Witam.
Zgadza się ,że jechał na gazie i to na metanie. Odcinki rajdowe sa krótkie więc mozna mieć jeden albo dwa zbiorniki. z biorniki sa kompzytowe , gaz nie waży bo jest w fazie lotnej i dlatego samochod jest lżejszy. w tym aucie nie ma typowego zbiornika paliwowego a gaz jest głównym zasilaniem.
w niemczech są organizowane rajdy aut zasilanych tylko gazem.
gdyby silnik byl fabrycznie zaprojektowany do zasilania lpg, to miałby duzy stopien kompresji, moze 20 (?) , gaz ma wysoka liczbe oktanowa wiec spokojnie by to wytrzymal.
Zresztą są przerabiane diesle na LPG, a one mają ok 20 stopień kompresji.
A wieksza kompresja to wiecej mocy da sie wycisnac przy tej samej pojemnosci. Tyle teoria, a w praktyce pewnie nie tylko stopień kompresji trzeba by było zmieniać (planowanie głowicy) ale wogóle silnik musiałby być wytrzymalszy.