[126p] chłodzenie elektryczne

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

mam pytanie, nie mogłem znaleźć na nie odpowiedzi na forum, czy można by zastąpić seryjne chłodzenie wentylatorem, przez wentylator elektryczny (np. taki jak od chłodnicy z jakiegoś auta) pozbywając się przy tym seryjnej lewej obudowy ? Oczywiście nie mówimy to o rozwiązaniach do rajdówki.

  
 
nie dalej jak tydzień temu zamknąłem podobny temat.
klik
moim zdaniem ten temat też kwalifikuje się do zamknięcia.
  
 
no ja 1/4 mili nie chce wygrywać przez wyrzucenie wiatraka, zaznaczyłem dokładnie, że nie jest to rozwiązanie do rajdówki. Pytam grzecznie i spokojnie, w wyszukiwarce nic nie znalazłem.
  
 
Cytat:
2007-11-07 18:51:38, tabi666 pisze:
no ja 1/4 mili nie chce wygrywać przez wyrzucenie wiatraka, zaznaczyłem dokładnie, że nie jest to rozwiązanie do rajdówki. Pytam grzecznie i spokojnie, w wyszukiwarce nic nie znalazłem.


Dlatego też nie zamykam
Moim zdaniem gra nie warta świeczki. pomyślmy co dało by nam zastąpienie wentylatora z altka wentylatorem np. od chłodnicy??
Przeanalizujmy wszystkie plusy i minusy tego rozwiązania a suma suma rum, moim zdaniem wyjdzie to strata czasu i pieniędzy.
  
 
1. to że w moim pięknym lans crusier'e silnik będzie pięknie lśnił i nie będą go zasłaniać blachy ;p
2. jak już ktoś wspomniał, w zimie będzie można go lepiej dogrzać - mając np. regulator prędkości
3.w mieście można by chłodzić silnik, znacznie lepiej stojąc w korkach

koszty zbyt duże raczej nie będą... wiatrak to na szrocie grosze, a jego mocowanie to kilka blaszek... Ty ja się zastanawiam czy to po prostu da rade ? Czy taki wiatrak bez obudowy da rade natłoczyć tyle powietrza, żeby schłodzić 650?
  
 
Prędkość i moc wiatraka elektrycznego z jaką musiał by pracować spowodują braki w ładowaniu
  
 
to po pierwsze a po drugie na pewno będzie mniej efektywny przez brak wymuszonego obiegu...
  
 
Cehu szalejesz, niepoznaje kolegi władza chyba jednak udeża do głowy;p

pozdro
  
 
co ty mi tu kaki za bzdury wypisujesz co??
byś się pało odezwał a nie tu takie offtopy siejesz
  
 
no cóż chyba temat bede musiał odpuścić i ubrać nowy silniczek w obudowy, a szkoda...
  
 
Zadbaj o ładne obudowy. Pomaluj na jakiś ładny kolor i dbaj o ich czystość. Efekt też będzie fajny, a mniej kombinowania... z resztą nie wiem czy ładnie by wyglądał odpicowany silnik a obok ooooogromny wiatrak
  
 
zrób sobie osłony z plexi, silnik będzie widać i z chłodzniem nie będzie problemu.
  
 
Cytat:
2007-11-09 21:19:54, fiat_maniac pisze:
zrób sobie osłony z plexi, silnik będzie widać i z chłodzniem nie będzie problemu.



w sumie...

ale serio, silnik bedzie miał gaźnik z hondy więc już seryjnej puchy filtra nie potrzebuje, więc może by tą górną osłone z plexi ?
  
 
a pomyslales o kwestii wywazenia takiego silnika? masa obudowy+altek+wentylator mniej wiecej rownowazy mase tlumika . jesli usuniesz mase po lewej stronie silnik straci wywazenie boczne i moga byc problemy
  
 
Cytat:
2007-11-10 12:48:19, tabi666 pisze:
w sumie... ale serio, silnik bedzie miał gaźnik z hondy więc już seryjnej puchy filtra nie potrzebuje, więc może by tą górną osłone z plexi ?



Tylko powiedz mi co tam pokazywac. Dosc czesco w obudowie wentylatora zbiera sie niezly syf wiec mysel ze nei ma co kombinowac tylko wytnij puszke filtra ladnie to zaspawaj i pomaluj.
  
 
okej okej, zarzucam pomysł, można zamknąć
  
 
zrób gruba rzeźbe i przerob na chlodzenie cieczą
  
 
Wcale nie taka grubą. Były gdzies fotki chyba nawet na tym forum. Głowica od bisa chłodona ciecza z poprzerabianymi kanałami tak by woda z jednej strony wpływała a z drugiej wypływala i tuleje cylindrowe "ubrane" w plaszczyk wodny....Ktos kto ma dostęp dp sprzętu ogarnął by temat.....
  
 
heh marzenie moje, ale raczej a wykonalne