Problem ze skrzynia!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
po dłuższej jezdzie wciśnięcie 2 lub 4 jest trudne i słychać zgrzyty na każdym przełączanym biegu.sprzęgło było wymieniane pół roku temu. pajączek w skrzyni też był niedawno wymieniany. proszę o jakieś porady ,podpowiedzi bo sama już nie wiem czy dalej jest coś nie tak ze sprzęgłem czy jednak coś ze skrzynią?
  
 
A sprawdziłaś poduszki silnika i skrzyni biegów?
  
 
nie były sprawdzane ale mechanik mówi że to nie to. generalnie sama skrzynia po wyjęciu chodzi ok? dlatego nie daje mi spokoju to sprzęgło?! liczę że ktoś miał podobny problem i się tu zgadmy. aledzięki za podpowiedż
  
 
mechanik poejrzewa że to może być wybierak lub synchronizatory?
  
 
mi ciężko wchodziły 1 i wsteczny, w warsztacie wymienili cale sprzęgło i nie pomogło, ale ja sie juz do tego przyzwyczaiłem z tego co mi mowili na warsztacie, to albo poduszki, albo ten typ tak ma

Pozdr.
  
 
Można się zgadać i umówić, zobaczę, sprawdzę... Może będzie wiadomo więcej
  
 
Cytat:
2007-11-01 22:25:29, BEATAGDANSK pisze:
mechanik poejrzewa że to może być wybierak lub synchronizatory?



Jeżeli było wymieniane sprzęgło,to dupa z tego mechanika, że nie sprawdził luzów na wybieraku,jak miał już zwaloną na dół skrzynię. Może łapa sprzęgła pomału robi papa?
  
 
ojjj zoltar zoltar
  
 
W nubirze też było wymieniane kompletne sprzęgło i potem ciężko wchodziła dwójka... Początkowo myślałem, że trzeba tylko wyregulować bo po wymianie sprzęgła źle wyregulowali ale niestety mechanizm był do wymiany... Po wymianie mechanizmu zmiany biegów i regulacji sprzęgła problem sie skończył.
  
 
Ja mialem problem z 2-gim biegiem, wymieniono mechanizm zmiany biegów i hula jak trzeba
  
 
ten mechanizm zmiany biegów też był wymieniany niedługo po sprzęgle dziwne jest też to że na początku jazdy biegi wchodzą ok dopiero po dłuższej jeżdzie zaczynają zgrzytać i ciężko wchodzić, olej jest też wymieniony.trudno trzeba szykować kase i znów do mechanika.dzięki za podpowiedzi będę mogła się przynajmniej trochę pomądrować przed mechanikiem w czym może być problem.
  
 
Cytat:
2007-11-04 10:36:49, BEATAGDANSK pisze:
ten mechanizm zmiany biegów też był wymieniany niedługo po sprzęgle dziwne jest też to że na początku jazdy biegi wchodzą ok dopiero po dłuższej jeżdzie zaczynają zgrzytać i ciężko wchodzić, olej jest też wymieniony.trudno trzeba szykować kase i znów do mechanika.dzięki za podpowiedzi będę mogła się przynajmniej trochę pomądrować przed mechanikiem w czym może być problem.



jaki wlaliscie olej? moze za rzadki jest, rozgrzewa sie to robi sie jeszcze bardziej wodnisty i w konsekwencji nie ma w ogole smarowania?
  
 
niewiem jaki ale się dowiem. a jaki być powinien?
  
 
mam karteczkę na której jest napisane:olej castrol 75w80 czy taki powinien być?
  
 
75w80 wydaje sie byc odpowiedni (pod warunkiem ze nie byl zlany z 15-to letniej starej skrzyni )
  
 
Z TEGO CO WYCZYTAŁAM W INNYM TEMACIE TO CASTROL NIE NADAJE SIĘ DO ESPERO BO GENERALNIE JEST DO BANI?! MOŻE WYMIENIĘ TYLKO OLEJ? JAKI OLEJ NAJLEPIEJ POLECAJĄ DO DAEWOO ESPERO?
  
 
Ja po wymianie oleju w skrzyni miałem podobne objawy.

Przyczyna?
Za dużo oleju.

Jak do tego doszło?
Spuściłem olej w skrzyni i dolałem równe 1,8L, czyli popełniłem najczęstszy błąd mechaników.

Dopiero po pół roku odkręciłem śrubę poziomu oleju.
Wylało się ~0,3l

Radzę sprawdzić i Tobie, może to dobry trop.


By wyprzedzić pytanie, o którą śrubę (korek) chodzi zaznaczyłem na fotce

  
 
A u mnie był taki myk: po jeździe "na luzie" (przyzwyczajenie i innego auta), nie można było w ogóle użyć skrzyni - jakby zniknęło sprzęgło minęło samo.
Ówczesna diagnoza konsylium ASO: ten typ tak ma, trzeba by rozbierać/wymieniać skrzyynię
  
 
oczywiście: (przyzwyczajenie z innego auta)...późna pora...
  
 
jutro jadę do mechanika z tą moją skrzynią i dam znać co się będzie działo po odkręceniu tej śruby. a jak nie będzie zmian to najpierw wymienię olej chyba na mobil? DZIĘKI ZA PODPOWIEDZI