Znowu zczęśliwy posiadacz omegi

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
po długiej chwili nieobecności wracam. 1 swoją ome A sprzedałem 1,5 roku temu( miałem ją 6 lat), jezdziłem koreańcem (zero komfortu) i teraz a dokładnie dziś stałem się szczęśliwym posiadaczem omy. Długie poszukiwania i padło na omę B 2,5 tdi full ppcja. Autko super sie prowadzi cisza w środki i nawet zrywne. WIELKI DZIEŃ. A przy okazji mam pytanie do posiadaczy takiej wersji ponieważ nam kluczyk do stacyjki z 2 przyciskami i nie wiem po co są 1 w środku ( ze znaczkiem opla) a drugi tak na boku i jakaś dioda. Kluczyk pokaźnych rozmiarów. Jeśli ktoś wie to prosze o info.
  
 
a moze to tak by byl centralny?
a moze ten z boku to ryglowanie?
a moze bys uzupelnil profil?
a moze bys poszukal w archiwum?
  
 
profil już uzupełniam ale zdjęcia jutro bo jeszcze nie robiłem a co do przycisków to wciskałem ale nic nie reagowało jutro kupie nową batrerię może wtedy ?????????
  
 
Cytat:
2007-10-15 23:49:24, michals24 pisze:
profil już uzupełniam ale zdjęcia jutro bo jeszcze nie robiłem a co do przycisków to wciskałem ale nic nie reagowało jutro kupie nową batrerię może wtedy ?????????



poczytaj o programowaniu kluczyka na podczerwien, Jest tego na forum duzo ale mi sie nie chce szukac
  
 
oki poczytam dzięki
  
 
Cytat:
2007-10-15 23:42:07, michals24 pisze:
Długie poszukiwania i padło na omę B 2,5 tdi full ppcja.



Pierwszy raz słyszę o takim silniku w oplu omega B...
  
 
A nie czasem 2,5 td?
  
 
tak tak silnik oczywiście że silnik 2,5 TD źle napisałem
  
 
Ale tak na prawdę jest TDI. Czyż nie tak? A z drugiej strony podaj rocznik bo to dużo zmienia w tych silnikach.
  
 
.......Autko super sie prowadzi cisza w środki i nawet zrywne..............


no nie wiem chyba czołgiem jeździłeś wcześniej, bo oma z TD to jeden z głosniejszych samochodów "w srodku"
  
 
ostatnio jechalem takim td i nie powiem ze jest glosne az sie zdzwilem bo calkiem calkiem. moze brakuje ci wygłuszeń bo jezdzilem te C z takim silnikiem w automacie z 2003 roku i tez bylo przyjemnie.
  
 
Cytat:
2007-10-16 13:02:39, gieroy pisze:
Ale tak na prawdę jest TDI. Czyż nie tak?


TDI = turbo direct injection
A w X25DT są niestety komory wirowe
  
 
Cytat:
2007-10-16 13:05:45, Schizm pisze:
.......Autko super sie prowadzi cisza w środki i nawet zrywne.............. no nie wiem chyba czołgiem jeździłeś wcześniej, bo oma z TD to jeden z głosniejszych samochodów "w srodku"



Jechałem wieloma głośniejszymi dieslami niż Omega 2.5 TD..
Mój kolega miał 98r. , często nią podróżowałem i moim zdaniem jest całkiem przyzwoicie wyciszona wewnątrz.
  
 
ja tez posiadam 2.5 TD i jestem z niej bardzo zadowolony a koledze gratuluje! jak sie dba to sie ma, moja oma jak jest zimna to wiem że to diesel a potem z komry silnika niewiele domnie dochodzi tylko lekki cichy basowy pomruk jedno rzędówki cos KURNA PIĘKNEGO generalnie potwiedzam że jest to cichutka omcia, wiele osób które jechały zemną nawet niewiedziały że to diesel,co do kluczyka mam takie same są tam dwa przyciski jednym otwierasz a drugim zamykasz proste wiem ze jest cos takiego ze jak dwa razy szybko klikniesz jednym znich to sie cos tam blokuje w aucie dodatkowe jakies zabezpieczenie ale nigdy tego nie sprawdzałem

jaki masz rocznik? przebie? olej?
  
 
Ej Łukasz w oznaczeniu litera I nie oznacza sposobu zapłonu czyli jak to ma miejsce w TD i D z komorą wstępną tylko jaką drogę ma mieszanka bardzo ogólnie mówiąć do chwili zapłonu. Jeżeli się mylę "mea culpa" ale trochę litertury przerobiłem i nie sądzę abym jakieś "fopa" jebnął. Ale jesteś bardziej doświadczonym użytkownikiem diesla także wszystko możliwe. Na bank ta systematyka się nie odnosi do nowych diesli bo każdy producent nazwał technologie common rail wg swojego uznania niemniej w przypadku poprzedniej generacji diesli taka systematyka istniała i istnieje.
Pozdrawiam
P.S
Brutal nie czepiaj się człowieka bo jak pojedziesz to Ci dokopię

[ wiadomość edytowana przez: gieroy dnia 2007-10-16 17:01:52 ]
  
 
Uznałem, że TDI które napisał kolega to nawiązanie do volkswagena.
Wtedy TDI to turbo direct injection.
Można sprawdzić TUTAJ
Oczywiście w omedze TD nie oznacza to "turbo direct" tylko pewnie turbo diesel
W TDI chodzi o to, że paliwo jest wtryskiwane bezpośrednio do komory spalania.
W X25DT odbywa się to pośrednio, poprzez komorę wirową.
Bliżej TDI byłby Y25DT - tutaj paliwo wtryskiwane jest bezpośrednio do komory spalania, tyle że raczej nazywa się je common rail z racji sposobu podawania paliwa.
No i to tyle


[ wiadomość edytowana przez: ilku dnia 2007-10-16 18:01:48 ]
  
 
zpetz już ci odpowiadam przebieg wg licznika 265 tys rocznik 1994 a olej to castrol
  
 
Łukasz zwracam honor idę jeb... barana w ścianę jakaś pomroczność mnie napadła. A tak z innej mańki jak masz ten rocznik i przebieg i jesteś zadowolony to ktoś bardzo dbał o motor. Jak rok się pobujasz bez przebojów tzn. że jesteś szczęściarzem i dołączysz do mojego towarzystwa zadowolonych z 2,5 TD co niestety jest rzadkością.
Pozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: gieroy dnia 2007-10-16 19:37:29 ]
  
 
Nie przesadzaj Gieroy
A co do szczęśliwych posiadaczy 2,5TD to masz rację. Ja się do nich w każdym razie nie zaliczałem...
Te silniki w teorii są bardzo dobre, niestety często się psują w trakcie przejścia do praktyki...
  
 
nie straszcie koledzy mam ją dopiero 2 dni i jak narazie to walcze z klamkami bo mi sie połamały i cały czas są z nimi jaja