MotoNews.pl
  

Do właścicieli RS-ów oraz znawców tematu...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Pytanie jest dość proste dla kogoś kto się zna na jednostkach 2.0 a mianowicie, wymyśliłem sobie że przydałoby się troszkę więcej mocy w aucie więc zacząłem rozglądać się za RS-em i teraz powiedzcie mi na co zwracać uwagę przy zakupie (chodzi tylko i wyłącznie o zespół napędowy silnik+skrzynia). Jakie sprężanie powinien mieć silnik żeby jeszcze trochę pojeździł? Jak powinien zapalać? Jak reagować na pedał gazu? Pytam, bo nie chcę się naciąć przy zakupie, grzebałem na forum i nadal szukam informacji, ale Wasza pomoc będzie nieoceniona...

pozdrawiam
Suchii

Ps. Pytanie kieruję TYLKO do osób posiadających RS-y jak i znających temat. Proszę nie zaśmiecać wąku. Dzięks...
  
 
1.Sprawdź na jakim oleju jeździł i czy nie ma wycieków oleju.
2.Czy skrzynia nie chrobocze przy zmianie biegów
3.Sprawdź czy przy 5-6 tyś obrotów drażek z biegów nie lata (metaliczny wkurzający dźwięk)


tak na szybko coś się jeszcze dopiszę
  
 
na jakim jezdzil oleju to bedzie ciezko sprawdzic

rozgrzej go, przejezdzajas spokojnie kilkanascie km, a nastepnie zobacz jak sie zbiera do 100. czy jest mniej wiecej katalogowo.

pod maska jesli silnik nie bedzie umyty zobacz czy nie ma wyciekow oleju (przydalby sie kanal zeby wszystko zobaczyc..). zobacz czy nie leci z rury niebieski dym lub szary przy przegazowaniu. kompresja powinna byc rownomierna na wszystkich cylindrach roznice nie moga byc wieksze niz 1atm powinno byc ok 12-14. zdejmij korek wlewu oleju zobacz czy nie ma przedmuchow i czy nie pryska. generalnie z vakuometrem podlaczonym do odmy mozna bardzo precyzyjnie okreslic stan silnika.. malo znana metoda a na pewno jedna z najlepszych. ale to juz potrzebna jest wiedza .. (jak chcesz cos wiecej sie dowiedziec o tej metodzie to pisz na prv). poza tym standard.. sluchaj czy zawory/popyhacze nie klepia, czy trzyma rowne obroty, ladnie sie wkreca,czy kontrolka cisnienia oleju sie nie zarzy na wolnych,zwroc uwage na zapach spalin. etc. palic powinien oczywiscie od kopa, za pierwszym razem i bez krecenia. unikaj gazu.. a jesli wlasciciel goraczkowo zapewnia Cie,ze silnik nigdy nie jezdzil na gazie to szukaj sladow po instalacji.. nie tylko pod maska ale w calym samochodzie bo moj kumpel sie tak wlasnie naciął,ze sprzedawczyk wywalil gaz tuz przed sprzedaza auta. mozesz przyjrzec sie zbiorniczkowi plynu chlodniczego czyt nie ma w nim osadow po oleju i czy nie leca babelki, zobacz jak wyglada olej na bagnecie..





[ wiadomość edytowana przez: maciek701 dnia 2007-11-06 14:31:00 ]
  
 
oglądał będę napewno bardzo dokladnie, bez podnośnika lub kanału napewno się nie obejdzie, ale na jednostce napędowej sie nie znam i dlatego moje wątpliwości. Poczekam jeszcze, zachęcam forumowiczów do wypowiadania się, zawsze może przyjść komuś do głowy coś, o czym jeszcze nie słyszałem lub nie czytałem...
  
 
skoro sięnie znasz wez jedz do serwisu i masz spokój
  
 
poprostu ma=====>>>>szybko jeździć
  
 
Oczywiście poproś abyzostawił auto na noc na podwórku, teraz jest zimno więc dużo RSowych bolączek będziesz miał okazję stestować.Po pierwsze zobacz czy ładnie wkręca się na obroty czy nie muli się, czy przypadkiem nie gaśnie i obroty nie falują, czy ładnie łapie temperaturę.Jak jest zimny zobacz oczywiście stan oleju na bagnecie. Przebieg zobacz po stanie kierownicy SIEDZEŃ RECARO. Oczywiście wypada sprawdzić od razu pogrzewanie przedniej szyby, powinna łatwo się odmrażać. Co do skrzyni, zobacz czy biegi łatwo wchodzą, czy da się redukować bez problemu.


Cytat:
. zdejmij korek wlewu oleju zobacz czy nie ma przedmuchow i czy nie pryska.



Maćku mam prośbę rozwiniesz to?? Ja kiedyś odkręciłem ten korek w czasie pracy i coś tam pokropiło olejem, jednak o co chodzi z predmuchami nie mam pojęcia
  
 
Cytat:
rozwiniesz to?? Ja kiedyś odkręciłem ten korek w czasie pracy i coś tam pokropiło olejem, jednak o co chodzi z predmuchami nie mam pojęcia



o to samo chciałem spytać
  
 
po zdjeciu korka oleju nie powinno chlapac olejem. Przedmuchy powstaja gdy z cylindrow ucieka cisnienie, poprzez pierscienie i/lub zawory. Tak samo nie powinno dmuchac po wyjeciu bagneta z pochwy czy jak to sie nazywa. jedynie na jałowych obrotach moze lekko dmuchac, ale w miare zwiekszania otwarcia przepustnicy dmuchanie powinno ustawac, tak samo podczas jazdy z pedalem gazu w podlodze - nie powinno dmuchac wogole (do sprawdzenia vakuometrem). wowczas silnik jest sprawny. choc w niektorych silnikach (np diesle TDI moja duze przedmuchy nawet jesli sa w 100% sprawne. wynika to z innej konstrukcji odpowietrzenia skrzyni korbowej)

W moim poprzednim kompletnie wyremontowanym silniku RS na jałowym lekko dmuchał (ok 0,8-0,9 bar) ale po wduszeniu gazu podczas jazdy nic a nic oczywiscie zadnego chlapania rowneiz nie bylo. i tak powinno byc
  
 
w zwiazku z duza iloscia privow jakie dostalem z pytaniami o metode pomiaru podcisnienia wklejam tutaj skan z pewnego artykulu w ktorym jest opisane jak odczytywac wartosci z vakuometru:


KLIK


prosze pamietajcie, ze do tych pomiarow potrzebny jest DOKŁADNY wskaznik. wynalazki typu auto-gauge odpadają, bo wyjda glupoty.

pozdro





[ wiadomość edytowana przez: maciek701 dnia 2007-11-07 10:19:17 ]
  
 
Jest kilka przypadłości typowych dla RSa na które warto zwrócić uwagę. Jedna z najczęstszych moim zdaniem bolączek to uszkodzenia cewek są dwie jak zreszta i sondy lambda, więc warto sprawdzić czy kiedy silnik uzyska swoją właściwą temperatura podczas przyspieszanie nie poszarpuje nie przerywa i nie dławi się.Co do skrzyni to tu naczęstszą przypadłością jest uszkodzenie synchronizatorów najczęściej problem ten dotyczy 2 biegu,czasem drązek zmiany biegów z racji wyrobionych tulejek chwieje sie w trakcie jazdy i dość ciężko wybrać
odpowiedni bieg w czasie zmiany,zdarzają się wycieki oleju ze skrzyni (na przegubach wewnętrznych , uszczelniaczu wybieraka etc) Warto jest zajżeć pod auto i sprawdzić stan podłużnic progów i podciągów do progów, oraz to czy mamy kompletny wydech (kat,środkowy i końcowy) bo częstokroć niektóre elementy zastępowane są kawałkiem rury.Zdrowy RS powinien mieć też sprawny układ hamulcowy (często mocnej korozji ulegają w tylnych zaciskach tłoczki, oraz posiadać sprawny ręczny -mało kto wymiana w RS okładziny od ręcznego) Co do oleju silnikowego to ważne jest żeby nie jeździł na mineralnym bo to zabija hydro popychacze , choć i tak w większości RS-ów zaraz po odpaleniu silnik ma tendencje do lekkiego klekotania. Zapewne całkowicie zdrowy silnik z nowymi popychaczami na pełnym syntetyku nie miałby takich tendencji jednak tych popychaczy jest 16 więc wymiana była by kosztowna.

Co do reszty to jak w każdym escorcie -zespolony (czy kierunkowskazy oddają i czy nie blokują nam sie postojówki z długimi , skrzynkę bezpieczników ,czy wszystkie układy elektryczne w aucie działają tu najczęściej nie działa wentylator wnętrza czy podświetlenie tablicy zegarów. W nastoletnim aucie raczej podgrzewana szyba przednia nie będzie sprawna... bo elementy grzewcze pewnie już sie poprzepalały ale to nie jest istotny problem.Przeguby na skręconych kołach nie powinny hałasować i powinny mieć całe osłony z których nie kapie smar. O ile w tylnym zawieszeniu mało kiedy coś puka o tyle w przednim warto wymienić profilaktycznie gumy na stabilizatorze i łączniki stabilizatora bo osobna wymiana nie przyniesie efektu na długo. Warto sprawdzić czy tuleje w wahaczach jeszcze istnieją i czy poduszki trzymające silnik i skrzynie spełniają jeszcze swoje zadanie. Po podniesieniu auta warto sprawdzić luz na kołach i czy nie ma wycieków z maglownicy. A do komplety dorzuciłbym jeszcze napinacz paska alternatora,pompy wspomagania bo często jest wyrobiony przez co paski nawet po wymianie zaczynają się szybko zużywać ewentualnie wyrobione łożysko w rolce napinacza powoduje niekiedy nieprzyjemne gwizdy i popiskiwanie.
To tak kilka drobiazgów które przyszły mi do głowy.

PS oczywiście podnieś klapę bagażnika i wykładzinę by sprawdzić czy jest tam sucho. Zapach stęchlizny i korozja na łączeniach blach w kufrze świadczy o nieszczelności uszczelki klapy, lamp lub klapek odpowietrzających -tych za zderzakiem - w krótkim czasie prowadzi do szybkiej drastycznej korozjo w tylnej części auta.

Pozdrawiam