Obsługa okresowa instalacji LPG

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
W mojej carince zrobiłem już na instalacji gazowej ok 100tys km bez jakiejkolwiek obsługi.Ostatni zaczeła mi coraz więcej palić ok 14l (poprzednia paliła do 12).Instalacja zavoli.
Pytanie:czy jestem w stanie sam dokonać przeglądu ew wymiany potrzebnych elementów (jeżeki tak to jakich i gdzie się one znajdują) ,czy konieczna będzie wizyta u gazownika?

dziekuje z góry za pomoc
carina II 2,0 GLI 3S-FE
  
 
Wymien jedynie membrany w parowniku lub najlepiej zmień ten parownik bo do najlepszych nie należy.
  
 
a co polecasz i jaki z tym związany jest koszt?Słyszałem również ze w instalacji należy wymienić jakiś filterek z magnesem
  
 
Witam! Po 100 kkm to musowo wymiana reduktora całego, tak zwane reparaturki na dłuższą mete niewiele dają, filterek trzeba co jakiś czas wymieniać ale potem to już tylko całość. Jak tego nie zrobisz to zacznie ci żreć LPG jak smok! Wizyta u gazownika konieczna choćby ze względów bezpieczeństwa. Pozdro.
  
 
jakiej firmy reduktor polecacie i jaka jest cena jezeli wiecie.Gazownik zaśpiewał mi około 500 zł
  
 
Ja niedawno wymieniałem reduktor w moim starym golfie i zapłaciłem 350 + 50 robota. Reduktor BRC spalanie znacznie spadło. Po wymianie konieczna jest regulacja całego układu (ok. 40-50 zł).
  
 
Egiptos, jakiej miałeś wcześniej firmy reduktor i o ile spadło Tobie spalanie po wymianie?
  
 
Odpuść sobie BRC i kup coś porządnego z Landirenzo albo Lovato z odpowiednim wydatkiem gazowym dla Twojego silnika.Koszt ok. 230zł.Filterek powinien byc zmieniany czesciej w zależnosci jaki gaz nam sie trafia max.co 30kkm.
  
 
Wcześniej też było brc. Pewnie są lepsze reduktory tak jak pisze poprzednik. Spalanie spadło z ok 10,5 na ok 9.
  
 
Cytat:
2007-10-21 20:22:59, PiterK pisze:
Witam! Po 100 kkm to musowo wymiana reduktora całego, tak zwane reparaturki na dłuższą mete niewiele dają, [...]



Ale po co wymiana reduktora ?? Korpus się nie zużywa. Zużywają się jedynie elementy gumowe typu uszczelki, membrany, a te są wszystkie w zestawie naprawczym.
Problem polega jedynie na tym, żeby kupić dobry zestaw. Ja kupiłem raz na Allegro podobno oryginał za jakieś 80,- i po regeneracji ni cholery nie dało się dobrze wyregulować. Po kilkunastu tys. km poświęciłem tym razem 120,- i kupiłem na miejscu w hurtowni zestaw tym razem ewidentnie oryginalny i jak ręką odjął. Ładnie się stroi, nic się nie dzieje.
Pozdro.
  
 
Dobrze Perzan pisze.Na tym sie nie zaoszczędzi.Jednak jak ktoś ma regenerować kiepskie jajco to lepiej dołożyć pare złotych wiecej i kupić coś naprawde dobrego
  
 
dziękuje panowie za zainteresowaniem tematem,w piątek jestem u gazownika i wiem, że kitu mi nie wciśnie.A poza tym dzięki forum człowiek bardziej dośwadczony w temacie.pozdrawiam
  
 
Znając życie i tak Ci wciśnie bo nie masz zbyt szerokiej wiedzy na temat instalacji.Co zrobisz jak mechanik powiem że ma świetny reduktor Omnia który jest w miare tani i pracuje lepiej niż wiekszość drogich firmowych?
  
 
oj Carinus,powiem mu w najgorszym wypadku,że chce taki sam jaki mam (w końcu zrobiłem nim 80kkm bez problemów) lub któryś z Landirenzo albo Lovato.
  
 
i po wizycie u gazownika.Zawartość filterka prawie równa jego objętość .Takiego syfu dawno nie widziałem.Autko zaraz lepiej jeździ.Sprawdze jeszcze spalanie i ewentualnie drobna regulacja albo wymiana całego reduktora (bo ten co mam powoli kończy żywota według oceny gazownika.