Samara 21081 1100

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Na prośbę kolegi klubowego wspomnę parę słów o tym typie Samary.
Zrobiona jest na podstawie silnika 1300, różni się wysokościa bloku i są mniejsze wykorbienia wału z tego co pamietam. Mniejszy stopień sprężania i inny kąt wyprzedzenia zapłonu. W gażniku są mniejsze rozmiary dysz i są zmienione przełożenia w skrzyni biegów. Reszta praktycznie pasuje od 1300 2108.
Moc 53 KM
Prędkość max książkowa 139 km/h (udało się kiedyś wkręcić na 160).
Przyspieszenie około 18-20 sekund do 100.
Spalanie w mieście mi wychodzi ok. 8,5 l/100 95Pb
W trasie specjalnie nie oszczędzająć 7 l/100
Przy oszczędnej jeśdzie powinno sie udać zejść do 6 l/100. Czasami mi się udało. Bardzo czuła na wiatr.
Dobrze się jeżdzi po mieście jest dosyć elastyczny silnik. W trasie powyżej 100 zaczyna sie robić głośno. ( skrzymka 4 biegi). Jeżdzę nią 10 lat i najeździło się 149tyś (chyba się zabardzo przyzwyczaiłem). Jest to wersja belgijska. W tym miesiącu zdecydowałem się na LPG i na razie jest całkiem nieźle, właśnie testuję jak to działa.
  
 
to mamy chyba w klubie przegląd po wszystkich samarkach.
  
 
no i właśnie o to chodzi - powinniśmy w klubie zrzeszać jak najwięcej Ład - takze tych rzadkich i wyjątkowych. Szkoda że nie ma nikogo z 2101 albo z silnikiem Wankla
Dzięki za opis Samarki !
Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2003-01-20 17:12:39, Konriii pisze:
Szkoda że nie ma nikogo z 2101


Jak to nie ma? Patrz: lista członków klubu na klubowej - nr klubowicza 88. No a z Wanklem masz rację.Pozdrówka.
  
 
no tak wiem ale w sensie klubowiczów działających i na zloty jeżdżących a przynajmniej zdjęcia wysyłających
  
 
Witam

Niedawno znalazlem ten servis (kiedys jak szukalem to jeszcze go nie bylo) i bardzo sie z tego powodu ucieszylem.

Podobno jestem tu jedynym posiadaczem 1100-setki wiec napisze o niej pare slow.

Jest to model z 1991 roku, przywieziona z niemiec. Dwu-drzwiowa, szyberdach. Posiadala katalizator ktory wymontowalem

Jezdze nia juz 5 rok i moge z czystym sumieniem powiedziec ze ten samochod jest nie do zdarcia

Co do osiagow... Mam bardzo ciezka noge wiec w miescie pali mi srednio 8-9 l /100, na trasie pali srednio ok 6-7l przy tez dosc ciezkiej nodze

Predkosc max, hmm... roznie to bywalo... 140 km/h w 4 osoby z pelnym bagaznikiem jedzie. raz udalo mi sie rozpedzic w pojedynke do ok 154 km/h a z gorki nawet do 170 km/h, ale tego ostatniego nie polecam

Postaram sie w niedlugim czasie o fotki

Gdyby ktos cos jeszcze chcial sie dowiedziec to chetnie odpowiem na kazde pytanie

pozdrawiam
greck
  
 
Eh, ... 140 kimis, to jest juz predkosc. Ja w swojej Nivie, to chyba i z tak zwanym "przytupem" , czyli przebieraniem nozkami pod podloga auta jak Fredzio i Barni z Flinnstonow, to nigdy nie osiagne ... .
I zazdroszcze.

I pozdrawiam,
Przemek
 
 
Cytat:
Podobno jestem tu jedynym posiadaczem 1100-setki wiec


i chyba to prawda więc jesteś kolejnym indywiduum , a pytania jak dorwę czasu.
  
 
ale nie przejmuj się... takich jest tu więcej...

piszesz że wymontowałeś katalizator, ale to wersja gaźnikowa, tak?
Napisz, czy masz jakies dodatkowe wyposażenie, bo jeśli to wersja niemiecka, to jest szansa że czymś jeszcze nas zaskoczysz.
  
 
tak, to jest wersja z gaznikiem...

hmm trudno mi powiedziec czy czyms jeszcze zaskocze poniewaz za bardzo nie wiem co takiego maja rodzime...

o szyberdachu juz pisalem i mysle ze byl on montowany firmowo, dodatkowo posiada 2 rolety

ponadto rowniez chyba montowany firmowo gąbczasty spojler z tylu na klapie bagaznika

regolacja przednich reflektorow - nie wiem czy reszta to ma

aha... skrzynia jest pieciobiegowa co odkrylem dopiero po roku jezdzenia gdyz na na galce sa rozrysowane 4 ;p

hmm to na razie wszstko co mi przyszlo do glowy... jak przypone cos sobie to napisze

za chwile sie zrywam z pracy bo auto niestety stanelo i trzeba bedzie odcholowac :/

pozdrawiam
greck
  
 
Cytat:
regolacja przednich reflektorow - nie wiem czy reszta to ma


ma
  
 
No Samarcia 1100 to w Polsce prawdziwa rzadkość
Pogratulować rarytasu
Ale na ostatnim zlocie z tego co pamiętam były 2x Samary 1100
  
 
Na zlocie były dwie Samary o końcowej liczbie "-1"? Wiem, że jedna Jubla, a druga...?


[ wiadomość edytowana przez: mily_byd dnia 2003-07-01 15:08:00 ]
  
 
Druga była Kaszmira, ale to lipa, bo faktycznie ma tam 1500
  
 
Aha, czyli 1100 to było tam fabrycznie, ale indywidualnie zmienione na 1500?
A poza tym Kashmir mial 2109 czy 2108?
Bo jeżeli już miałaby się w Polsce trafić Samara 1100, to z reguły 2108 (tak jakoś wyszło w Polsce), chociaż 2109 też miały montowany ten silnik. Z resztą 2108 z silnikiem 1100 też jest rzadkim okazem w Polsce, co już w tym wątku było mówione. Natomiast w sedanach 21099 nigdy nie wstawiali takiego silnika.

Ps. Ja rok temu dawałem ulotkę gościowi, to też miał samarkę 1100, z lekkim tuningiem optycznym. Właśnie powiedział, że silniczek ma ciekawy - 1100. Pamiętam, że wtedy na "Autoladzie" zadałem taki wątek z pytaniem czy w Samarze były takie silniki. Ale wtedy jeszcze się szczegółami modeli nie interesowałem, stronki nie robiłem...