MotoNews.pl
  

Zawór odpowietrzania skrz. korb. - ale jednak przeczytaj :)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Salut

Wiem, że temat jest oklepany do bólu. Od razu mówię, że szukałem w wyszukiwarce (długo), ale nie odnalazłem jednoznacznej odpowiedzi na moje pytanie.

Wyjąłem zaworek odpowietrzenia skrzyni korbowej celem sprawdzenia i oczyszczenia. Nie był specjalnie zapaprany, czego nie można powiedzieć o tej części separatora, którą widać przez otwór. Wypłukałem w benzynce i zacząłem go oglądać i testować organoleptycznie (wniosek: benzyna nie jest zbyt smaczna )

Jak dmucham od strony króćca, to powietrze przechodzi. Od drugiej (od silnika, szersza) strony słabe dmuchnięcie powoduje przejście powietrza, mocniejsze dmuchnięcie daje wibracje i takie "frrr", ale powietrze też idzie. Jak się wciśnie ten tłoczek i przytrzyma go od strony króćca paznokciem, żeby nie wrócił, nie da się przedmuchać powietrza od strony silnika. Nie mam w sobie tyle podciśnienia, żeby wciągając powietrze od strony króćca, tłoczek tam wszedł. Ale grzechocze i chodzi dość luźno.

To jest prawidłowe działanie?
A jeśli nie, to jak ma się zachowywać sprawny?

Jeśli dobrnąłeś / dobrnęłaś do tego punktu, to wielkie dzięki i - jeśli się orientujesz - proszę o komentarz.

Pozdrawiam!

[ wiadomość edytowana przez: kcprski dnia 2007-11-09 22:04:56 ]
  
 
z mojego doswiadczenia wiem tyle ze płokanie itp nie pomaga ,po rozcieciu okazuje sie ze jest zapchany w srodku, i moim zdaniem jest to jedyna droga do prawidłowego działania tego ustrojkstwa
  
 
To było szybkie
Właśnie chcę zdeterminować, co jest prawidłowym działaniem, a co nie
W sumie po co mam wymieniać, skoro może się okazać dobry (już kiedyś był zmieniany przez ASO)
Aż tak tani nie jest.