Dziwny (poważny) problem w moim Essim

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam,
Problem jest taki. mam Essiego 1.8 TD CL 1998 Kombi.
Auto normalnie zachowuje sie na suchej nawierzchni przy kazdej predkosci. Natomiast wystarczy że wjade na oblodzoną ulice lub z kałużami lub zacznie padac snieg od razu jazda jest prawie niemozliwa przy jakiejkolwiek predkosci. Trudno to opisac ale czasami przycina kierownice, na sniegu, oblodzeniu bardzo delikatnie reaguje, auto samo chce sie prowadzic węzykiem wrecz co sprawia ogromna trudnosc w prowadzeniu. przez to musialem raz podczas śnieżycy zjechac na na pobocze ponieważ jazda nie była możliwa. Natomiast gdy wjechałem na sucha nawierzchnie lub mokra ale czarna jechało sie normalnie. Auto ma obnizony lekko przód. Alufelgi 15, opony zimowe Continental. W czym tkwi problem? proszę o pomoc...
  
 
kolega pierwszy raz jezdzi w zimie? może to są letnie opony jednak?
  
 
nie no prawko mam 4 lata juz, z rezta zdawalem je w zimie a opony wymieniane tydzien temu i praktycznie to samo się dzieje co przy zwyklych... auto mam od lipca i to sie zaczeło teraz dziać na śliskiej nawierzchni...
  
 
a opony w dobrym kierunku założone?
Z zawieszeniem coś się dzieje? Jak przekładnia kierownicza- ma luzy? Czy na mokrej (nie śnieg, tylko deszcz) nawierzchni coś się zmienia? Czy amorki masz ok?
  
 
sprawdz kierunkowosc opon, jak dobrze założone to jedz geometrie ustawic
  
 
ja tak mialem jak mi hamulec sam delikatnie lapal z tylu
potrafilo mnie raptem przy 40kmh obrocic na sniegu
podnies po kolei kazda stone zakrec kolem i zwoc uwage czy kazde kreci sie swobodnie i czy przy koncu nie hamuje raptem
mi tylko delikatnie hamowalo ale na sniegu czy lodzie kompletnie nie dalo sie jezdzic

[ wiadomość edytowana przez: POMPA dnia 2007-11-23 13:37:20 ]
  
 
posprawdzaj sprezyny, amorki, sprawdz zbierznosc, bo to wyglada na cos z zawiasem, sprezyny poogladaj czy któras nie jest pęknieta, amorki to sprawdz prostym sposobem, nacisnij róg auta i licz ile razy sie zabuja dopuki sie nie uspokoi, powinno góra 2 razy, a jak dobry amor to odrazu powinien wrócic, bez bujania, a zbierznosc to juz w zakładzie sprawdz.
  
 
Najlepiej przejedź na diagnostykę - niech ci sprawdzą zbieżność, geometrię, siły hamowania, luzy w przekłądni kierowniczej. Wszystko, co ma wpływ na jazdę auta w określonym kierunku.
  
 
Witam
Stawiam że to zbieżnośc sam tak miałem i faktycznie nie ciekawie sie jeździ.
Pozdrawiam
  
 
witam,
okazało się że to sworzeń wahacza przy lewym przednim kole,
pozdrawiam