[126]podstawki pod resor

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
siemka
znow problemik po zglebowaniu a wiec obnizyl kumpel maldona dal mu plaski resor ale z chwila jedzenia apetyt rosnie i sciol podstawki i uwaga resor w miejsciu laczenia wszystkich pior dotyka podlogi czy mozna tak jezdzic ???

pozdro
Cichy
  
 
no jeździć się da ale nie jest to najlepsze rozwiązanie. Ściął w moim guście TROSZKĘ za dużo.
  
 
no podsawki sie na nowo nie sklei hehe a nowych nie bedziemy ciac - a mysle jakby tak zrobic lekkie wglebiebie nad tym miejsce w blaszce tzn mlot 10kg i lekko podklepac ???
  
 
podkładki pod resor mozna max 11mm splanowac więcej to niezdrowo bo mogą się rozlecieć
  
 
no my obcielismy jakies 15 mm
  
 
15 mm i resor się opiera?? mountez uciął wiecej i u niego jest spoko :| ja obciąłem 9-10 i teraz żałuję, że tak mało
  
 
a ja mam nie obcięte, nie chciało mi się
  
 
Ja swoje splanowałem 11mm. Poprostu poszedłem do zakładu i mi splanowali za 10zł za dwie sztuki . A co do resoru, to jest na płasko i nie ma żadnych problemów.
  
 
ja też chciałem to zrobić w zakładzie. zaniosłem do szlifierni, koleś powiedział, że na tokarce tego nie zrobi, a frezarka zajęta. zostawiłem podstawki - kazał mi przyjść za 3 dni. przyszedłem i powiedział, że jednak nie zrobi.... więc najpierw uciąłem je brzeszczotem, a potem wyrównałem piłą /a'la bosch, tylko że "stacjonarna/ z tarczą szlifierską...
  
 
Cytat:
15 mm i resor się opiera??


to tylko potwierdza regule, ze kazdy maluch jest indywidualny:)))
  
 
Przepraszam że znów wykopuje takiego umarlaka zprzed ponad roku, ale...

Auto obniży sie dokładnie tyle o ile przytne podkładki ?? czy może tak jak to jest z resorem że o połowę obniżenia? czyli skracam podstawki te 10mm i auto o ile sie opuści ??
I jeszcze jedno pytanie. Zakładając że skołuje jakieś mocniejsze podstawki, będą mogły byś krótsze o powiedzmy 20-25mm ??
  
 
Ja swoje splanowalem tyle zeby w srodkowej czesci (tam gdzie sa puste) nie zrobic dziury na wylot. Wyszlo dokladnie 12mm. Ranty mozna sklepac, albo same sie sklepia od resora.

Przy okazji zabaw z resorem polecam patent, o ktorym gdzies uslyszalem: na przednie odbojniki (sciete) mam wcisniete sprezyny od zawieszenia silnika. Resor opiera sie na sprezynach i bardziej sie juz nie usmiecha, a mimo to ma pozostawiony skok w gore, nie jest sztywno o odboje zaparty.
  
 
Dzięki, a jesteś w stanie powiedzieć ile po tym skróceniu auto sie obniżyło ??

hmmm ten patent jest dość ciekawy ;] warto spróbować.
  
 
Cytat:
2005-02-05 12:12:21, _Szary pisze:
Przepraszam że znów wykopuje takiego umarlaka zprzed ponad roku, ale... Auto obniży sie dokładnie tyle o ile przytne podkładki ?? czy może tak jak to jest z resorem że o połowę obniżenia? czyli skracam podstawki te 10mm i auto o ile sie opuści ?? I jeszcze jedno pytanie. Zakładając że skołuje jakieś mocniejsze podstawki, będą mogły byś krótsze o powiedzmy 20-25mm ??



nie możesz obciąc podstawek o 20-25 mm bo tego sie nie da zrobic , zmierz sobie ile ma seryjna podkładka
10-11mm można ściąć dlatego że podstawka jest tak zbudowana że powyżej tej granicy sie rozlatuje na maszynie
  
 
ciekawa sprawa z tymi sprzezynami ale to chyba puka ?
  
 
Cytat:
2005-02-05 12:48:23, lukaszc pisze:
nie możesz obciąc podstawek o 20-25 mm bo tego sie nie da zrobic , zmierz sobie ile ma seryjna podkładka 10-11mm można ściąć dlatego że podstawka jest tak zbudowana że powyżej tej granicy sie rozlatuje na maszynie



To już wiem że seryjne sie rozlecą. Ale chodzi mi o to jak bym jakieś inne wykombinował. Resor nie będzie sie wtedy gdzieś opierał??
  
 
zastanów sie po co to wogóle chcesz zrobic jak przytniesz je o 1cm i dasz resor na 8cm to juz bedzie mega gleba jesli o to chodzi
  
 
A czy ja gdzieś napisałem że mam resor 8cm
Jest coś ok 12-14cm z dodanym piórem. Ma seryjne podstawki i chciałbym go jeszcze trochę obniżyć. Teraz jest z 4-5cm niżej od serii.

Kobzacz Masz może jakąś fotkę takiego odboju?

[ wiadomość edytowana przez: _Szary dnia 2005-02-05 15:06:38 ]
  
 
Cytat:
2005-02-05 12:34:08, _Szary pisze:
Dzięki, a jesteś w stanie powiedzieć ile po tym skróceniu auto sie obniżyło ?? hmmm ten patent jest dość ciekawy ;] warto spróbować.



Po splanowaniu podstawek auto obniza sie dokladnie o tyle ile splanujesz.

Cytat:
2005-02-05 12:55:10, maskekk pisze:
ciekawa sprawa z tymi sprzezynami ale to chyba puka ?



Nie, co mialoby pukac? Sprezyna jest na sztywno wbita na odbojnik, bo on przy nasadzie jest tak gruby ze sprezyna wchodzi na duzy wcisk. Wbic sie glebiej nie moze, bo opiera sie na metalowej nasadzie odbojnika. Spasc z niego tez nie moze, bo raz ze (jak juz pisalem) jest mocno wcisnieta, a dwa ze opiera sie dolem o resor. W ten sposob resor najpierw pracuje na sprezynach a dopiero przy mocnym ugieciu dobija do odbojnika.

Cytat:
2005-02-05 15:04:40, _Szary pisze:
A czy ja gdzieś napisałem że mam resor 8cm Jest coś ok 12-14cm z dodanym piórem. Ma seryjne podstawki i chciałbym go jeszcze trochę obniżyć. Teraz jest z 4-5cm niżej od serii. Kobzacz Masz może jakąś fotkę takiego odboju? [ wiadomość edytowana przez: _Szary dnia 2005-02-05 15:06:38 ]



Cala ta podstawka ma kolo 30mm, wiec jesli ja zetniesz o 25mm (pomijam ze to niewykonalne) to bedzie taki efekt jakbys resor do budy przykrecil bezposrednio. Pamietaj ze kiedy konce resora ida w dol to srodek sie wygina w gore, wiec musi tam byc jakas przestrzen do pracy.

Fotki niestety nie mam, przy okazji sprobuje zrobic, ale na razie od auta dzieli mnie spory dystans
  
 
chodzilo mi o to ze resor puka o sprezyne ale jezeli on jej dotyka caly czas to niepowiinno pukac bede musial takie cos zrobic.