MotoNews.pl
9 Niskie cisnienie na garach - problem!! (198320/13) - NT
  

Niskie cisnienie na garach - problem!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam mam problem ostatnio osłabła mi furka po sprawdzeniu ciśnienia na garach okazało się że ma na 1cylindrze-7 atmosfer 2-cylinder 8 atmosfer 3 i 4 cylinder 9 i pół atmosfery wydaje mi się to że jest za mało!!Wyraźcie swoje zdanie na ten temat dzięki.


[ wiadomość edytowana przez: krycho dnia 2007-10-29 18:36:26 ]
[ powód edycji: zmiana tematu - nazywaj bardziej konkretnie problem:) ]
  
 
I dodam że zawory ustawione są prawidłowo nie pali oleju.
  
 
nie chce cie straszyc ale na poprzednim silniku mialem podobnie... oslabl i po sprawdzeniu cisnienia wyszlo ok 7 ale u mnie na wszystkich rowno. Te 9,5 jest jeszcze do przyjecia ale z tamtymi to trzeba by cos zrobic. Moze po prostu ci sie pierscienie skonczyly?
aha.. slyszalem jeszcze ze zeby bylo na prawde ok to powinno byc ok 11 atm



[ wiadomość edytowana przez: mateusz_ino dnia 2007-10-28 19:19:05 ]
  
 
Mateusz jak na przebieg 94tys km to troszkę dziwne jest takie ciśnienie chyba będę musiał rozebrać silnik i coś z tym zrobić .
  
 
no te 7 i 8 to na pewno za malo.. a poza tym sam fakt ze jest taka roznica na poszczegolnych cylindrach tez o czyms swiadczy. A robiles probe olejowa ?
  
 
no te 7 i 8 to na pewno za malo.. a poza tym sam fakt ze jest taka roznica na poszczegolnych cylindrach tez o czyms swiadczy. A robiles probe olejowa ?
  
 
tzn??
  
 
1. normalnie jak się to robi wykręć wszystkie świece przyłkładaj przyżąd po kolei do cylindrów i nie zapomnij przy kręceniu rozrusznikiem wcisnąć gazu na max
2. za drugim razem do mieżonego cylindra wstrzyknij sobie troche oleju ok 10 ml (np. strzykawką) i jeżeli ciśnienie wzrośnie powyżej 2 w porównaniu do poprzedniego wyniku na tym cylindrze to znaczy że nie trzymają pireścienie i jest albo szlif , nowe tłoki i pierścionki albo tylko pierścionki w lepszej wersji , a jeżeli nie będzie wcale różnicy pomiędzy pierwszym pomiarem a pomiarem z olejem to bankowo coś z zaworami
(cytat z forum)
  
 
Jutro mam dwa samochody na warsztacie ale jesli je skonczymy to lukniemy na zawory jesio raz itd a jak trzeba bedzie to rozbiore silnik.pozdro
  
 
no to powodzenia, jak juz do czegos dojdziesz to napisz. pozdro
  
 
U mnie po 110tys silnik miał po 14 na cylinder.

DEx
  
 
no to elegancko dex, ja w tym silniku nie sprawdzalem bo jak wyjdzie malo to bedzie lipa znowu wole zyc w slodkiej nieswiadomosci a ty tomek jak tam ? sprawdzales cos juz?
  
 
Zaworki ustawione z dokładnością do 0,05 i furka odzyskała kopa jest slicznie hehe pozdrawiam i już po problemie
  
 
Cytat:
2007-10-28 19:09:28, Timi_Torun pisze:
I dodam że zawory ustawione są prawidłowo


Widocznie luz zaworowy musiał być nieprawidłowy, bo jednym z warunków, jaki musi być spełniony żeby można było sprawdzić ciśnienie na garach jest właśnie prawidłowy luz zaworowy. Jeżeli jest on nieprawidłowy, to ciśnienie sprężania będzie zafałszowane.

Czyli spadek mocy to u Ciebie kwestia regulacji zaworów - dobrze że ustawiłeś, bo jeszcze trochę, a by Ci się wypaliły. Lepiej sprawdzać luz i ustawiać zgodnie z zaleceniami podanymi przez producenta.
  
 
hm.. tomek chyba tez bede musial podjechac kiedys na regulacje do was tak profilaktycznie
  
 
Mateusz takie proste czynności jak regulacja zaworów, samemu się robi.

DEx
  
 
niby tak, jak sie ma o tym jakiekolwiek pojecie moze to i prosta czynnosc ale jak jezdzilem po inowroclawiu w poszukiwaniu mechanika, ktory mi to zrobi to zaden nie mial plytek ;p w koncu znalazlem 20 km od ina ale chcial 150 zl
  
 
Płytki sa od VW. Srednica 31.

DEx
  
 
jakby były za ciasne i sie nie zamykały to by powypalał ale u mnie było za luźne ale teraz jest oki naszczescie mam przyrzady płytki młoteczek do zablokowania szklaneczek to poszło ładnie nie trzeba sie meczyc srubokretem czy czyms hehe



[ wiadomość edytowana przez: Timi_Torun dnia 2007-10-29 23:25:20 ]
  
 
U mnie tez tak samo bylo. Ladzianka kopa stracila i sprezanie spadlo, a wiekszasc mechanikow chcialo odrazu glowice oddac to regeneracji mowiac ze regulacja zaworow nie pomorze. Dzieki poradzie Aeriego pojechalem wyregolowac zaworki. Sprezanie wzroslo prawie do ksiazkowego i autko odzyskalo moc. Zapłacilem 70 zł razem z płytkami. Dodam ze znawcy temetu zalecaja regulacje zaworkow co 10 tys. jak ktos jezdzi na gazie. Na benzie co 30 tys.
Pozdrawiam