Hamulce TYŁ !

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
kto wie co sie dzieje?

dzisiaj byłem na wyważeniu kół , podnoszą ome do góry przy okazji sprawdzają przednie zawieszenie tuleje wachacze itd. z przodu wszystko ok pora na tył i tu sie zaczyna wszystko ok w zawieszeniu wał tylni most idt. okazuje sie ze mimo ze auto jest na luzie i ma opuszczony ręczny a własciwe to recznego niema oczym wiedziałem niemogą obrócic tylnymkołem ani prawy ani lewy koła sie obracają ale z wielkim oporem i słychać w jednym i w drugim tarcie z okolic bębnów hamulcowych odrazu mówią ze tym autem niemorzna jezdzic i szkoda tylniego mostu i wału, proponują wymienic cały układ hamulcowy z tyłu 600zł pytałem sie czy moga poluzowac linki lub cokolwiek żeby nieblokowało kół powiedzieli ze niem szans ze trzeba wszystko rozebrać. Co o tym myślicie ??? naprawde mam juz lecieć do opla po układ hamulcowy ??? cały ??? 600zł ???
  
 
A czy stacyjka nie była czasem przekręcona jak wisiał w górze? jak tak to najnormalniej w świecie włączał się abs i blokował koła.
Przy jeździe słychać jakieś zgrzyty,jęki,wycia itp?? jak nie to olej to co Ci mówili.
  
 
To niezla bzdure ci wcisneli. Zdejmij koła tarcze i zobacz jak to wyglada w srodku. zapewne reczny ci padl i moze zblokowal wszystko. zestaw kosztuje z 60 zl okladziny to samo. jesli linki masz ok to zaden problem to zrobic. Ja ci to zrobie za 500 hehe. A tak powaznie to jedz do kogos kto ma o tym pojecie i nie jest typowym naciagaczem albo sam to rozbierz ksiazke sam naprawiam mozesz sobie sciagnac tak sa wszystkie rysunki i sam to zrobisz.

[ wiadomość edytowana przez: homer171 dnia 2007-10-11 21:44:10 ]
  
 
nie stacyjka była wyłączona ale mam podczas jazdy typowe łup łup łup z wibracjiami
  
 
noooo to się może dyfer kończy
  
 
Podejrzewam ze reczny umarl. Najgorzej jak blacha mocujaca kotwiczenia recznego jest przegnita wtedy jest troszke roboty przy jej wym ale jest sposob jesli dziurki sa tylko troszke rozkalibrowane
  
 
Cytat:
2007-10-11 21:41:52, homer171 pisze:
To niezla bzdure ci wcisneli. Zdejmij koła tarcze i zobacz jak to wyglada w srodku. zapewne reczny ci padl i moze zblokowal wszystko. zestaw kosztuje z 60 zl okladziny to samo. jesli linki masz ok to zaden problem to zrobic. Ja ci to zrobie za 500 hehe. A tak powaznie to jedz do kogos kto ma o tym pojecie i nie jest typowym naciagaczem albo sam to rozbierz ksiazke sam naprawiam mozesz sobie sciagnac tak sa wszystkie rysunki i sam to zrobisz. [ wiadomość edytowana przez: homer171 dnia 2007-10-11 21:44:10 ]



hm no cos dlamnie zbyt szybko zdiagnozwali usterke a do tego wiadomo ze kupuje sie osobna szczeki klocki linki idt. to dlczego całość ?
  
 
Niech kolega lepiej rozbierze sobie tylne hamulce duzo czasu to nie zajmuje. a jak tam jest wszystko ok to wtedy mozna patrzec na dyfer. Ja kiedyś miałem taka sytuacje jak hamulce mi sie rozsypały. Auto naprawiam sam i nie mam własnie takich własnie problemów ze koles od opon mi mowi ze hamulce musze kupic za 600 zł i zapewne jeszcze on moze zalatwic taniej na warsztat.
  
 
Cytat:
ale mam podczas jazdy typowe łup łup łup z wibracjiam


Cytat:
hm no cos dlamnie zbyt szybko zdiagnozwali usterke a do tego wiadomo ze kupuje sie osobna szczeki klocki linki idt. to dlczego całość ?




leże i mysle że wiara to czsem za mało....
  
 
Cytat:
2007-10-11 21:50:26, SEBA-OMEGA pisze:
noooo to się może dyfer kończy



niesądze ze dyfer bo sam most mi nie chuczy a te łupotanie mam do 60 km przy 80 100 jest cicho jak makiem zasiał jak powoli jade to słychac jak cos o cos pulsacyjnie trze dyfer to raczej chuczenie i zgrzyty
  
 
a nie masz za długich śrub do kół?
potrafią one pozrywać ręczny
  
 
Cytat:
2007-10-11 22:07:53, piacho pisze:
a nie masz za długich śrub do kół? potrafią one pozrywać ręczny


hm no to mnie zaskoczyłes RACZEJ ZWYKŁE
  
 
dziwane ale niemoge zrozumiec dlaczego oba koał stawiaja taki sam opór ??? to co dwa hamulce sie zblokowały wtakim samym stopniu one sa jakos ze sobą połaczone poza linkami ??? czy jakoś inaczej ?
  
 
tylko linki je łaczy. weekend sie zbliza rozbierz i bedzie wiadomo. sruby tez moga byc za dlugie. nie miałes przypadkiem felgi i zdjełes na stalowki se srubami od alumniowych.
  
 
Cytat:
2007-10-11 23:28:26, homer171 pisze:
tylko linki je łaczy. weekend sie zbliza rozbierz i bedzie wiadomo. sruby tez moga byc za dlugie. nie miałes przypadkiem felgi i zdjełes na stalowki se srubami od alumniowych.



nie nie były stalowe a zamieniłem na aluminiowe niweiem ale sie dowiem co to jest niebede czekal az mi dyfer wypadnie i wał odwałkuje
  
 
No dokladnie. moze byc wlasnie to ze masz za dlugie sruby ktore juz rozsypały ci reczny w bebnach i po zawodach. zdjemiesz tarcze wes koło przyłoz i skrec i zobaczysz czy wystaja sruby. a moze masz zabezpieczajace ??
  
 
Miałem podobnie,w moim przypadku powodem stukania(tarcia)rytmicznego były pozrywane "gwoździe"trzymające szczęki.Otwory kotwiczne pordzewiały ...pomogło wspawanie podkładek(od poloneza..haha) migomatem bez zdejmowania blachy kotwicznej.


ps miałem tak na dwóch kołach jednocześnie.
  
 
mój mechanik rozebrał dzisiaj pościągał bębny i pooglądał tarcze i szczęki sam widziałem okładziny prawie jak nowe szczeki na swoim miejscu nic tam nie było po urywane przed rozebraniem powiedział ze wszystko jest ok i ze takie delikatne tarcie na kołach tylnich jest normalne co innego gdyby koła mi sie grzały czy tez pista ale wszytko jest zimne aż sie troche ciezej obracają jak przednie to dlatego ze koła sa połączone z z tylnim mostem,.. w samym moście tez posprawdzali olej jest! wał podpopra też nic nieznależli. no nic uparłem sie wienc kazałem rozebrać te hamulce i skonczyło sie na tym ze zapłaciłem 50 za rozebranie i złożenie. Dali mi rachunek i powiedzieli bym sie teraz udął po 50 dych do tego magika który stwierdzil ze mam układ hamulcowy do wymiany na 600 zł a na koniec powiedzili " Łukasz nie konbinuj bo po magikach i tobie naprawiac niebędziemy" zostaw tą ome wspokoju i jezdzij .HEHEH a no link są do wymiany a dokładnie to cos co łączy obie linki koło dzwigni w poniedziałek zalożą ...
  
 
mój mechanik rozebrał dzisiaj pościągał bębny i pooglądał tarcze i szczęki sam widziałem okładziny prawie jak nowe szczeki na swoim miejscu nic tam nie było po urywane przed rozebraniem powiedział ze wszystko jest ok i ze takie delikatne tarcie na kołach tylnich jest normalne co innego gdyby koła mi sie grzały czy tez pista ale wszytko jest zimne aż sie troche ciezej obracają jak przednie to dlatego ze koła sa połączone z z tylnim mostem,.. w samym moście tez posprawdzali olej jest! wał podpopra też nic nieznależli. no nic uparłem sie wienc kazałem rozebrać te hamulce i skonczyło sie na tym ze zapłaciłem 50 za rozebranie i złożenie. Dali mi rachunek i powiedzieli bym sie teraz udął po 50 dych do tego magika który stwierdzil ze mam układ hamulcowy do wymiany na 600 zł a na koniec powiedzili " Łukasz nie konbinuj bo po magikach i tobie naprawiac niebędziemy" zostaw tą ome wspokoju i jezdzij .HEHEH a no link są do wymiany a dokładnie to cos co łączy obie linki koło dzwigni w poniedziałek zalożą ...
  
 
witam
kola tylne mogly hamowac jak podniesli caly samochod a kola wisaly luzno .
linki recznego zazwyczaj nie sa tak dlugie i sie napinaja powodujac zaciaganie recznego

a to rytmiczne tarcie to moze za bardzo skasowany luz na lince , badz na regulatorze .
moze to tez byc zle umocowana linka recznego , tzn oryginalne mocowania sie skonczyly i ktos cos pokombinowal byc moze za gesto