Kable - bagażnik sedan

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Interesuje mnie od czego mogą być te kable, które prowadzą od tylnej lewej lampy do klapy bagażnika. Jest tam chyba 8 kabli widocznych jak na zdjęciu, dwa z nich miałem przecięte, pewnie poprzez zamykanie klapy przycisnęło kabel.


Może to są od podświetlenia tablicy albo od światła przeciwmgielnego, ale są przecięte a te rzeczy działają. Na klapie mam też spojler ze światłem stopu może od tego?? tylko że tam jest ok 8 kabli.

Pozdrawiam



  
 
Witam. Jaki masz problem? kable połącz, zrób zaprawki rdzy którą widać na foto, zamknij klapę i gotowe. Jak chcesz wiedzieć do czego te kable schemat do ręki lub zdejmij podbitke klapy i sam zobacz.
  
 
strzelam - na klapie masz 4 światła + centralny

mam kombi,więc dokładnie nie wiem - 2x wsteczne + 2x przeciwmgielne/mgłowe
(jak kto woli) + centralny

brakuje 1 kabla w wiązce

pzdr.Marek
  
 
+ kabel do trzeciego światła stop w spojlerze.

przeciwmgielne świecą w dwóch lampach czy tylko jednej lewej??
  
 
tam jest jeszcze czujnik zamkniecia klapy chyba na jednym kablu. a to przecieranie sie wizki to makabra... walcze z tym od kilku lat i ciagle nowe padaja...
  
 
Przerabiałem ten temat. Zwykle znakiem końca tej wiązki jest brak oświetlenia bagażnika. Druty w przewodach pod wpływem zwarcia zrobiły się aż czarne. Trzeba było je trawić przed lutowaniem, bo cyna się nie lepiła. Trochę zaniedbania i potem można się dziwić od czego padają komputery, alternatory, akumulatory....
U mnie akurat był kabel 7 żyłowy. Naprawa polega na zakupie przewodu giętkiego, stosowanego jako kabel zasilający do przyczepek samochodowych. Ja kupowałem to w sklepie elektronicznym - 1,5m.
Potrzebny jest najprostszy miernik, marker, termokurczka fi 3,5-3mm, 15 mm i dobra taśma izolacyjna.
Zdejmujemy wykładzinę klapy bagażnika; odłączamy wydoczną tam kostkę; zdejmujemy izolację kabla;
Zaznaczamy kable o bliżniaczych kolorach (niby 2 jednakowe może nie ma znaczenia ale lepiej jest jak fabryka zapodała) - miernikiem sprawdzamy odpowiednik w tejże wiązce pod błotnikiem.
W klapie bagażnika tniemy przewód z zapasem od strony kostki. Przewody kabla tniemy w różnych odległościach, tak, aby nie zrobić zgrubienia lutowanych przewodów w jednym miejscu. Trochę schodzi nad dopasowywaniem długości nowego i starego kabla, jednak zaznaczam, że warto. Należy pamiętać o założeniu grubej termokurczki na zlutowane przewody i dodatkowo przytulić łączenie taśmą. Po zlutowaniu przewodu "od kostki" przeciągamy go pod błotnik, nie zapominając o gumkach osłonowych. Wykonujemy następnie próby układania się nowego przewodu przez n-krotne zamykanie klapy bagażnika. Cięcie pod błotnikiem wykonujemy w taki sposób, aby można było wyciągnąć starą i nowa wiązkę do lutowania (zostawiając słuszny naddatek starego przewodu).
Należy unikać kostki łączeniowej/zaciskowej do łączenia przewodów zamiast lutowania. Miałem możliwość naprawiania w pewnym aucie takiej prymitywnej łataniny bo robiła zwarcia. Lutowanie starego przewodu na pękniętym zagięciu nie ma sensu.