MotoNews.pl
  

Turbina w dieslu mk7

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam-pytanie dotyczy turbiny w mk 7 1.8 TD.Na wylocie z turbiny na chłodnice powietrza jest podpięty węzyk,który idzie do pompy wtryskowej.Co to jest i do czego służy?.W wyszukiwarce nic nie było.Dzięki za wszystkie podpowiedzi.


[ wiadomość edytowana przez: Piter20 dnia 2007-10-23 17:52:18 ]
[ powód edycji: regulamin pio ]
  
 
Cytat:
2007-10-23 17:33:14, OFEN pisze:
Witam-pytanie dotyczy turbiny w mk 7 1.8 TD.Na wylocie z turbiny na chłodnice powietrza jest podpięty węzyk,który idzie do pompy wtryskowej.Co to jest i do czego służy?.W wyszukiwarce nic nie było.Dzięki za wszystkie podpowiedzi. [ wiadomość edytowana przez: Piter20 dnia 2007-10-23 17:52:18 ] [ powód edycji: regulamin pio ]



w wyszukiwarce nie ma, ale jakbys poczytal pare watkow o dieslu to bys znalazl

zeby zwiekszyc moc silnika nie wystarczy tylko zwiekszyc ilosci powietrza, nalezy takze odpowiednio zwiekszyc dawke paliwa. Za pomoca tego wezyka sprezarka jakby 'steruje' iloscia podawanego paliwa przez pompe wtryskowa.

to takie szybkie wytlumaczenie, pokazujace ogolny zarys dzialania. Inni uzytkownicy forum wyjasnia to napewno dokladniej i duzo jasniej niz ja
  
 
Co tu wyjaśniać, ot sedno sprawy
  
 
kolega zadal na priv jeszcze pytanie:
co sie stanie gdy ten wezyk bedzie pekniety?

Odpowiedz:
1. Silnik nie osiagnie pelni swojej mocy.
W tym wezyku turbina wytwarza cisnienie, ktore niejako "informuje" pompe wtryskowa ile turbina tloczy powietrza do silnika. Jesli wezyk jest pekniety pompa otrzymuje nieprawdziwe informacje i nie dostarcza odpowiedniej ilosci ropy.
2. Przy wyzszych obrotach silnika (gdy wyraznie czuc prace turbo) moze wystapic kopcenie na bialo/szaro.
Wytlumaczenie jak w punkcie 1., nieodpowiedni stosunek paliwo-powietrze (przewaga powietrza) powoduje kopcenie na bialo/szaro.

a wiecej nie wiem......

Sposob naprawy (tez mialem pekniety ten wezyk ):
W zadnym sklepie nikt nie wiedzial o co mi chodzi, a jak pokazalem co chce to 'taki wezyk jest nie do kupienia'. Podobno za ok. 20zl mozna to kupic w serwisie Forda (info z mondeoklubpolska). U mnie w Lublinie nie mieli. Na wspomnianym wczesnie forum byl taki oto sposob naprawy (z ktorego i ja skorzystalem):
Wywalamy stary wezyk i zastepujemy go uniwersalnym 8mm kupionym w sklepie motoryzacyjnym za ok. 10zl/metr. Wazne aby to nie byl on cienki, przezroczysty tylko taki grubszy (zapomnialem jak sie on nazywa ). Jak go zamontujesz to uloz go tak aby nie dotykal silnika, bo pod wplywem jego temperatury moze sie stopic. 1 metr w zupelnosci wystarczy.
Uwaga:
przy pompie wezyk pasuje niemal idealnie, ale przy turbosprezarce jest troszke za duzy. Jak sie go mocno scisnie opaska uciskowa czy czyms w tym rodzaju to nie powinien przepuszczac powietrza. Moj jest szczelny.
  
 
ważne aby ten przewód nie mógł sie rozszerzać dlatego polecam wężyk z osłoną z materiału albo wzmocniony jakimś pancerzem.