| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
edis4 Escort 1,4 MKV Warszawa | 2007-09-26 19:58:16 Witam!
Czy ktoś miał coś takiego? Na starym komplecie tarcz i klocków zaczęło pojawiać się lekkie drżenie kierownicy podczas hamowania. Tarcze i klocki zostały wymienione na nowe (Brembo&Ferodo). Na początku ok. 1000km nic się specjalnie nie działo. W tej chwili przy wyhamowyaniu z 80-60km/h czuję ponownie wyraźne drżenie na kierownicy. Samochód był dwa miesiące temu w warsztacie - małe odświeżenie zawieszenia. Ani przed tą wizytą, ani po nic się nie zmieniło. Sądziłem, że to wina cienkich, zwichrowanych tarcz...jednak myliłem się
Co może być jeszcze przyczyną? Drżenie pojawia się tylko przy hamowaniu z większych prędkości....krzywa felga? ale to bicie było by przy normalnej jeździe. Będę wdzięczny za Wasze obstawienia |
tiyo Escort Kombi Płońsk | 2007-09-26 20:28:54 Hej,ja mam to samo też mam zestaw brembo i ferrodo i około 2 tyś km było idealnie,a teraz drży i to ostro.Jak robię pierwsze 3-4 hamowania po nocnym postoju auta,to nie drży,a potem się zaczyna.Jak delikatnie hamuję to drży,a jak jeszcze mocniej i zdecydowanie docisnę pedał hamulca to już nie.Też tak masz ? Pozdrawiam |
kolor13 Sympatyk FEFK Ford Mondeo Mk3 Trójmiasto | 2007-09-26 20:47:06 U mnie było podobnie,drżało jak hamowałem przy podobnych prędkościach.Pojechałem do jednej wulkanizacji,później do drugiej i trzeciej i wszyscy mówili że to wina tarcz,więc je wymieniłem.A po wymianie dalej biły.Więc pojechałem do zakładu który specjalizuje się w renowacji felg.I już przy pierwszych oględzinach wyszło że mam małe pęknięcia na feldze.Wymieniłem felgi na nówki i już nie bije przy hamowaniu.Teraz jedynie jeszcze walcze z biciem podczas jazdy,ale to już inna bajka |
tiyo Escort Kombi Płońsk | 2007-09-26 20:57:31 A czy zużyty przegub wewnętrzny może dawać takie drżenie przy hamowaniu,skoro podczas jazdy jest w porządku? U mnie zmiana kół na inne nic nie zmieniła... |
edis4 Escort 1,4 MKV Warszawa | 2007-09-28 22:44:59
Próbowałem mocniej i w zasadzie nie widzę różnicy. Słyszę natomiast popiskiwanie z prawej strony, jak nacisnę hamulec przestaje....choć nie wiem czy to ma jakikolwiek związek z biciem ? |
edis4 Escort 1,4 MKV Warszawa | 2007-10-15 20:29:34 Czy więc możliwe jest, żeby nowe tarcze Brembo odkształciły się po przejechaniu ok. 3000km? Dodam, że zgodnie z fabrycznymi zaleceniami tarcze były wyjątkowo delikatnie eksploatowane przez pierwsze 1000km.
W serwisach w których byłem wszyscy twierdzą, że to wina tarcz lub krzywa piasta. Nie miałem żadnego poślizgu z uderzeniem felgą, więc od czego niby piasta miałaby nagle być krzywa?
Macie jakieś doświadczenie w tej kwestii? Edis4 |
Jacekm_ Mazda 323F BJ 2.0 GT ... Łódź | 2007-10-15 21:39:53
Tarcze mogły się zniekształcić np przy wjechaniu w kałużę po dość mocnym hamowaniu (rozgrzane tarcze) i ich przebieg nie ma tu nic do rzeczy. |
edis4 Escort 1,4 MKV Warszawa | 2007-10-15 22:10:16
...szczerze? nie wierzę w tą teorię! Znaczyłoby to, że wszystkie projektowane samochody są na wyłączenie suchą nawierzchnię, a przecież nie ma kolejek przed serwisami z powodu powichrowanych tarcz?!? Zgodzę się, że zużyta, a więc cienka tarcza, mocno rozgrzana przy zetknięciu z zimną wodą, może, ale wcale nie musi się pogiąć. Nie sądzę, żeby Brembo - firma specjalizująca się wyłącznie w ukłądach hamulcowych, produkowała tarczę, która pognie się jeżeli przypadkiem wjedzie się w wodę! Na koniec dodam, że znam od wielu lat tą teorię i zapomniałem dodać, że takia sytuacja jaką sugerujesz, nie miała miejsca. Pamiętałbym to...silne hamowanie i finał w tafli wody... Jakieś inne sugestie? |
jogi33 Mondeo MK2 Łódź | 2007-10-15 23:03:12 Witam
U mnie drżenie przy hamowaniu zniknęło po wymianie tulei na wahaczu. Diagnosta często dokładnie sprawdza tylko przednią, a luzy(tak jak u mnie) mogą być na tylnej. Dodam, że miałem wybitą tylko jedną, a drżenie kierownicy objawiało się powyżej 80km/h. |
Wojo Vivaro / był Rally C ... Kraków | 2007-10-15 23:06:15 A u mnie nigdy nie zniknęło, choć nie pamiętam co by mogło być NIE wymienione przez okres użytkowania i tuningowania.... |
Blazey Ford Escort mk VII Oława/IJsselstein | 2007-10-16 00:41:29 Ja mam podobny problem. Tyle, że bicie mam nie na kierownicy, tylko na pedale hamulca. Jak hamuję to czuć wyraźnie, że pedał kopie, jakby się ABS załączał. A auto nie ma ABSu. Przetoczono już bębny z tyłu, bo ponoć miały owal. A dalej, jak wjedzie się autem na hamownię i robi pomiar siły hamowania, to słupki zamiast stać w miejscu, to skaczą jak wskaźniki głośności w sprzęcie audio: góra - dół. Czy powodem tego może być stary płyn? Czy raczej skupiać się na pompie i serwie? Cylinderki i szczęki wymienione 3 miesiące temu, tarcze i klocki (Brembo i Remsa) około 2 lata temu. Usterka pojawiła się między wymianami i nie jest z nimi związana. |
![]() RavenMOH Ford Mondeo ST200 Bydgoszcz | 2007-10-16 07:53:31 Rozpedz sie do predkosci 100km/h i zaciagnij ręczny na moment, jak zacznie bic to pewnie bębny zwichrowane. |
![]() MARCINZ ford escort Rumia | 2007-10-16 11:12:18 Ludziska mam to samo,po wymianie tarcz i klocków na nowe miałem takie bicie przy hamowaniu że chciało mi kierownice wyrwać z rąk,a jak nie hamowałem to poskrzypiwały klocki o tarcze. Mechanik w zadume i jazda zamiana tarcz (miała bicie),gucio dalej bije-wniosek krzywa piasta. Wymiana piasty i łożyska i jest dużo lepiej,chociaż czasami sobie przypomina i lekko bije,ale tutaj to raczej podejrzewam regulację pływową klocków (czasami bije a czasami równo hamuje). Podsumowując winowajcą u mnie była piasta i łożysko (okazało się że piasta lekko siedziała w łożysku). Poza tym jak tam ktoś wspomniał luz w przekładni kierowniczej też daje efekty szarpania kierownicą przy hamowaniu. |
edis4 Escort 1,4 MKV Warszawa | 2007-10-17 12:21:50
No właśnie, kół / felg nie sprawdzałem, opony mam tegoroczne Michelin Pilot. Spróbuję zrobić taki test jak radzisz... |
lukasino Ford Escort RS+LPG S ... Kędzierzyn-Koźle | 2007-10-17 12:37:49 hehe mam to samo ale tylko na alu felgach (Cossi look 16/ 215/40) ale wulkanizator mówił mi że 2 lekko krzywe. |
edis4 Escort 1,4 MKV Warszawa | 2007-10-17 12:41:25
Kurcze, sporo tych potencjalnych przyczyn. Szarpania kierownicą nie mam przy hamowaniu. Łożysko było wymieniane... |
maciek701 Sympatyk FEFK Tychy | 2007-10-17 14:30:33 edis4 - tu nie ma w co wierzyc to sa prawa termofizyki. i jak najbardziaj mozna sobie calkiem nowe tarcze zwichrowac po wjechaniu w jakas duuuza kaluze tuz po lub w trakcie ostrego hamowania (np w gorach).
zwichrowane bebny na pewno nie powoduja uczucia drzenia kierownicy podczas hamowania bo niby jak ? nie maja kontaktu z ukladem kierowniczym. w calym watku nikt nie wspomnial o wywalonych koncowkach drazka kierowniczego - bardzo czesta przyczynia drgan kierownicy podczas hamowania. generalnie jesli chodzi o wszelkie zjawiska w ukladzie kierowniczym podczas hamowania trzeba sprawdzac wg. tej kolejnosci: zawieszenie, uklad kierowniczy i kola, a dopiero na koncu same hamulce. Blazey - w Twoim wypadku obawiam sie,ze pada pompa lub servo. pzdr [ wiadomość edytowana przez: maciek701 dnia 2007-10-17 14:34:08 ] |