MotoNews.pl
  

Problemy z regulacją i nie tylko w oplu astrze

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
2 miesiące temu załozyłem instalacje Landi Renzo do opla Astry 1.4 kat. Niestety ciągle pojawiają sie jakies problemy i mysle ze są związne z odpowiednią regulacją.

Gazownik podłącza auto do komputera i bazując na jakims programie landi renzo ustawia parametry sondy lambdy. Mówi ze to wystarczy do poprawnego działania auta.( jak sie okazuje nie wystarcza) Do analizatora spalin nie raczył podłączyc gdyz cytuje "jak ustawie ci auto na analizatorze spalin to nie bedziesz miał na czym jezdzic"???O co mu chodzi!!! Moze ktos podac mi parametry z analizatora i czy zawsze po dobrym ustawieniu na analizatorze auto bedzie poprawnie jezdziło? Dodam ze byłem na badaniach technicznych i HC przekroczyło pięciokrotnie dopuszczalną norme a i pozoztałe parametry nie były zachwycające.(niestety nie pamiętam juz jakie)
Na ten moment:
1. auto ma raz za niskie oboty raz za wysokie,
2. czasem gasnie jak wrzuce na luz,
3. kontrolka od gazu ciągle miga wykrywając jakis błąd w instalacji,
4. wielozawór nie odbija,
5. auto nie zawsze chce sie przełączyc na gaz szczególnie rano -ponoc ma to związek z niską temperatura tak mi przynajmniej powiedział ten gazownik, choc dzis było 12 st i udało mi sie dopiero po 3min przełączyc na gaz.

Byłem juz kilkakrotnie na regulacji i jade ponownie we srode m.in. na wymiane wielozaworu.

Prosze o pomoc na co mam zwrócic uwage, moze powinienem podpowiedziec tumu gazownikowi- nieudacznikowi co ma zrobic!!! Bede wdzięczny za ustosunkowaie sie do kazdego z punktów i do wątku o analizie spalin.
Dzieki i pozdrawiam
  
 
Cytat:
"jak ustawie ci auto na analizatorze spalin to nie bedziesz miał na czym jezdzic"???O co mu chodzi!!!

Bzdura! Odczyty z analizy spalin mają być takie jak nakazują normy dotyczące danego autka (normy Euro). Często w praktyce są lepsze niż podczas pracy na benzynie. Prawidłowe wyregulowanie instalacji pozwala na bezproblemową jazdę na LPG. Oczywiście pod warunkiem, że silnik jest w dobrym stanie i prawidłowo pracuje na benzynie.
punkty 1 i 2 wymagana regulacja (nie tylko parametrami sondy)
punkt 3 - trzeba sprawdzić jaki błąd rejestruje sterownik LPG
punkt 4 - wymiana wielozaworu
punkt 5 - może tak być jeśli masz podpięty czujnik temperatury reduktora.
Co to za autko i instalacja, II generacja czy sekwencja?
  
 
autko to opel astra 1.4 kat rocznik 98' jednopunktowy wtrysk z nieduzym przebiegiem. Silnik w bardzo dobrym stanie. Instalacja II generacji landi renzo.
Rozumiem ze temperatura powietrza nie ma wpływu na automatyczne przełączanie na gaz?
  
 
Cytat:
Rozumiem ze temperatura powietrza nie ma wpływu na automatyczne przełączanie na gaz?

Pośrednio ma, bo jak temp. otoczenia jest niska to i temperatura reduktora jest niska i zanim reduktor się rozgrzeje to trochę to trwa.
  
 
ok dzieki za odpowiedz

Byłem dzisiaj u gazownika i niestety powiedział mi ze nie da mi gwarancji ze auto bedzie działało sprawnie!!! Oczywiecie wielozawór wymieni, wymieni tez reduktor ( teraz jest HREECO EC04) bo byc moze on jest przyczyna całego zamieszania ale po tych naprawach nie daje gwarancji ze wszystko bedzie ok! I tu mam pytanie czy te usterki są na tyle powazne ze wystarczą do zwrotu instalacji? Gazownik mi powiedział ze nie ma mowy o jakimkolwiek zwrocie. A jesli wystarczą to co mam zrobic zeby ten pan zmienił zdanie?

Sprawa głównie rozbija sie o tą swiecąca zieloną diodę która zdaniem gazownika "moze migac, ze to nic powaznego, ze tak ma więkrzosc samochodów itd..." zostawie to bez komentarza

Znalazłem wydruk z analizatora spalin.
Auto na gazie na biegu jałowym prz duzych obrotach:

CO 2.937
CO2 10.34
O2 2.70
HC 514
Lambda 0,997

Dzieki za kazdą poradę
Pozdrawiam


  
 
Aż mi się wierzyć nie chce że czytam coś takiego.Jednopunktowy wtrysk paliwa to najlepsze samochody do zagazowania.
Jeśli sonda sprawna to musi chodzić na gazie,nie ma innej alternatywy,przepraszam jest, zmienić warsztat.Po montażu musi Pan otrzymać rachunek,warunki gwarancji ,homologację na zbiornik i ogólną homologację na instalację.itp.tam jest napisane kiedy można zwrócić instalację.W homologacji jest pieczątka właściciela homologacji więc proszę się z nim skontaktować
  
 
Cytat:
Auto na gazie na biegu jałowym prz duzych obrotach:

Jak to rozumieć???
Cytat:

CO 2.937
CO2 10.34
O2 2.70
HC 514
Lambda 0,997


O kpii,piii piiii, Ten gazownik jest stolarzem, czy rzeźnikiem z zawodu? Rada jest jedna, muszą Ci to doprowadzić do porządku (a w jednopunkcie, to sprawa jest prosta, jak już Kolega poniżej zauważył) Jeśli nie to żądaj zdjęcia instalki i zwrotu szmalcu, ew usunięcia usterek w innym warsztacie i pokrycia kosztów przez fuszerów.
  
 
Add, sprawa nie tylko rozbija się o diodę, żaden diagnosta nie podbije Ci przeglądu okresowego widząc takie parametry spalin. Moim zdaniem masz za bogatą mieszankę i silnik jej nie spala, stąd wzrost HC i niskie CO2. Pytanie gdzie leży przyczyna? Tak jak pisał Omegolot, jedź do niego i daj mu na piśmie (potwierdzenie na kopii) że żądasz usunięcia wszystkich usterek w ramach gwarancji, albo jedziesz do innego zakładu i tam dokonasz naprawy na jego koszt, albo niech demontuje instalację i zwraca kasę. Generalna zasada jest taka, że instalacja LPG ma być "przezroczysta" dla zasadniczej instalacji zasilania paliwem. Żadnych świecących, mrugających kontrolek itp. A parametry spalin mają spełniać normy przewidziane dla danego autka podczas pracy na benie. Twoje autko ich na pewno nie spełnia. Więc facet podbijając Ci zaświadczenie montażu (wymagane do wbicia instalki w dowód rejestracyjny) sam się podłożył, bo z takimi wynikami nie mógł zgodnie z prawem takiego autka wypuścić z warsztatu.