Bardzo długi dolot- gigantyczne spalanie??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,panowie posiadam Opla Tigre 1,4 i niedawno założyłem gaz. Samochodzik na lpg bardzo ładnie pracuje, osiągi też są naprawdę dobre,ale pali jak smok! Po regulacjach u kilku gazowników zszedł do 14l przy jeździe dość delikatnej,tylko po mieście. W trasie pali ok 9-10l także też nie ciekawie. Auto ma nową instalacje i od początku tyle pali Dodam, że przewody WN, swiece, filtr nowiutkie. Zacząłem się zastanawiać czy nie jest to przypadkiem dlatego że mikser umieszczony jest daleko od przepustnicy min-50cm, oraz daleko od parownika-ok 60. Czy to może powodować tak duże spalanie?? Dodam że na benie chodzi ok i pali po mieście kolo 9l(co jest norma w tym modelu). Zamieszczam zdjęcie obrazujące rozłożenie elementów. Bardzo proszę o odpowiedź, bo w moim przypadku przy tej cenie LPG jazda za bardzo się nie opłaca
Kliknij na obrazku, aby go powiększyć



[ wiadomość edytowana przez: maciekolo dnia 2007-10-12 00:45:28 ]
  
 
Panowie,naprawdę nikt mi nie może pomóc
  
 
Cytat:
2007-10-12 22:53:16, maciekolo pisze:
Panowie,naprawdę nikt mi nie może pomóc



Przeczytaj mój post odnośnie odległośći miedzy mikserem a parownikiem i wyciagnij wnioski. Duza pojemnosc dolotu miedzy mikserem a przepustnicą ma taki sam wpływ na zachowanie instalacji lpg.

Moja rada zmień "speca od gazu" albo jeśli sam jesteś w stanie to poprawić to mikser przerzuć na prawa stronę silnika możliwie jak najbliżej przepustnicy, wtedy i waz od parownika będzie krotki nie to co teraz.

"Spec od gazu" poszedł po najmniejszej linii oporu i założył mikser tam gdzie mu było najłatwiej, bo przy przepustnicy musiałby trochę pokombinować i ze 3h więcej spędzić na rozbieraniu dolotu, montażu miksera i ponownym złożeniu tego do kupy.

Jeszcze jedna sprawa, przy tak długim dolocie od miksera do przepustnicy to w tej chwili jak ci kichnie na gazie to będziesz miał cały dolot w strzępach.


pzdr. Grzesiek
  
 
Dziękuje za rady. Z okazji że jest sobota idę robić przekładkę, sam-bo znam ten temat bo dwa razy dolocik wymieniałem Dzięki Bogu już nie kicha, bo przewody wymieniłem- panowie kupujcie tylko NGK, ja najpierw kupiłem jakieś Krafty i było tragicznie(częste strzały), zmieniłem na NGK i o strzałach zapomniałem(odpukać Pozdrawiam
  
 
Taki montaż absolutnie nie ma wpływu na zwiększone spalanie. Powinieneś to przerobić, dać mikser blisko przepustnicy, ale tylko i wyłącznie dla bezpieczeństwa. Zmniejszyć ilość palnej mieszanki w dolocie, wtedy strzał w dolot ma mniejszą siłę.
Wracając do spalania to oddalenie miksera od przepustnicy może tylko obniżyć spalanie przez lepsze wymieszanie gazu z powietrzem. Jeżdżą auta z mikserami wstawianymi przed przepływomierzem klapkowym (jak strzeli w dolot to maska podskakuje), ale nie spalają więcej. Sam mam wstawionego Blosa tak z 60-70cm od przepustnicy bo bliżej się nie dało i spalanie mam podobne do twojego 10-11 w trasie i 15 w mieście przy dużym kanciastym samochodzie 1300kg i silnikiem 2,0.
Ktoś kumaty musi Ci po prostu instalację wyregulować, ot i wszystko.