "lejace" wtryski , caly czas podaja za duzo paliwa i silnik ma warunki pracy jak na ssaniu (za duzo paliwa w stosunku do powietrza - dla zimnego silnika to jest prawidlowy stan).
  
 
dzieki wielkie!
  
 
Wskrzeszę troszke temat - problemu dotąd nie rozwiązałem.
Po drodze usunełem chek -engine - odłączona rurka od czujnika obciązenia silinka.

Zalożyłem blos.
Same rewelacje piszą na jego temat - mi się wydaje ze auto chodzi jak chodziło.
Jak strzelał tak strzela... jak się depnie na maksa z 1000 obr z 2 to strzeli - ale jedzie dalej wiec jest git
Wiadomo świece kable cewka i inne pierdoły ale niby dlaczego miałoby strzelać od tego jak wiadomym jest że to gaz w dolocie strzela czyli coś z podawaniem gazu nie spalaniem. Wg mnie niespalony gaz by strzelał w wydech. Choć może i strzela teraz bo w końcu nie gaśnie.


Ale jak były problemy z rozruchem tak i są nadal. Może to czujnik położenia wału korbowego?? Czy ktoś się nie orientuje jak sie go sprawdza. Słyszałem że omomierzem i wartość ma oscylować okolo 970Omów ale jak się to sprawdza kllinicznie - nagrzać i co ?? Przytknąć omomierz?? i gdzie ten czujnik sie znajduje - na dole w bloku silnika?? - koło wysprzęglika?? czy gdzieś indziej.

Nie chce się bawić w wymianę na chybil trafił. A czujnik to zdaje sie okolo 170 zł.
  
 
Masz jeden czujnik przy kole pasowym w bloku dochodza do niego 2 kable (magnetoindukcyjny) sprawdzisz omomierzem czy ma dobre uzwojenie 200-900 omow podczas pracy silnika powinien wytworzyc napiecie ok 0-1V (skoki napiecia) drugi czujnik masz w aparacie zaplonowym czujnik halla. dochodza do niego 3 kable zewnetrzne to zasilanie a srodkowy wyjscie impulsow do sterownika. (ok 5V) nie sprawdzaj go tanim multimetrem bo moze sie zepsuc. Zeby ten czujnik wysylal do ecu impulsy to musi byc zasilany.
najlepiej wbic sie jedna nozka diody w srodkowy przewod a druga dotknac do masy i dioda powinna mrugac(silnik oczywiscie zapalony) Ale jak ci auto pali to czujnik halla masz dobry mozesz zobaczyc ten przy kole pasowym bo zeby uruchomic auto to musi on wytworzyc napiecie powyzej 0,8V. (zeby zmienic amplitude tego czujnika to reguluje sie jego odleglosc. Odległość pomiędzy końcówką czujnika a kołem impulsowym wynosi najczęściej 0,8-1,2 mm. Przewaznie poluzowuje sie ten czujnik albo opilki sie do niego przyklejaja (magnetyzm) i wtedy fiksuje.

Co do strzelania na LPG to moze masz za duza rurkr slit w Blosie i dostaje za duzo gazu i dlatego strzela. Na lpg zalecane jest przyspieszyc zaplon o 1-2st.

Ale wyszla mi epopeja
Pozdrawiam

  
 
Rurka jest typu slit D czyli ta najwieksza.
Ale na mikserze było to samo wiec wykluczam.
No na mikserze jak strzeliło to gasł teraz jedzie dalej.
Po regulacji u gaziarzy strzelal jak opętany, po mojej interwencji(sam regulowałem) w miarę ok. Pali też tyle samo.

"Na lpg zalecane jest przyspieszyc zaplon o 1-2st.
"

Nie wiedziałem - spróbuje. Co do gazu - kupiłem swiece denso chyba zmniejsze elektrode na 0,8 - tylko pytanie jak domowymi sposobami

Wyczyszczę cewkę - troszke sniedzi się w niej gromadzi.
Zna ktoś ustawienie kabli własciwe do accent 95 roku - czy jest takie samo jak do po 96r. Ja mam ustawione kable jak po roku 96 - nie wiem czy to dobre ustawienie.

Cóż pokombinuje....