Bardzo dziwne spalanie gazu..

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Ja mam dziwną syutuację, gdyż F3N (czyli renault 19 1.7 i benzyna na monowtrysku ) ostatnio łyka 17-18 litrów!!(po mieście) Dwie regulacje nic nie dały. A co dziwne na trasie pali 8-9 litrów. Dlaczego tak jest? Mam Generacje I/II czyli STAG2L -> silniczek krokowy atrapa + śruba . Czy filtr powietrza/gazu ma jakiś wpływ ana spalanie? Czy aż taki? i czemu po mieście tylko duzo pali? Jezdze spokojnie. I co ile sie wymienia filtr gazu?

I jeszcze jedno. Jak wiadomo na monowtrysku filtr powietrza jest taką patelnią. na koncu tej patelni gaziarz założył powiedzmy zwężenie dopływu powietrza. Bez tego zwężenia auto na gazie ledwo idzie i jak dam pełny gaz to 3 razy wolniej wchodzi na obroty.

Ale auto i z tą przelotką paliło kiedyś mniej.
  
 
Zapomniełeś dodać ile już przejeździł parownik, bo to on może być winny (ze starości). Może też być rozregulowany i mieć za wysokie ciśnienie. Mogłą posypac się elektronika lub silnik krokowy. Może też być prozaiczna przyczyna: nieszczelność, mały, ciągły wyciek gazu.
  
 
Już odpowiadam. Parownik ma przejechane dokładnie 13 tyś km, (Tomasetto 100HP) Elektroniki tam wiele nie ma b jak pisalem to na śrubę jest a silnik krokowy jest atrapą. Co do wycieku gazu w zakładzie sprawdzali i jest 100% szczelny.

Jakieś jeszcze sugestie?
  
 
up, up
  
 
Cytat:

I jeszcze jedno. Jak wiadomo na monowtrysku filtr powietrza jest taką patelnią. na koncu tej patelni gaziarz założył powiedzmy zwężenie dopływu powietrza. Bez tego zwężenia auto na gazie ledwo idzie i jak dam pełny gaz to 3 razy wolniej wchodzi na obroty.


To jest kryza. Prosty skuteczny sposób na poprawę pracy instalacji ze źle dobranym mieszalnikiem.
  
 
Witam.
Masz rację albo źle dobrany mixer,
albo założony na odwrót ( bo i takie do mnie przyjechały)
albo za mocno wkrecona śruba do regulacji mieszanki stechiometrycznej wolnych obrotów na reduktorze gazowym.
  
 
Czyli co, zmiana miksera?? A jak to sprawdzić? Gaziarz musi na to popatrzyc czy co? Jaki wogole powinien byc prawidlowy ?

Renault 19 1.7 F3N monowtrysk, wtrysk RENIX
  
 
up up
  
 
Jaki powinien być dowiesz się na stronie Rybackiego, jaki masz dowiesz się mierząc . Oczywiście musisz to wymontować.
  
 
A moze byc winien reduktor? Bo zastanawia mnie to zatkanie dolotu powietrza, jest zatkany w 85%, jak sie to sciagnie to auto nie potrafi sie wkrecic na obroty strzela, przerywa i na prostej nie idzie 20 km/h ujechac