128 3P i swapik od uno turbo i.E

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Postanowiłem wykorzystać jedne uno i z mufazem stworzyć potwora z prędkością maksymalną ok 215-220km/h.Mam pytanie czy ktos z was już próbował wsadzić do 3Peka wszystko od uno turbo?Według przymiarek wejzie bez problemu.Mamy problem z mocowaniem silnika .W motorze do uno jest silnik mocowany na poduszcze od skrzyni cos ala 127 1050 o ile dobrze pamiętam.Jak rozwiązać to w kaście od 3P?Tam jest na górze ten wiszak idący od głowicy do pasa.Rozstaw mc phersonów jest o 8 cm krótszy czy nie będzie żadnego problemu z założeniem półosi z przegłubami od uno?Oczywiście całe zwrotnice z girami i hamulcami tarczowymi ida od uno.Czy z tyłu tarczowe hample też podejdą bez większych problemów? Co z zasilaniem paliwa? Pompę paliwową i zbiornik paliwa też chcemy założyć od uno.Teraz skrzynia biegów.Kiedyś mieliśmy w 3p 5tkę od ritmo ale obcierała o drążek stabilizatora jak będzie w tym przypadku.Ogólnie pasuje idealnie,tylko trzeba zamienić poduszkę przy silniku od starego silnika.Obecnie w 3p jest 1300 od ritmo a ten od uno gabaryty ma niemal identyczne.Z mocowaniem intercollera i chłodnicy oleju nie ma trudności.A co z instalacją elektryczną,przełożyć od uno?Bo tam jest też ten cały komputer.No nie wiem prace juz w toku.Potrzebuje porady w tej kwestii.
  
 
Dokladnie tak jak pisze Hycelius,ponadto zalozylem dzisiaj lusterka od manty(ciekawe kiedy je ukradna) 3p wyglada SPAS,foto zrobie, wieczorem bedzie w profilu.Aha i wiem ,ze maja inny kolor,jezeli bedzie swapik(bo czekam na kupca z niemiec) to pomaluja sie razem z kasta.
  
 
O ile dobrze wiem to całkiem niezły opis takiej modyfikacji jest na stronie kubowej F&F w dziale artykówy pod 128 1.4 turbo !!
  
 
To juz dawno czytałem.My wkładamy 1.3.A tam piszę same bzdury.Już widze jak wkręcam głowicę od 128 bo ma mocowanie do wieszaka.Równie dobrze możemy założyć pełen wtrysk i turbodoładowanie na ten silnik co jest obecnie wkręcony,ale jestem pewien że się rozleci po 50 km.
  
 
hycel baranku czytac nie bardzo umiesz widze..... gdzie wyczytales ze zalozylem"glowice od 128" do silnika 1400?? glowica jest z uno T jedynie "glowiczka" lub inaczej obudowa walka rozrzadu jest ze 128 aby zachowac oryginalne mocowanie silnika....kumasz roznice ?? "glowica" i "glowiczka" alias "obudowa walka" znowu mnie rozbawiles....
  
 
Bart,napisz czy bedzie problez z polosiami(dlugosc) cale zawieszenie bedzie z UT,czy piasty podejda pod mocowanie wahaczy z 3p?
  
 
polosiek jeszcze nie przerabialem nie wiem co ci odpowiedziec, narazie silnik wisi z oryginalna skrzynia 4 biegowa, docelowo bedzie 5ka ZF z ritmo abarth, mam dwa komplety wzmocnionych polosi z uno t i ritmo TC i z nich bede "skladac" zestaw do 128 w razie czego jeszcze zostaja poloski wzmocnione z ritmo 85 czy regaty, co do zawieszenia przod to wahacze zostana ze 128 sporta a zwrotnica i "reszta" bedzie albo od 128 w konfiguracji z hamulcem od uno albo od ritmo abarth-a jesli zdecyduje sie zalozyc hamulce z abartha, z uno turbo nie przewiduje zadnego elementu zawieszenia przedniego. wszystko jest "przymierzone" w piwnicy, na aucie sie okaze w 100% czy te moje plany sie da zrealizowac ale jest bardzo duza szansa ze tak... wahacze od ritmo abarth nie chca pasowac do 128 sporta:| z ritmo TC beda sprezyny progresywne, drazki reakcyjne{opcja po skruceniu} stabilizator i poduszki macpersonow bo sa lozyskowane a w 128 niestety nie sa....tylne piasty z tarczowkami pasuja do 128 z uno turbo bardzo ladnie, moze sie jedynie pojawic potrzeba przypilowania minimalnie wahacza i jednej sruby ale to przy montazu zauwazysz....
  
 
Cytat:
2004-07-24 20:00:14, Bart128 pisze:
hycel baranku czytac nie bardzo umiesz widze..... gdzie wyczytales ze zalozylem"glowice od 128" do silnika 1400?? glowica jest z uno T jedynie "glowiczka" lub inaczej obudowa walka rozrzadu jest ze 128 aby zachowac oryginalne mocowanie silnika....kumasz roznice ?? "glowica" i "glowiczka" alias "obudowa walka" znowu mnie rozbawiles....


Sorry Gregory. Beeeeeeeee,beeeeeeeee.
A wiesz że sam nie wiedziałem że głowica i głowiczka to dwa inne terminy?No i czesze się że poprawiłem Ci nastrój.

No ale teraz poważnie.Jedynie problematyczne dla nas jest wspomniana przez Mufaza ta długość półosi od UT.Zwrotnice z przodu idealnie w chodza w wachacze od 128.Nie wiem też zbytnio co z tymi przewodami paliwowymi.Trzeba będzie je elikatnie wykręcić od uno.W 128 są jak wiesz zwykłe aluminiowe rurki z z wężykami do gażnika a tu są przewody skręcane,ale to hyba nie będzie żaden problem.Instalacje elekryczną weżmiemy całą od uno.Na lampy z tyłu tylko poprzerabiamy kostki.Trzeba będzie chyba sięgnąć po zestawy okrągłych wskażników od golfów 1nek.w gti z tego co pamiętam było tam ciśnienie oleky,temperatura oleju,wody.Wskażnik doładowania to może póżniej.Nie wiem też gdzie zamonować pompę paliwową.W uno jest pod podłogą pod taką listwą.Prawdopodobnie będzie pod kanapą tylnia w 3P.Akumuator damy na miejsce koła zapasowego.Z tą głowiczką to nie będziemy zmieniać.Przyspawamy mocowanie od uno od skrzyni.Zastanawiamy się też nad wzmocnieniem kielichów.Jest obecnie rozpórka ale nigdy nic nie wiadomo.Z cięgnęm od wybiernia biegów nie będzie problemów.Jedyynie co trzeba zmienić w 3P to taka miseczka w której chodzi wajcha o od biegów,albo ją wyklepać bo nie da się włączyć 5tego biegu.Strach się w sumie bać jak to wszystko sie poskręca,jak ten samochód będzie przyspieszał.Ponoć do x1/9 od uno T silnik wchodzi bezproblemowo, a x ma ciąg samolotu?
  
 
u mnie pompa paliwa jest przykrecona "gdzies kolo baku", nie widzialem dokladnie gdzie bo mnie przy montazu nie bylo...ja bym chcial akumulator i kolo zapasowe przeniesc do tylu dla poprawy rozkladu mas, jesli bedziesz mial skrzynke z uno T to bedzie niezly v max rozporke bede robil owszem ale nie miedzy"szczytami" kielichow tylko tak z 10 cm nizej z rzymska sruba, no i mysle zeby jeszcze "spiac" auto nie tylko od gory za pomoca rozporki ale tez od dolu pod podluznicami chce zamontowac"wzmocnienia" wykrecone z ritmo abartha, takie dwie blachy w ksztalcie litery S biegnace pod podluznicami i spinajace nadkole przed i za "wycieciem" na drazki kierownicze, takie wzmocnienia mialy z reszta wszystkie mocniejsze ritmo.....
  
 
Wydaje mi się że zbiornik paliwa zostawimy oryginalny.A ten motyw z akumulatorem w bagażniku nie jest wcale głupi.Pomyślimy nad tym.Na 14 stkach to uno dawca wyciąga około 205-208km/h,zakładając że się 3p nie rozleci,oderwie od ziemi albo wybuchnie to gdyby pociskał zamierzane przez nas 220km/h to by chyba bym skakał z radości.No i to poczucie komfortu psychicznego jaki bęzie dawał taki silnk
A powiedz mi Bart ty jak zaczełeś terać tego swojego 128 T,to kupiłeś sobie UT z zamiarem dawcy wszelakich części czy porostu trafił ci się silnik od turbolotu i tak sobie postanowiłeś spłodzić swojego potworka?
  
 
a skrzynie mata ze szperaczem?
  
 
zoltaro... nimata szukamy cos.. moze od samarki od wegrow albo ruskich?? drogo szperacze cos wychodza... ale ritmo na skrzyni ZF bez szperacza darlo rowno na dwa laki bo poloski rownej dlugosci byly{nie bylo efektu "skrecania" w prawo calego auta przy pyceniu} tak ze na prostej bedzie odejscie ehehe

hycelius u mnie bylo tak: uno 1.4T z przebiegiem 90000 kupione zostalo powiedzmy "na spole" ze znajomym gdzies tam w Brandenburgii, ja zabralem co mi bylo potrzebne do 128 a reszta dostala jakis tam silnik pewnie inny i skrzynie i reszte i poszla do ludzi.... chcialem najpierw dohc z ritmo abartha montowac bo mam "kompleksa dohc" strasznie mi sie ten silnik podoba no ale wybralem sohc turbocharged....
  
 
na jakie najwieksze bolaczki cierpi silnik sohc 1.4 z turbem od punciaka? bo szukam czegos takowego...
  
 
no sporo sie mowi o walkach rozrzadu ze sa dupne zarowno pod wzgledem charakterystyki jak i wykonania i trwalosci.... pekaja na 90% w kazdym aucie kolektory wydechowe{ja przynajmniej widzialem 5 uniaczy T. lacznie z moim i kazdy mial bardziej lub mniej zmaltretowany kolektor wydechowy.. trza dorobic z rurek i bedzie gitesik....wtrysk podobno bezawaryjny wiecej nie wiem, sie okaze jak auto zacznie jezdzic...
  
 
slyszalem ze podobno walek rozrzadu siadal jeszcze na gwarancji, wycieral sie i ludziom w ramach gwarancji wymieniali.. to prawda?
  
 
no nie wiem czy wszystkie ale czesc walkow napewno sie sypala, ale to niewielka strata bo i tak warto w tym silniku dac ostrzejszy walek, ogolnie silnik jest trwaly jak na warunki w ktorych pracuje i wysilenie "temperaturowe" ktore mu turbawa funduje, jeszcze jak trafisz na egzeplarz zmontowany w srode to juz wogole trwalosc gwarantowana w srode bo we wloszech produkty najlepszej jakosci powstaja tylko w srode bo przed sroda wszyscy trzezwieja po weekendzie a po srodzie mysla juz o sobocie i nowym chlansku
  
 
Chcesz Zoltar sobie do bąka ten silnik z turbo wsadzić?To mówicie że tak słabe tam wałki były?W uno silnik chodzi z bardzo dużą kulturą .Nic nie puka i stuka.Nawet jak stoi i wciśnie mu się np na 6000tyś to silnik cicho i spokojnie.Jedynie co się kończyło to uczczelnienie wirnika turbiny co się objawało pluciem oleju do dolotu i zanim przedmuchało i przepalił była zasłonka dymna. A tak trochę schodząc z tematu to jedynym problemem w uno jest korozja.Gdyby fiaty miały blachę taką jak np golf 2 to by było super.
  
 
ta poszukuje silnika SOHC 1.4T kompletnego ze skrzynka.. 136PS
  
 
Witam
Tez mysle nad takim swapikiem, wzmocnienie przodu to podstawa inaczej sie poprostu 3p rozleci myslalem nad przeszczepieniem silnika zachowujac oryginalne mocowanie tak jak zrobil Bart, skrzynie oczywiscie od ritmo abarth, elektryke z uno, zawieszenie bym zalozyl sportowe takie jak maja do sprzedania na fiat128.de mc persony i amory do tylu, hamulce brembo reszte bym chyba olal
  
 
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=28636212