Auta na gaz wygrywają rajdy!!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
http://sport.onet.pl/0,1248752,1638908,,kosciuszko_trzeci_w_rajdzie_waldviertel,wiadomosc.html

Nadejszła wiekopomna chwila.

Zapraszam do komentowania.
  
 
Witam.
Zgadza się ,że jechał na gazie i to na metanie. Odcinki rajdowe sa krótkie więc mozna mieć jeden albo dwa zbiorniki. z biorniki sa kompzytowe , gaz nie waży bo jest w fazie lotnej i dlatego samochod jest lżejszy. w tym aucie nie ma typowego zbiornika paliwowego a gaz jest głównym zasilaniem.
w niemczech są organizowane rajdy aut zasilanych tylko gazem.
  
 
gdyby silnik byl fabrycznie zaprojektowany do zasilania lpg, to miałby duzy stopien kompresji, moze 20 (?) , gaz ma wysoka liczbe oktanowa wiec spokojnie by to wytrzymal.
Zresztą są przerabiane diesle na LPG, a one mają ok 20 stopień kompresji.

A wieksza kompresja to wiecej mocy da sie wycisnac przy tej samej pojemnosci. Tyle teoria, a w praktyce pewnie nie tylko stopień kompresji trzeba by było zmieniać (planowanie głowicy) ale wogóle silnik musiałby być wytrzymalszy.
  
 
chodzi Ci o kompresję czy o stopień sprężania?

[ wiadomość edytowana przez: pvzon dnia 2007-11-13 16:39:41 ]
  
 
Cytat:
2007-11-13 16:39:20, pvzon pisze:
chodzi Ci o kompresję czy o stopień sprężania? [ wiadomość edytowana przez: pvzon dnia 2007-11-13 16:39:41 ]



chodzilo mi o stopien sprężania. dzięki za poprawkę.