Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Suchii Sympatyk FEFK MKVII 1.8 (LPG) Gdynia | 2007-11-06 13:16:30 Pytanie jest dość proste dla kogoś kto się zna na jednostkach 2.0 a mianowicie, wymyśliłem sobie że przydałoby się troszkę więcej mocy w aucie więc zacząłem rozglądać się za RS-em i teraz powiedzcie mi na co zwracać uwagę przy zakupie (chodzi tylko i wyłącznie o zespół napędowy silnik+skrzynia). Jakie sprężanie powinien mieć silnik żeby jeszcze trochę pojeździł? Jak powinien zapalać? Jak reagować na pedał gazu? Pytam, bo nie chcę się naciąć przy zakupie, grzebałem na forum i nadal szukam informacji, ale Wasza pomoc będzie nieoceniona...
pozdrawiam Suchii Ps. Pytanie kieruję TYLKO do osób posiadających RS-y jak i znających temat. Proszę nie zaśmiecać wąku. Dzięks... |
Suchii Sympatyk FEFK MKVII 1.8 (LPG) Gdynia | 2007-11-06 23:00:58 oglądał będę napewno bardzo dokladnie, bez podnośnika lub kanału napewno się nie obejdzie, ale na jednostce napędowej sie nie znam i dlatego moje wątpliwości. Poczekam jeszcze, zachęcam forumowiczów do wypowiadania się, zawsze może przyjść komuś do głowy coś, o czym jeszcze nie słyszałem lub nie czytałem... |
![]() RemikGT Sympatyk FEFK Było EVO-jest RS2300 ... Leszno | 2007-11-06 23:10:03 skoro sięnie znasz wez jedz do serwisu i masz spokój |
![]() djtados (S) Sympatyk FEFK BLU Wrocław | 2007-11-06 23:45:40 poprostu ma=====>>>>szybko jeździć ![]() |
lukasino Ford Escort RS+LPG S ... Kędzierzyn-Koźle | 2007-11-07 00:02:44
o to samo chciałem spytać |
![]() maciek701 Sympatyk FEFK Tychy | 2007-11-07 09:34:07 po zdjeciu korka oleju nie powinno chlapac olejem. Przedmuchy powstaja gdy z cylindrow ucieka cisnienie, poprzez pierscienie i/lub zawory. Tak samo nie powinno dmuchac po wyjeciu bagneta z pochwy ![]() W moim poprzednim kompletnie wyremontowanym silniku RS na jałowym lekko dmuchał (ok 0,8-0,9 bar) ale po wduszeniu gazu podczas jazdy nic a nic ![]() ![]() |
![]() maciek701 Sympatyk FEFK Tychy | 2007-11-07 10:16:13 w zwiazku z duza iloscia privow jakie dostalem z pytaniami o metode pomiaru podcisnienia wklejam tutaj skan z pewnego artykulu w ktorym jest opisane jak odczytywac wartosci z vakuometru:
KLIK prosze pamietajcie, ze do tych pomiarow potrzebny jest DOKŁADNY wskaznik. wynalazki typu auto-gauge odpadają, bo wyjda glupoty. pozdro [ wiadomość edytowana przez: maciek701 dnia 2007-11-07 10:19:17 ] |
![]() Remarq Sympatyk FEFK BMW e36/ Ford MDO II Brodnica | 2007-11-07 10:30:21 Jest kilka przypadłości typowych dla RSa na które warto zwrócić uwagę. Jedna z najczęstszych moim zdaniem bolączek to uszkodzenia cewek są dwie jak zreszta i sondy lambda, więc warto sprawdzić czy kiedy silnik uzyska swoją właściwą temperatura podczas przyspieszanie nie poszarpuje nie przerywa i nie dławi się.Co do skrzyni to tu naczęstszą przypadłością jest uszkodzenie synchronizatorów najczęściej problem ten dotyczy 2 biegu,czasem drązek zmiany biegów z racji wyrobionych tulejek chwieje sie w trakcie jazdy i dość ciężko wybrać
odpowiedni bieg w czasie zmiany,zdarzają się wycieki oleju ze skrzyni (na przegubach wewnętrznych , uszczelniaczu wybieraka etc) Warto jest zajżeć pod auto i sprawdzić stan podłużnic progów i podciągów do progów, oraz to czy mamy kompletny wydech (kat,środkowy i końcowy) bo częstokroć niektóre elementy zastępowane są kawałkiem rury.Zdrowy RS powinien mieć też sprawny układ hamulcowy (często mocnej korozji ulegają w tylnych zaciskach tłoczki, oraz posiadać sprawny ręczny -mało kto wymiana w RS okładziny od ręcznego) Co do oleju silnikowego to ważne jest żeby nie jeździł na mineralnym bo to zabija hydro popychacze , choć i tak w większości RS-ów zaraz po odpaleniu silnik ma tendencje do lekkiego klekotania. Zapewne całkowicie zdrowy silnik z nowymi popychaczami na pełnym syntetyku nie miałby takich tendencji jednak tych popychaczy jest 16 więc wymiana była by kosztowna. Co do reszty to jak w każdym escorcie -zespolony (czy kierunkowskazy oddają i czy nie blokują nam sie postojówki z długimi , skrzynkę bezpieczników ,czy wszystkie układy elektryczne w aucie działają tu najczęściej nie działa wentylator wnętrza czy podświetlenie tablicy zegarów. W nastoletnim aucie raczej podgrzewana szyba przednia nie będzie sprawna... bo elementy grzewcze pewnie już sie poprzepalały ale to nie jest istotny problem.Przeguby na skręconych kołach nie powinny hałasować i powinny mieć całe osłony z których nie kapie smar. O ile w tylnym zawieszeniu mało kiedy coś puka o tyle w przednim warto wymienić profilaktycznie gumy na stabilizatorze i łączniki stabilizatora bo osobna wymiana nie przyniesie efektu na długo. Warto sprawdzić czy tuleje w wahaczach jeszcze istnieją i czy poduszki trzymające silnik i skrzynie spełniają jeszcze swoje zadanie. Po podniesieniu auta warto sprawdzić luz na kołach i czy nie ma wycieków z maglownicy. A do komplety dorzuciłbym jeszcze napinacz paska alternatora,pompy wspomagania bo często jest wyrobiony przez co paski nawet po wymianie zaczynają się szybko zużywać ewentualnie wyrobione łożysko w rolce napinacza powoduje niekiedy nieprzyjemne gwizdy i popiskiwanie. To tak kilka drobiazgów które przyszły mi do głowy. PS oczywiście podnieś klapę bagażnika i wykładzinę by sprawdzić czy jest tam sucho. Zapach stęchlizny i korozja na łączeniach blach w kufrze świadczy o nieszczelności uszczelki klapy, lamp lub klapek odpowietrzających -tych za zderzakiem - w krótkim czasie prowadzi do szybkiej drastycznej korozjo w tylnej części auta. Pozdrawiam |