Zetec 1,6 16v wstawiony,pacjen żyje ale sa problemy:((((

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy ktoś sie orientuje jaki jest koszt wymiany panewek?silnik 1,6 zetec.Młotkowanie sie wlaczylo jednej chyba.
WAli jak głupia
jak na tym pojezdze to moze wywalic bokiem?

Co sie bardziej opłaca?wymiana panewek gdzie i tak tzreba silnik wyciagac bo pomysleli i dwie sruby od miski dali pod skrzynia wiec trzeba ja zdjac(masakra) czy wymiana silnika?

Pomocy

[ wiadomość edytowana przez: iners dnia 2007-11-04 14:56:59 ]

[ wiadomość edytowana przez: iners dnia 2007-11-06 22:07:23 ]

[ wiadomość edytowana przez: iners dnia 2007-11-09 22:33:07 ]

[ wiadomość edytowana przez: iners dnia 2007-11-09 22:42:42 ]
  
 
To zalezy w jakim stanie jest silnik. Jesli zdecydowalbys sie na wymiane tych panewek to moze i warto by pierscienie zeby byl spokoj na jakis czas.
  
 
Jak chcesz wymieniać panewki i żeby było to dobrze zrobione to musisz ale niestety zrobić szlif wału i nad wymiarowe panewki. Sam szlif ok 150 zł panewki max 100 zł, mechanik musi wyjąć silnik więc za robote też może krzyknąć ok 400 zł za całość czyli masz jakieś 600 zł na razie ale do tego uszczelki całego silnika, nowy olej, płyn chłodniczy, filtry, rozrząd jeżeli na niego już czas. Po prostu czy bedziesz robił czy kupował inny na jedno wyjdzie bo w kupionym też na pierwszy plan idzie przegląd silnika, jego uszczelnienie rozrząd i inne pierdoły. Lista zakupów może być naprawde długa tylko jest ograniczona finansami jakie chcemy wpakować w nasz Bolid
  
 
I stało sie.

Wybrałem sie z ukochana na wycieczke nad morze.niestety esina umarla.we wstecznym lusterku zobaczylem dym i toczące sie korbowody i cześci wału.nie polecam tego doświadczenia jest małe bum.

I prosba nasuwa sie sama I NEAD ENGINE!!!

czy silniki z mk7 1,6 16 sa identyczne jak mk6 bo chyba kolektor ssacy jest inny.podejdzie? bo jak wstawiac to mlodszy.

Jak sprawdzic niezamontowany urzywany silnik?zeby sie nie wpakowac.

Czy silniki po dzwonie w przód moga miec cos nie tak?

czekam na pomocne rady
  
 
to ty ze stukajaca panewka wybrales sie w trase nad morze łał
  
 
nad morze mam 40 km a z ta panewka jezdzilem juz kilka dni a w miedzy czasie szukalem silnika.

I tak w planach bylo kupno nowego silnika
  
 
Cytat:
2007-11-04 15:02:01, iners pisze:
czy silniki z mk7 1,6 16 sa identyczne jak mk6 bo chyba kolektor ssacy jest inny.podejdzie?


silnik z mk7 nie spasuje CI z twoją skrzynią bo rozrusznik jest z drugiej strony. Więc jakbyś chciał z mk7 to musiałbyś też skrzynie wymienić.


[ wiadomość edytowana przez: Piter20 dnia 2007-11-05 01:46:11 ]
[ powód edycji: ort! ]
  
 
no to sobie podaruje bo skrzynie mam ok.
tak myslalem ze cos nie podejdzie.to trzeba szukac serca od MK6

prośba o jakakolwiek pomoc aktualna
  
 
Cytat:
2007-11-04 15:45:08, iners pisze:
no to sobie podaruje bo skrzynie mam ok. tak myslalem ze cos nie podejdzie.to trzeba szukac serca od MK6 prośba o jakakolwiek pomoc aktualna


co potrzebujesz?? moge ci zalatwic blok z walem i nie wyjmowanymi tlokami. zakladasz glowice (tez jest), pompe oleju i miske olejowa i gotowe silnik z 94r przejechane oryginalne 160tys
  
 
mam dziure w bloku od strony rozrusznika wielkosci piesci wiec raczej caly dół wolalbym caly engine ale zeby obciac koszta moze byc blok z wnetrznosciami
  
 
to zadzwon 504 095 913 dogadamy szczegoly a ja na przyszly tydzien (poniedzialem-wtorek) powiem ci cene
  
 
Reanimacja rozpoczęta.dzis zabrałem sie do wymontowania roztrzaskanego silnika.Ale to cholerstwo ciezkie tak na marginesie.
Ze znajomym mechanikiem wziałem sie do pracy.Dysponowałem dzis tylko popoludniem wiec prace wygladaly nastepujaco:
-uwolnienie serca z kabli i przewodów(jej ile tego jest)
-odkręcenie wydechu
-demontarz przedniego zwiasu i wyciagniecie płosi ze skrzyni

Jutro silnik jedzie na dól i powstaje nowy

Tylko jest mały problem mam w esinie klime.nabita w tym roku i nie chce żeby wszystko poszlo w atmosfere, a jak wiadomo pompa jest pod silnikiem.Jest jais patent na to?Bo juz chyba pomysły mi sie skonczyly

I dlaczego mi nikt nie pwoiedzial ze wymiana silnika jest taka meczaca i to jeszce przy moim wzroscie ponad 2 metry musze siedziec w kanale dla krasnala.masakra

mam jutro caly dzień.myślicie ze jutro usłysze gang czterocylindrowej bestii?

  
 
A i dziękuje wszystkim FEFKowcom za pomoc w szukaniu nowego serduszka dzięki wam mailem przegłąd rynku i udało mi sie znalezc dobry motor.
Miałem rózne propozycje tu an forum ale delako by jecha wiec rozejrzałem sie u siebie w mieście i znalazlem silniczek zdrowy w połowie uzbrojony (nie ma pompy wspomagania)za male pieniądze.
Miejmy nadzieje ze bedzi cykal.


A tak jako ciekawostke dzis zobaczyłem ze stary silnik sam sie przebudowal na boksera pionowego to tzw silnik w ukłądzie H
dwa Tloki sa na dole(w misce)a ujrzalem to przez dziureczke w bloku(dziureczka wielkosci piesci) jak zrobie foto to sie pochwale
  
 
NO i skończyłem.pacjent żyje ale ma czkawke

Dokładnie chodzi o mojego 1,6 16v.Po nierownej walce udało mi sie wstawic nowy motur ale te wężyki od różnego rodzaju podciśnienia mi sie pomieszały i nie wime czy wszytsko jest ok

Na wolnych obroty falują czasem mu sie zgaśnie przy dojeżdżaniu do skrzyżowania.Czy to może byc krokowiec?w starym silniku bylo wszystko ok.nie było fal dunaju.Może siece do D.....?

Drugi problem to biegi.na sucho wchodza ale przy włączonym silniku nie chca.albo ciezko albo ze zgrzytem albo w ogóle.
Samoregulator na sprzęgle?
  
 
tym bym sie nie przejmował bo to norma jak się samemu robi teraz czas na poprawki etc, gratki za przekładkę
  
 
4 dni walczylem niestety bitwe z klima przegralem usłyszalem pssssssssss i po klimie pekl przewod aluminiowy.opłaca sie lutowac?

no będe walczył z regulacją nie poddam sie bez walki ale to Tobie Remik należa sie gratki za swapa to dopiero wyczyn.

jak kiedys bede mial chwile to opisze moją przygode od A do Z(sie działo) może jakies podpowiedzi co to może byc z tym falowaniem?
  
 
a i jeszce jedno nie działą mi licznik pęknął jakies pierdzielnik przy lince w miejscu gdzie wchodzi do skrzyni.

musze wymienic całą linke?
  
 
prawdopodobnie krokowy ,podmień ze starego silnika
  
 
włąsnie taki mam zamiar

ale jak pomysle ze znow musze otworzyc mache,masakra wezme sie za to jutro wieczorem pewnie.

No i te biegi.

A jak krokowiec nie pomoże to sa jkaies inne przyczyny takiego zachowania?

restart kompa pomoże? jak to zrobic?
  
 
co do skrzyni ,to prawdopodobnie żle ustawione biegi ,dzwignia biegów stoi Ci tak samo jak kiedyś ,biegi są mniej więcej w tej samej pozycji ,bo jeśli nie to kwestia ustawienia ,ten pierdzielnik przy skrzyni to czujnik prędkości jazdy też ma wpływ na gasnięcie silnika


[ wiadomość edytowana przez: kamil76 dnia 2007-11-09 23:38:58 ]