Na zimnym silniku strasznie nierowna praca i kopci na biało.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam mam problem Escort 93r. 1,8 td
a mianowicieproblem dotyczy
- jak auto jest zimne odpala bez problemu tylko strasznie przerywa dusi się,bardzo go szarpie kopci na biało, pochodzi przez dwie minuty i jest wszystko ok jak jest ciepły to wszystko jest ok.Swiece żarowe były sprawdzane działają...nie orientuje się ktoś czy czasem to może wina końcówek wtrysków?czy coś innego...
  
 
sprawdz czy nie ubywa Ci płynu chłodniczegobo może go zjadać przez uszkodzoną uszczelke pod głowicą
  
 
- szukaj zrodel lewego powietrza
- sprawdz napiecie dochodzace do elektrozaworu
- przeczysc wtyczki elektryczne pod maska: przy pompie i czujnikach temperatury
  
 
Korektor kąta wtrysku zimnego silnika.
  
 
A może to wyprzedzenie zapłonu przy zimnym silniku?

Nie wiem czy w Twoim coś takiego jest ale u mnie jest dynks wkręcany od spodu w obudowę termostatu. Z niego wychodzi linka w pancerzu do pompy i pociągając dzwigienkę przestawia zapłon na zimnym silniku. Jak silnik się ogrzewa to odpuszcza dzwigienkę aż do zluzowania linki na 1-2 mm.

Nowy taki dynks to ok 150zł (oryginał)

Jeśli masz coś takiego to sprawdź czy pociąga dzwigienkę na zimnym i czy odpuszcza na ciepłym. Jeśli na zimnym jest lużźna linka to to.
  
 
Jakiego zapłonu, toż to ropniak
  
 
DoktorB - z całym szacunkiem, gdzieś ci coś dzwoni tylko nie bardzo wiesz co i gdzie.
Ta linka zwiększa lub zmniejsza obroty, a nie przestawia kąt wtrysku, bo o to ci chodziło mówiąc o wyprzedzeniu zapłonu, mam nadzieję.
  
 
Cytat:
2007-11-08 21:21:30, kcprski pisze:
Jakiego zapłonu, toż to ropniak



A czyż w dieslu nie ma zapłonu? Jest i to nawet samozapłon.
Oczywiście to tylko gra słowami, bo pisząc o wyprzedzeniu "zapłonu" miałem na myśli "wtrysku" co jest tożsame. W literaturze często spotyka się oba określenia zamiennie.

A miałem na myśli to co napisał Kris75: korektor kąta wtrysku zimnego silnika. Dzięki Kris75
  
 
Hmm, jakby nie było zapłonu, toby silnik nie bardzo działał.

Wiem, o co Ci chodziło, zwracam Ci uwagę na - moim zdaniem - lekkie nadużycie jakim jest mówienie o "wyprzedzeniu zapłonu" w silniku Diesla. I tyle.
  
 
Cytat:
2007-11-08 22:04:02, kcprski pisze:
Hmm, jakby nie było zapłonu, toby silnik nie bardzo działał. Wiem, o co Ci chodziło, zwracam Ci uwagę na - moim zdaniem - lekkie nadużycie jakim jest mówienie o "wyprzedzeniu zapłonu" w silniku Diesla. I tyle.



W porządku. Zgadzam się że "wyprzedzenie zapłonu" lepiej zostawić iskrowcom a dla diesla lepiej używać "wyprzedzenie kąta wtrysku".
  
 
Cytat:
2007-11-08 21:28:08, Kris75 pisze:
DoktorB - z całym szacunkiem, gdzieś ci coś dzwoni tylko nie bardzo wiesz co i gdzie. Ta linka zwiększa lub zmniejsza obroty, a nie przestawia kąt wtrysku, bo o to ci chodziło mówiąc o wyprzedzeniu zapłonu, mam nadzieję.



Dokładnie to! Dzięki za sprostowanie.
  
 
witam ja miałem ten sam problem z moim essim dokładnie tak jak piszesz kolego i to była regulacja kąta wtrysku.podjechałem do mechanika wyregulowali pompę i wszystko gra.
  
 
w naszym zespolowym TD byl podobny objaw - a konkretniej, zaraz po odpaleniu zimnego silnika waliło białym dymem i to nieziemsko - wyszło na uszczelke pod glowicą (ale pracował równo).
  
 
Będę musiał jeschać do mechanika bo pompy nie chce sam ruszać,a co do uszczelki to jak by była walnięta to płyn wydaje mi się by ubywał i było by troche oleju w zbiorniczku...jeszcze mnie zastanawia to czy to mogą być czasem końcówki wtrysków?...kiedys czytałem na forum...
  
 
Prawdopodobnie przyczyną jest lewe powietrze,przy elektrozaworze widać jak jest jakaś nieszczelność i wydobywają sie małe bombelki czyli elektrozawór do wymiany...jutro jeszcze sprawdze wtryski u mechanika i myśłe ze zakończe jeden z problemów...pzr