Podłączenie odmy wentylacji zaworów, blos

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
fabrycznie spod pokrywy zaworów rurka idzie do dolotu, tak że gazy są zasysane do silnika.

Zeby zamontować BLOSa muszę zbudować cały nowy dolot, taki jak na tej fotce i w nim nie ma podlaczenia do tej rurki od wentylacji:


więc pomyslalem aby te gazy wypuszczać w atmosfere poprzez maly filterek:


jezdze z tym filterkiem juz od 2 miesiecy, i dopiero teraz się dowiedziałem że to bardzo negatywnie wpływa na silnik! bo gazy nie są odsysane i brudzą olej i wogóle zapychaja szklanki

wiec jeszcze dzisiaj w nocy planuje powrocic do stanu fabrycznego. Moze nawet wymienie olej. W każdym razie moje pytanie jest następujące:

gdy zbuduje już ten nowy dolot i wstawie BLOSa to gdzie lepiej podłączyć tą rurkę od wentylacji pokrywy zaworów:

1. przed blosem

2. czy za blosem?

z gory dzieki za porady.
  
 
Cytat:
2007-11-13 13:15:02, blue827 pisze:
... jezdze z tym filterkiem juz od 2 miesiecy, i dopiero teraz się dowiedziałem że to bardzo negatywnie wpływa na silnik! bo gazy nie są odsysane i brudzą olej i wogóle zapychaja szklanki wiec jeszcze dzisiaj w nocy planuje powrocic do stanu fabrycznego. Moze nawet wymienie olej. W każdym razie moje pytanie jest następujące: gdy zbuduje już ten nowy dolot i wstawie BLOSa to gdzie lepiej podłączyć tą rurkę od wentylacji pokrywy zaworów: 1. przed blosem 2. czy za blosem? z gory dzieki za porady.



Jeśli na odmie masz filterek to niczego poważnego do silnika nie wciągnie. Ktoś Cię solidnie nastraszył, ale to są zupełne bzdury i bajki o żelaznym wilku. Dla silnika nie ma różnicy czy odma będzie podłaczona do filterka czy do dolotu. Można się pokusić o stwierdzenie że zdrowiej dla silnika jest wypuszczenie tych oparów do atmosfery, a nie ich spalanie. Natomiast zdecydowanie ekologiczniej jest je spalić w silniku.
Jesli będziesz podłączał to raczej za blosem, żeby nie zapaćkać blosa tłustymi oparami z silnika.
  
 
gondoljerzy dzieki za odpowiedz.

ktos mi tak poradził ze lepiej aby te gazy byly odsysane spod pokrywy zaworów bo same tak szybko nie wylatuja i brudza olej i szklanki popychaczy. Ale właściwie to z tej odmy nie leci u mnie żaden dym, tak samo ten filterek w środku wygląda jak nowy, bo zdemontowaniu.
Aktualnie podlaczylem juz tak jak bylo fabrycznie.

Natomiast jeszcze z tym blosem, to wlasnie ktos mi poradzil aby podlaczyc przed blosem, bo gdy podlącze pomiędzy blosem a przepustnicą to będzie zaduże podciśnienie odsysania tych gazów. Bo blos przecież ma wsobie przewężenie, więc przed nim będzie dodatkowe podciśnienie, a przed blosem będzie normalne podciśnienie.

Ale właściwie to dlaczego niby większe podciśnienie odsysania gazów spod pokrywy zaworór miałoby być szkodliwe? no chyba że to wprowadzałoby jakieś fałszywe powietrze.

I slyszalem argument aby nie dopuścić do przypadku gdy gaz pojdzie kanałem pod pokrywe zaworów, w przypadku gdy odma będzie za blosem, no ale to już pewnie czysto teoretyczny przypadek.
  
 
Cytat:
2007-11-14 21:57:37, blue827 pisze:
... I slyszalem argument aby nie dopuścić do przypadku gdy gaz pojdzie kanałem pod pokrywe zaworów, w przypadku gdy odma będzie za blosem, no ale to już pewnie czysto teoretyczny przypadek.


Czy odma będzie podłączona przed czy za Blosem to dla zassania gazu nie ma znaczenia. W czasie pracy silnika i tak nie zassie bo kierunek przepływu będzie z silnika przez odmę do dolotu. Dopiero po zgaszeniu silnika gdy temperatura w nim spada to może dojść do zassania mieszanki palnej do wnętrza silnika, ale wtedy gaz może być też i przed Blosem bo zawsze trochę jeszcze wyleci z parownika do dolotu.