Usuwanie nagaru mgiełką wody, a Zetec.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Znalazłem ciekawy temat na innym forum
LINK
Czy może ktos czyścił wodą nagar w Zetecu?
I czy to szkodzi silnikowi?

[ wiadomość edytowana przez: Roland77 dnia 2007-10-11 20:42:13 ]
  
 
ale magicy
  
 
a skad ta pewnosc,ze masz akurat tam nagar? lepiej nie kombinuj, bo takie zabiegi to raczej 'czarny szlak dla zawodowcow' latwo mozna sobie nogi polamac
  
 
Maciek daleki jestem jeszcze od ( lania wody) do dolotu , ja poprostu ciekawy jestem i poszerzam horyzonty.
  
 
trochę by mi się ręce trzęsły
  
 
nie wiem jaka jest skutecznośc w czyszczeniu z nagaru, ale w niektórych pojazdach stosuje sie nawilżanie powietrza dolotowego. Ma to na celu obnizenie temp spalania, oraz ma to zapobiegac spalaniu stukowemu. Nawilzona mieszanka spala sie wolniej.
  
 
skutecznosc takiego zabiegu jest wysoka, jednak koledzy ze streetracing.pl troche zbyt 'lekko' podchodza do tego tematu. Po pierwsze w escorcie jest nie tylko przeplywomierz, ktory na ten czas nalezalo by odlaczyc (a w zwiazku z tym zapewnic nadmuch odpowiednia iloscia powietrza (zeby uniknac zlego skladu mieszanki, co w polaczeniu z woda moze sie zle skonczyc), poniewaz silnik nalzezy wprowadzic na wyzsze obroty podczas wtrysku wody (wg mojej wiedzy 3,5 - 4k). i tu pojawia sie pytanie kto to policzy i jak zapewni akurat taki nawiew? poza tym jest jeszcze czujnik temp powietrza i polozenia przepustnicy, nie wiem jak by zniosl mgielke, ciekawe czy jest od wewnatrz jakos uszczelniony. poza tym jest to taka swego rodzaju 'terapia szokowa' i nalezy ja powtorzyc kilka razy, no i z ta woda to trzeba bardzo ostroznie.. jesli nagaru byloby bardzo duzo mozna sobie pokryklac gladzie cylindrow.. a jesli wody byloby zbyt duzo to ... mam do sprzedania zestawik swapowy RS2000 hihi


[ wiadomość edytowana przez: maciek701 dnia 2007-10-12 09:20:27 ]