MotoNews.pl
  

Gaźnik z motoru w Fiacie 126p - montaż i regulacja

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam prośbę, posiadam taki gaźniczek do maluszka:

http://img161.imageshack.us/img161/7017/cimg2882iq3.jpg

http://img19.imageshack.us/img19/5213/cimg3179lt0.jpg

http://img19.imageshack.us/my.php?image=cimg3180vb4.jpg

http://img19.imageshack.us/img19/230/cimg3181ov0.jpg

http://img122.imageshack.us/img122/7194/cimg3182cu9.jpg

http://img76.imageshack.us/img76/1403/cimg3183pr3.jpg

Pochodzi on z Japońskiego motorka, sam nawet nie wiem jakiego . Jeździł na nim gościu w kjs sprawował sie bardzo dobrze. Kupiłem od niego, ale informacji za dużo nie otrzymałem tyle co wiem że został, wyjęty z jeżdzącego maluszka i jest sprawny. Ten gość od którego kupiłem ten gaźniczek w swoim bolidzie nie zakładał go sam ani też nie regulował, wiec nic mi ciekawego nie przekazał. Nie wiem, jak go wyregulować i jak sie za to wszystko się zabrać
Tyle że słyszałem że cieżko takie ustrojstwo wyregulować ( ale gdzie, co i jak sie reguluje ??? nie wiem )
Gaźniczek przeczyściłem, w środku zrobiłem delikatną polerkę.
Jeśli wiecie jak to wyregulować to prosze o pomoc

Gaźniczek z głwowicą łaczy podstawka z Turbinki Kowalskiego:




http://img161.imageshack.us/img161/2352/cimg2906sn3.jpg

ma ona kruciec na rurke (przewód), ale nie mam pojęcia czy paliwową czy jakąś inną do odpowietrzania ...

Gaźniczek pobiera powietrze przez filtr z kabiny silnika, nie jest on połączony z dmuchawą, ponieważ jak mi ten gośc powiedział, ten co mu to robił stwierdził że lepiej pracuje gaźniczek jak sobie sam powietrza łapie tyle ile chce, a nie że cały czas jest dodmuchwane przez dmuchawe.

Prosze o wyrozumiałość i za wszelką pomoc dziekuje.
  
 
Po pierwsze poszukaj - pare tematow nizej jest watek o gazniku mikuni i problemami z nim, dobra lektura na poczatek
po drugie ten kruciec najprawdopodobniej do czujnika podcisnienia z nanoplexa - jak nie masz nanoplexa to go koniecznie zaslep
Dodmuch - niektorym dziala ale mi i paru innym osobom z forum mikuni z dodmuchem nie dziala - musi lapac powietrze samo, cowiecej nie dziala zabardzo bez filtra powietrza (tak mam nawet w manualu do mikuni)
Masz gdzies srube regulacyjna od mieszanki i nia reguluj jak zwykly gaznik
Wazna jest pozycja montazu - komora plywakowa zazwyczaj musi byc poziomo, inaczej sa problemy, ale ty masz kolektor ktory jezdzil wiec nie masz z tym problemow

[ wiadomość edytowana przez: jaqo dnia 2007-04-12 00:43:42 ]
  
 
czy warto bawić sie w taki gaźnik?? nie lepiej cały silnik odrazu wstawić??
  
 
Panowie - poedytujcie swoje posty, bo troche w oczy razi - króciec.
  
 
nie da sie edytowac. Nie bylem pewien jak sie pisze to spojrzalem na jego posta

[ wiadomość edytowana przez: jaqo dnia 2007-04-12 11:16:22 ]
  
 
jago dzieki za ekspresową odpowiedz
Króciec zaślepie. Regulacja gaźniczka tylko tą śróbką od mieszanki...no to git.
Jest jeszcze taka wajcha która reguluje bodajże ilość powietrza przepuszczanego do gaźnika, może być w różnej płaszczyźnie, gdzie przepuszcza wiecej jak i miej powietrza od filtra, tym też pewnie bede musiał sie bawic, ale wydaje mi sie że maksymalnie ją uchyle.
Pozycja gaźnika jest już ustawiona, gdyż jak mówisz mam kolektor na którym już jeździł mój poprzednik
Dodmuch zaślepie również jakąś blachą aluminiową i pomaluje w jednym kolorze. A filtr powietrza bedzie pobierał powietrze z kabiny, ale czy te powietrze nie bedzie za ciepłe od nagrzanego silnika ?

magda_trikolor hehe zabawa z takim gaźniczkiem to sama przyjemność, słyszałem wiele opini na temat gaźników z motorów i wierz mi wszystki są pozytywne(przynajmniej te co ja słyszałem). Jeśli chodzi o silnik, jak piszesz żebym sobie "wsadził" to własnie niedawno miałem remont i jest prawie new

Zuraw z tym króćcem to przepraszam ale edytować już nie mogę
  
 
Cytat:
Jest jeszcze taka wajcha która reguluje bodajże ilość powietrza przepuszczanego do gaźnika



ta wajcha to ssanie jest, ma być otwarta na zagrzanym silniku
  
 
jeffrey Na zagrzanym silniku ma być ta wajcha otwarta a na nie zagrzanym ?
W motorze to jest dostęp do gaźnika bezpośredni (ssanie można sobie przełączać bezpośrednio) a ja będe pielgrzymował do silnika i z powrotem
  
 
Ja to mam tą wajche na lince od ssania podłaczona. Ale widze u Ciebie jest taka reczna regulacja przy gazniku.

Czyli musisz pokombinować albo latać do silnika;d

mi czasami bez ssania odpala, albo na moment ssanie, jak odpali puszczam i chodzi normalnie
  
 
jeffrey dzieki bardzo za pomoc. Jeśli chodzi o ssanie to pewnie bedę musiał latać, ale cóż chciało sie to sie ma

Dziś robie dolot z filtrem stożkowym JACKY-AUTO-SPORT
poleruje na szkło i w niedługim czasie zakładam.

Zdjęcia pewłnego dolotu umieszcze niebawem
  
 
Mam pytanie gdyż stoje przed wielkim dylematem .
Pokrywe wentylatora zrobiłem tak:

http://img259.imageshack.us/img259/2576/cimg4639pe5.jpg

http://img153.imageshack.us/img153/9577/cimg4603sw3.jpg

i jest taka przegródka koło wentylatora:

http://img133.imageshack.us/img133/2963/cimg4640jc1.jpg
(z przegródką)

http://img385.imageshack.us/img385/5672/cimg4641zk1.jpg
(bez przegródki)

Usunąć ją ? czy pozostawić ? czy będzie miało to jakieś znaczenie na chłodzenie slinika ?
  
 
A po co tyle jakiegos kitu jest na tej obudowie gornej??? Nie latwiej bylo ja od gory zaspawac a od dolu wywalic ta "podwojne dno" ???
  
 
cichy_b0b w sumie odpowiadasz pytaniem na moje pytania no ale ok
już Ci mówie:
po pierwsze: nie mam spawarki a wszystkie te rzeczy robie na balkonie w bloku.
po drugie: miałem tylko taką koncepcje zrobienia tej pokrywy
po trzecie : umiejetnosci i narzedzia jakie posiadam (a wiec umiejetności marne i tylko w ręku wiertarka i pilnik )
  
 
Kto mi odpowie na pytanie zadane wczoraj Co do przegródki w obudowie dmuchawy ?
  
 
Te kierownice powietrza zostaw tak jak jest. Widocznie byla ona tam potrzebna, ze ja jakis inzynier tam wsadzil - wiec usuwajac ja chlodzenia raczej nie poprawisz a wrecz przeciwnie.

Moge sie tylko domyslac ze kieruje ona powietrze tak aby przeplywalo rownolegle do zebrowania glowicy. Chociaz specjalista od mechaniki plynow to ja nie jestem...


[ wiadomość edytowana przez: MaLi dnia 2007-04-27 14:17:59 ]
  
 
MaLi Jeśli chodzi o inżynierów, to sie zgodze, mieli wiedze . Ale jeśli chodzi o moje przeróbki to tego przecież oni nie uwzglednili dlatego pytam, każda przeróbka pociąga za sobą kilka innych i taki ciąg sie tworzy .
Jest wiele rzeczy które w maluszku są zrobione dobrze, ale nie najlepiej przez inżynierów. Dlatego jak sam wiesz, silnik seria to nic nadzwyczajnego, czego robimy lepsze doloty, czego zmieniamy ustawienia fabryczne zapłonu, czego bawimy sie gaźnikiem innymi tłokami, wałkami itd, czego sie w to wszystko bawimy ,
a nie jak mówisz zostawiamy tak jak zaprojektowali inżynierowie ???
  
 
Cytat:
2007-04-26 18:01:43, sindiris pisze:
Mam pytanie gdyż stoje przed wielkim dylematem . Pokrywe wentylatora zrobiłem tak: http://img259.imageshack.us/img259/2576/cimg4639pe5.jpg http://img153.imageshack.us/img153/9577/cimg4603sw3.jpg i jest taka przegródka koło wentylatora: http://img133.imageshack.us/img133/2963/cimg4640jc1.jpg (z przegródką) http://img385.imageshack.us/img385/5672/cimg4641zk1.jpg (bez przegródki) Usunąć ją ? czy pozostawić ? czy będzie miało to jakieś znaczenie na chłodzenie slinika ?



Ponawiam pytanie
  
 
Prosze o pomoc

Mam zamontować kolektorek z głowicą tylko mam za długie śróby od głowicy ( szczególnie ta z prawej ) , wygląda to tak:



Próbując kombinować z podstawką z gaźnika wyglada to tak ( śróba ta po prawej jest znacznie za długa ) :





same śróby:


Jak zrobić by było dobrze
Prosze o pomoc i wyrozumiałość
  
 
przytnij i nagwintuj tą szpilke...
  
 
Jezeli ta po lewej ejst dobra na dlugosc i nie masz za bardzo mozliwosci sprzetowych to pojd do sklepu i kup druga taka szpilke wkrec i po klopocie