[accent] auto ściąga na lewą stronę

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Jak w temacie auto ściąga na lewą stronę. Jak puszczę kierownicę auto znosi na lewo. Muszę lekko kontrowac w prawo aby jecha prosto.
Wymieniłem amortyzatory z przodu.
Sprawdziłęm zbieznośc i geometrię kół . Niby wszystko OK.
Myślałem, że winne są opony (lub felgi), lecz po zmianie na zimówki (całych kół wraz z oponami) problem pozostał.
Dziś udałem się na stację diagnostyczną, lecz diagnosta stwierdził iż moje zawieszenie jest w doskonałym stanie.
Układ kierowniczy (ze wspomaganiem )też nie budzi zastrzezen.
Recę opadaja. Co jeszcze można sprawdzic? Ktos walczyl z tym tematem?

[ wiadomość edytowana przez: sabciu dnia 2007-10-23 21:11:54 ]
  
 
Moze lewe kolo ci troszke hamuje
  
 
A w przekładni tez nie masz luzów i czy to auto ma wspomaganie??
  
 
Cytat:
2007-10-23 22:50:33, Sadi pisze:
A w przekładni tez nie masz luzów i czy to auto ma wspomaganie??



Jak napisałem wcześniej auto ze wspomaganiem (chodzi bez zarzutu) zadnych luzów.
Może jutro sciagnę koło i sprawdze zacisk (choc szczerze watpię).
  
 
auto o poglądach lewicowych


a na powąznie to od kiedy Ci ściąga? od zawsze jak je masz?
  
 
Jak była bitka to już po zawodach.
Chyba że faktycznie coś tam blokuje prawe koło,zacisk się na prowadnicy zaciera - nie cofa się.A jeszcze pytanie:Jak mocno ściąga?
  
 
Kolega napisał ze był u diagnosty - diagnosta podczas testu powinien sprawdzić hamowanie kół u mnie naprzykład lewe kola hamują z siłą 0,27 a prawe 0,11 i nic nie sciaga. Jakby sciągało to albo jeden hamulec nie hamuje wcale a drugi troszkę - mi wtedy ściągało.

Moze akurat to nie wyszło na badaniu ale nalezało by przeczyścić hamulce. Felga moze być krzywa, łożysko moze ocierać, mogą być luzy jak ktoś napisał w ukl kier. Moze był pukniety, moze opona źle ma starty bierznik. Moze jakiś wahacz jest krzywy.

No i mogli źle ustawić geometrię - mi ustawiali z 5 razy i dopiero za 5 tym auto nie ściągało.
  
 
Nie mówię tu o ściąganiu podczas hamowania.
Gdy podczas jazdy(nie przyspieszając, bądż na luzie) któreś z kół napotka opór,jest hamowane(np.nie cofa się zacisk do końca) może ściągać w kierunku koła wolniejszego niezależnie czy to przód czy tył.
Sprawdziłbym opór toczenia każdego z kół.
  
 
Zle się wyraziłem.
Mówię wlasnie o oporze przy toczeniu inaczej mówiąc klocki ocierają o tarcze, bębny i powstaje opór czyli hamowanie koła stąd taki mały wynik 0,27 0,11 w normie jak mówił diagnosta opór toczenia to 0,9 -0,12. A jak widać nawet 0,27 nie powoduje prawie wcale sciągania.
  
 
Cos jednak podejrzewam układ hamulcowy. Dlaczego?
Dlatego iżprzy małych predkościach po naciśnieciu na pedał auto wyraźnie leci na lewo. Przy większych prędkościach jest to prawie nie zauważalne. Jutro podniosę auto z lewej strony i sprawdze jak zachowuje się koło, opory toczenia itd. Odezwę sie.