Awaria ESP/VSC (chyba...)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.

Moja awaria nr 1.

Opis:
Zdarzyło się trzy razy w ciągu 2 miesięcy. Przy zakręcaniu w lewo (w prawo nie wystąpiło) przy prędkości około 50km/h nagle blokują się na 1 lub 2 sekundy koła tylnej osi i to do oporu tzn pisk na asfalcie. Piszę że oba na 90% ale może jedno (lewe) nie zweryfikowałem tego. Po chwili przyblokowanie przechodzi, jest to na tyle rzadko i nieoczekiwanie, że nie umiem dokładniej opisać sytuacji. Auto nie traci kierunku jazdy na zakręcie, ale jest sucho i nie wiadomo co będzie na mokrym, może zresztą przyhamowuje koła nierównomiernie. Nie świeci kontrolka ABS przy zablokowaniu ani VSC choć raz VSC zapiszczał, może to jednak po fakcie. Przy przejechaniu takiego zakrętu innym razem przy identycznych warunkach (tak na oko przynajmniej) nic się nie dzieje.

Pytanie:
Czy ktoś coś podpowie, czy szukać gdzieś jakiegoś uszkodzonego kabelka, może ktoś się spotkał, czy może od razu uderzać do ASO. ?

Refleksja:
Ewidentnie sprzedano mi autko z tym uszkodzeniem a że się ujawnia bardzo rzadko to nie było szans wykryć.


Michał.
  
 
No no. Widzę jednak że ASO czeka na mnie.
Jakie na śląsku najtańsze + najlepsze ?
  
 
Cytat:
2007-11-02 21:07:27, washu pisze:
No no. Widzę jednak że ASO czeka na mnie. Jakie na śląsku najtańsze + najlepsze ?


Cos pan jakies pierdoly opowiadasz z tym ze na szlag sie blokuja bo do tego ABS nie dopusci ,chyba ze ktos zamieni przewody hydrauliczne na modulatorze mialem taki przypadek.
Po pierwsze niech ktos zaobserwuje z boku czy faktycznie kolo staje deba i jest wleczone przez pojazd,jezeli nie to wystarczy skalibrowac czujnik polozenia kierownicy.
No chyba ze samochod jest zepsuty.
  
 
O... a już myślałem że nikt nie odpowie.

Niedowiarka zapraszam na testowanie, ale ostrzegam , szansa że się przytrafi to 1 na 100, a może postawię na zakręcie jakąś kamerę ???

a tak na serio.

Teraz na mokrym nie zdarzyło się ale jak niedawno było sucho
to tak i poważnie koło jest blokowane, jest pisk opony na asfalcie, podjadę zapytać niedługo co na to serwis i odpiszę.

Może komputer ABS'u ? Może ma jakiś uraz na ścieżce ?


  
 
Cytat:
2007-11-07 22:32:51, washu pisze:
O... a już myślałem że nikt nie odpowie. Niedowiarka zapraszam na testowanie, ale ostrzegam , szansa że się przytrafi to 1 na 100, a może postawię na zakręcie jakąś kamerę ??? a tak na serio. Teraz na mokrym nie zdarzyło się ale jak niedawno było sucho to tak i poważnie koło jest blokowane, jest pisk opony na asfalcie, podjadę zapytać niedługo co na to serwis i odpiszę. Może komputer ABS'u ? Może ma jakiś uraz na ścieżce ?


No to wal do Katowic na Kolejowa obadam tego dziwolaga.
ps to ze piszczy nie znaczy ze kolo stoi w miejscu moze vsc zle koryguje i za wczesnie podhamowuje.
Podstawa to skalibrowany czujnik kola kierownicy i zyroskop YAW
  
 
OK. Pojawię się u ciebie.

Będę na pewno w tygodniu. napisz na priv kogo mam szukać.
Aha. Tak pomyślałem że ABS nie odblokuje zablokowanego koła bo jak nie naciskam hamulca to jest nieaktywny, tak myślę przynajmniej.



  
 
Cytat:
2007-11-09 19:28:28, washu pisze:
OK. Pojawię się u ciebie. Będę na pewno w tygodniu. napisz na priv kogo mam szukać. Aha. Tak pomyślałem że ABS nie odblokuje zablokowanego koła bo jak nie naciskam hamulca to jest nieaktywny, tak myślę przynajmniej.


Vsc za pomoca ABSu podchamowuje indywidualnie kazde kolo korygujac w ten sposob tor jazdy bez twojego udzialu ,jezeli komputer stwierdzi odchylke pomiedzy torem zadanym -czujnik polozenia kierownicy,a katem obrotu pojazdu wokol wlasnej osi- czujnik YAW.
Dlatego wazna jest kalibracja po kazdej geometri lub zmianie kol jezeli po niej kierownica stoi inaczej podczas jazdy na wprost.
Byla tez wadliwa partia czujnikow YAW ktore nie chcialy wskazywac zera po kalibracji.
Auto i tak w koncu trafi do mnie ale posle ci namiar na mnie bedzie szybciej.