Przekaźnik Centralnego zamka

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
czy ktos wie gdzie jest schowane to bydle?
nie moge namierzyc ..
objawy sa takie ze nie otwiera zadnych drzwi pilotem, a zamykac mozna tylko drzwi kierowcy......
pewnie zaliczyl padline i chetnie bym wymienil sam.........
  
 
modul c.z. jest po prawej str, za plastikiem oslaniajacym komputer samochodowy (za komputerem), w nogach u pasazera (za zaslepka duza)
  
 
mnie to bardziej wyglada na mastera niz modol c.z.
popatrz rzczej najpierw na mastaera
  
 
Sorry ale co to jest maester?
jestem poki co zielony w waszych grypsach......
  
 
Master - to siłownik central zamka umieszczony w drzwiach kierowcy
Slejwy to siłowniki montowane w drzwiach pasażerów
Master steruje slejwami
Znaczy się jak nie zadziała master to i slejw tyż nie
Jeżeli otwierasz sprawny central zamek z kluczyka po stronie kierowcy to i wszystkie zamki w drzwiach się otwierają
Natomiast jeżeli otworzysz kluczykiem drzwi pasażera to inne nawet nie drgną


Czyli pierwej kuknij jak tam master wygląda
Może się jakiś kabelek odpiął lub nie łączy
Pryśnij go może WD 40 lub czymś podobnym
Zobacz czy styki nie skorodowały
Jeżeli to pomoże to przekaźnik jest dobry
  
 
Cytat:
2006-04-07 20:23:31, krzychu_ch pisze:
Master steruje slejwami Znaczy się jak nie zadziała master to i slejw tyż nie



Jesli sie nie myle Twoje stwierdzenie jest poprawne gdy mamy na mysli otwieranie z kluczyka.Jesli natomiast otwierasz pilotem master nie jest do niczego potrzebny - mozesz go spokojnie wymontowac a i tak wszystkie inne drzwi beda sie zamykac i otwierac.
  
 
Cytat:
2006-04-08 10:51:36, Esper pisze:
Jesli sie nie myle Twoje stwierdzenie jest poprawne gdy mamy na mysli otwieranie z kluczyka.Jesli natomiast otwierasz pilotem master nie jest do niczego potrzebny - mozesz go spokojnie wymontowac a i tak wszystkie inne drzwi beda sie zamykac i otwierac.

Code:
  



Mylisz sie.

Master (ang. pan władca) rozni sie od slave'ów (ang. sługa) tym, że zawiera styki informujące sterownik c.z. czy master jest zamknięty czy otwarty. Jeśli sie nie otworzy master - slave'y też sie nie otworzą, a jeśli nawet się otworzą to i tak natychmiast się zamkną.

Problem ten spotykał już wielu posiadaczy espero i tylko chyba raz zawinił sterownik (zresztą na skutek zwarcia - piotr_ek tego dokonał) a w pozostałych przypadkach pomagała wymiana mastera.
Poszukaj na allegro, za ok.15 zł kupisz.
  
 
Cytat:
2006-04-08 10:58:22, Robert_S pisze:
Code:
  

Mylisz sie.



Jesli chodzi o moj egzemplarz nie myle sie.
Nie pisalbym gdybym tego nie sprawdzil. Wiem co znaczy slowo master ale wiem tez jak to dziala praktycznie u mnie - wyciagam master - zostaje niepodlaczona kostka w drzwiach i pilotem zamykam/otwieram pozostale 3 drzwi bez zadnego klopotu czy samoczynnego ich otwierania.Wyglada na to ze przynajmniej w moim egzemplarzu sygnaly otwierania/zamykania wysyla sam sterownik jesli jest "zasilany" radiowo lub master wlasnie ale tylko wtedy jak jest zamykany/otwierany kluczykiem. U mnie jesli nie wykorzystywalbym kluczyka wystarczylyby 4 slave'y bez mastera dziala tak samo jak z masterem jesli otwieram pilotem. (zamienialem silowniki miedzy "kierowca" i "pasazerem" - bez roznicy)
  
 
Cytat:
2006-04-08 11:52:12, Esper pisze:
Jesli chodzi o moj egzemplarz nie myle sie. Nie pisalbym gdybym tego nie sprawdzil. Wiem co znaczy slowo master ale wiem tez jak to dziala praktycznie u mnie - wyciagam master - zostaje niepodlaczona kostka w drzwiach i pilotem zamykam/otwieram pozostale 3 drzwi bez zadnego klopotu czy samoczynnego ich otwierania.Wyglada na to ze przynajmniej w moim egzemplarzu sygnaly otwierania/zamykania wysyla sam sterownik jesli jest "zasilany" radiowo lub master wlasnie ale tylko wtedy jak jest zamykany/otwierany kluczykiem. U mnie jesli nie wykorzystywalbym kluczyka wystarczylyby 4 slave'y bez mastera dziala tak samo jak z masterem jesli otwieram pilotem. (zamienialem silowniki miedzy "kierowca" i "pasazerem" - bez roznicy)



Masz rację - moduł 'od pilota' jest podłączony bezpośrednio do przekaźnika c.z.
Nie przeczytałem dokładnie Twojego poprzedniego postu - wybacz .
Masz rację, jeśli korzystasz z pilota master nie jest potrzebny i można go zastąpić slavem.
  
 
ok dzieki za zainteresowanie tematem..
doszlismy wiec ze jest to sprawa sterownika czy tez przekażnika c.z.
ale jak go zlokalizowac
w ksiażce "ESPERO-naprawiam sam" piszą ze jest gdzies w okolicy lewego słupka środkowego ale jak zdjąłem plastiki to nic nie znalazlem tylko przewody? wiec gdzie go szukac?
  
 
Andi_k Ci już to napisał



Cytat:
2006-04-07 14:55:47, Andi_K pisze:
modul c.z. jest po prawej str, za plastikiem oslaniajacym komputer samochodowy (za komputerem), w nogach u pasazera (za zaslepka duza)

  
 
Dokładniej
Prawa stopa pasażera z przodu dotyka z boku do plastikowej osłony komputera. Z osłony wyjmij plastikowe bolce, możesz też odkręcić 1-2 śrubki plastikowej osłony progu. Osłonę kompa wyrywasz - powinna wyleźć bez większego oporu.
Zobaczysz srebrną prostokątną puszkę - to komputer. Odepnij go z zatrzasków i wyjmij - raczej nic nie zepsujesz. Pod komputerem ujrzysz moduł c.z.

W dalszym ciągu jednak twierdzę że to wina siłownika w drzwiach kierowcy, ale... Twój samochód twój wybór.
  
 
ok w takim razie najpierw zdejme tapicerke i zajrze do drzwi kierowcy i obejrze mastera; jak nie pomoze dobiore sie do przekaznika;na koniec pojade do elektryka
  
 
Cytat:
2006-04-09 20:22:35, klumpus pisze:
ok w takim razie najpierw zdejme tapicerke i zajrze do drzwi kierowcy i obejrze mastera; jak nie pomoze dobiore sie do przekaznika;na koniec pojade do elektryka



Jeśli masz wrażenie, że zamek rusza się ,ale jakby nie ma siły się poruszyć, to wina leży na 99% po stronie mastera.

Poza tym oryginalne silowniki nie działają właściwie ze sterownikiem z allegro, więc wymieniając moduł na jakiś tani nieoryginalny musiałbyś wymienić też wszystkie siłowmiki.
Pytaj Piotr_ka o szczególy
  
 
A z kluczyka się otwierają/zamykają?
  
 
Witam

Mam podobny problem za zamkiem :/
U mnie sytuacja jes o tyle gorsza, ze oba przednie zamki sa wylamane przez zlodzieji radia :/
Zostaje mi wiec tylko pilot...

Wszystko bylo ok, az do dzis. Auto zamyka sie, ale nie otwiera :/
Nie mam ochoty pare razy dziennie wlamywas sie do swojego auta...
Czy to wina przekaznika czy silownika? Kiedy otwieram z pilota slysze cos (w przekazniku chyba) ale silownik ani dgrnie :/
  
 
Hej Dawno mnie nie było, ale potrzebę mam więc tu zaglądam...
Sprawa tyczy się przekaźnika centralnego zamka - jeśli znajduje się on tam gdzie pisał Andik, czyli
Cytat:
po prawej str, za plastikiem oslaniajacym komputer samochodowy (za komputerem), w nogach u pasazera (za zaslepka duza)


to co jest pod pod kierownicą? (Tzn tak jakby na wewnętrznej stronie tej osłony plastikowej pod kierownicą- dostęp fatalny! Leżenie głową w dół w nogach kierowcy - pedały wbijają się w głowe, nogi na zewnąrz! Makabra ) Bo właśnie to wyglądało mi na moduł C.Z. i do niego podłączone są jakieś trzy przekaźniki: jeden duży i dwa małe.
  
 
Cytat:
2007-11-19 11:28:29, plump pisze:
Hej Dawno mnie nie było, ale potrzebę mam więc tu zaglądam... Sprawa tyczy się przekaźnika centralnego zamka - jeśli znajduje się on tam gdzie pisał Andik, czyli to co jest pod pod kierownicą? (Tzn tak jakby na wewnętrznej stronie tej osłony plastikowej pod kierownicą- dostęp fatalny! Leżenie głową w dół w nogach kierowcy - pedały wbijają się w głowe, nogi na zewnąrz! Makabra ) Bo właśnie to wyglądało mi na moduł C.Z. i do niego podłączone są jakieś trzy przekaźniki: jeden duży i dwa małe.


1. duży przekaźnik - kierunki
2. mały - podświetlenie budzików
3. mały - światła mijania
  
 
i wymontowałem i zwierałem do masy tak jak ktoś radził w innym poście przewody

czarny z zielonym do masy i nic

i brązowy z białym i też nic błeee

A objawy zepsucia u mnie to takie, że nigdy nie miałem problemów z centralnym, oczywiście poza zimą gdzie siłowniki nie miały siły podnieść "dinksów" od drzwi,
aż pewnego razu - w piątek, zamknąłem normalnie, ale już po pracy po naciśnieciu przycisku na pilocie - brak reakcji - alarm działa, a centralny nie. Nie działa z pilota, kluczyka, "dingsa" w drzwiach kierowcy, ani z przycisku na konsolce sterowania - bezpiecznik okey bo to ten sam co do klaksonu, a ten działa, chyba, że się mylę. Co robić?

HELP!!!!!1
  
 
Cytat:
2007-11-19 20:43:11, plump pisze:
Co robić?



Jechać do elektryka.