Filtr automata

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam
mój kolega kupił sobie omege 3.0mv6 z automatyczna skrzynią(będę miał z kim jechać na zlot ) i chcemy wymienić w niej olej i filtr oleju wiemy już z wyszukiwarki że olej to dexron II i że trzeba od razu mieć uszczelkę tą większą bo tej mniejszej się nie rusza
i tu powstają problemy jak to zrobić ?gdzie kupić filtr?
czy pod filtr idzie jakaś uszczelka?
czy może być ten filtr - http://www.opel-shop.pl/product_info.php?cPath=281_282&products_id=1220
w serwisie głogów-serby zawołali około 1000zł
poradzcie coś
pozdrawiamy
  
 
tani filtr był na allegro, user OPEL-GSI z Poznania
  
 
Cytat:
2006-06-25 23:37:50, danp pisze:
...chcemy wymienić w niej olej i filtr oleju...


Po jakiego ?
Auto jezdzilo jako taxi?? w policji ???

Podam przyklad mojej starej Vektry - 388tys km bez ruszania ASB.
Olej jest, dziala, po co grzebac ?
Automaty sa bezobslugowe, z nielicznymi wyjatkami.
  
 
miała ubytki bo ciekła na uszczelkach teraz dokręcone i spokój ale musi być mało oleju bo ma lekkie drgania przy ruszaniu a poza tym nawet instrukcja mówi że się wymienia
  
 
Cytat:
2006-06-25 23:37:50, danp pisze:
czy może być ten filtr - http://www.opel-shop.pl/product_info.php?cPath=281_282&products_id=1220


Tak może być ten filtr i uszczelkę on już posiada,tylko pod miskę musisz dać nową.
Jak będziesz spuszczał olej to odkręć przewody, które idą na chłodnice i wydmuchaj z nich pozostałości starego oleju? Na pustą skrzynie wchodzi około 9 litrów oleju,ale ty nie zalejesz więcej niż 5 litrów, ponieważ reszty starego nie usuniesz, no chyba, że wyciągniesz skrzynie.
Wydaje mi się, że wymiana oleju nic tu nie pomoże, ponieważ przy braku około 2 litrów nie ma problemu z ruszaniem,ale jest problem z wyższymi biegami (gubi się).
Jeżeli jednak zdecydujesz się na wymianę oleju to zalewając świeży ,wlewasz po korek , zakręcasz go i jedna osoba zapala silnik i wciska D i trzyma auto na hamulcu ,a druga osoba odkręca korek wlewu i dolewa oleju do oporu ,aż będzie wylatywał korkiem i zakręca.
Acha i wyczyść magnes w misce olejowej od razu.



[ wiadomość edytowana przez: autoseba dnia 2006-06-26 15:38:25 ]
  
 
Cytat:
2006-06-26 00:22:55, KOLIBERk pisze:
Po jakiego ? Auto jezdzilo jako taxi?? w policji ??? Podam przyklad mojej starej Vektry - 388tys km bez ruszania ASB. Olej jest, dziala, po co grzebac ? Automaty sa bezobslugowe, z nielicznymi wyjatkami.



Moze w Twojej Vectrzemiales szczescie i skrzynia wytrzymala. Ale chyba po to ten olej jest zeby go wymienic.
Wymiana oleju w ASB

Oleju w dyfrze tez nie wymieniasz?
  
 
Cytat:
2006-06-26 14:45:46, lord_craven pisze:
Oleju w dyfrze tez nie wymieniasz?


W Vektrze nie ma
  
 
Cytat:
2006-06-26 14:45:46, lord_craven pisze:
Oleju w dyfrze tez nie wymieniasz?



Cytat:
2006-06-26 17:28:05, KOLIBERk pisze:
W Vektrze nie ma



A w omesi wyrzuciles? Chyba ze to co masz w profilu to sciema i dalej jezdzisz Vectra?
  
 
Zdania czy wymieniać, czy nie wymieniać są podzielone, producent nie przewiduje wymiany, a za razem producent przewidywał użytkowanie pojazdu max 6 lat (teraz max 4 lata).
Same serwisy ASO nie wiedzą za bardzo czy wymienia się, czy nie
Większość producentów pojazdów nie przewiduje wymiany oleju w mechanizmie różnicowym i w skrzyni manualnej, więc nie zdziwiłbym się jak by to samo dotyczyło dyfra czy ASB.
Osobiście uważam, że nie należy zmieniać dopóki wszystko ze skrzynią jest Ok , słyszałem dużo przypadków gdzie po samej wymianie oleju rypała się skrzynia. Zawsze można skontrolować jakość i stan oleju i podjąć decyzje co do wymiany.
  
 
Cytat:
2006-06-26 17:33:12, lord_craven pisze:
A w omesi wyrzuciles? Chyba ze to co masz w profilu to sciema i dalej jezdzisz Vectra?



Cytat:
2006-06-26 19:06:37, autoseba pisze:
Zdania czy wymieniać, czy nie wymieniać są podzielone...


lord_craven przeczytaj co ci koledzy radza
Bo to dobre rady sa

Dodam tylko, ze powinno sie kontrolowac stan, szczegolnie w przypadkach wycieku.
  
 
Filtr do tokładnie ten co masz link.
Uszczelka filtra jest przy nim taka malutka z korka.
Jeśli chodzi o uszczelki pod miski to koszt jest śmieszny ok 15 zł a warto wymienić.
www.samko.pl tytaj dostaniesz zupełnie wszystko do tej skrzyni.
ja w swojej wymieniam wszystko czyli uszczelki, filtr oleju, olej, tarcze i komplet uszczelniaczy.
teraz jest rozebrana w drobny mak i pomimo tego iz dobrze chodziła, miała zupełnie popalone pokruszone i poodparzane tarcze, więc dziwi mnie fakt iż ktos pisze że dokąd chodzi to nic sie nie robi. Trzeba byłoby zprecyzowac pojęcie chodzi - bo może komuś wystarcza że rusza Ale to taka dygresja.
Jak Bedzie złożona to napiszę jaki jest efekt i opisze koszty.
Byc może nastąpi to jutro ale jakos nie chce mi się wierzyć i pewnie w środe lub czwartek.
Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2006-06-26 21:14:07, abacus pisze:
więc dziwi mnie fakt iż ktos pisze że dokąd chodzi to nic sie nie robi. Trzeba byłoby zprecyzowac pojęcie chodzi - bo może komuś wystarcza że rusza Ale to taka dygresja.


Ja swoją sam składałem , bo się całkowicie rozsypała, z używki z senatora i tarcze i taśma były na wykończeniu, ale nie są to najważniejsze części w skrzyni i dopóki jest olej, będą pracować bardzo dobrze i długo.
Sama skrzynia po remoncie zachowuję się rewelacyjnie i nie widzę powodu, na jaką holere miałbym kupować nowe tarcze(???zł) lub taśmę (350zł).
Bez urazy,ale nie jestem człowiekiem, któremu wystarczy że rusza, lecz wydać na remont skrzyni 3 tyś., a wydać 700zł i nie czuć żadnej różnicy...
Za taką małą radą, zmień od razu panewkę za uszczelniaczem z przodu i łożysko igiełkowe z tyłu.





[ wiadomość edytowana przez: autoseba dnia 2006-06-27 00:42:23 ]
  
 
Cytat:
2006-06-26 19:06:37, autoseba pisze:
(...) Większość producentów pojazdów nie przewiduje wymiany oleju w mechanizmie różnicowym i w skrzyni manualnej, więc nie zdziwiłbym się jak by to samo dotyczyło dyfra czy ASB. Osobiście uważam, że nie należy zmieniać dopóki wszystko ze skrzynią jest Ok , słyszałem dużo przypadków gdzie po samej wymianie oleju rypała się skrzynia. Zawsze można skontrolować jakość i stan oleju i podjąć decyzje co do wymiany.



Generalnie sie z Toba zgadzam. Ale wychodze z zalozenia ze skoro jest dostepna mozliwosc zmiany jakiegos srodka smarnego (lub innego oleum lub plynu) to trzeba to wykorzystac dla wlasnego spokoju. A zreszta zdecydowana wiekszosc uzytkowniczek (-kow) bestii jacy tu sa nie kupila tego auta aby na nim teraz oszczedzac.

A tak OT: to kupilem Swoja Omege koncem kwietnia. Na dzien dobry pierwsza inwestycja to 1000 PLN (oleje, filtry, paski, plyny, duperele). Potem 750 (lambda, klima, duperele). A z tego co widze i slysze to jeszcze troche kaski musze dolozyc, ale to jak juz wyjde na prosta
  
 
[quote]
2006-06-26 21:41:02, autoseba pisze:
Ja swoją sam składałem , bo się całkowicie rozsypała z używki z senatora i tarcze i taśma były na wykończeniu, ale nie są to najważniejsze części w skrzyni i dopóki jest olej, będą pracować bardzo dobrze i długo. Sama skrzynia po remoncie zachowuję się rewelacyjnie i nie widzę powodu, na jaką holere miałbym kupować nowe tarcze(???zł) lub taśmę (350zł).

Skoro tarczki i taśma były na wykończeniu, to dlaczego ich niewymieniłeś ??? Przecież całe "flaki" miałeś na wierzchu. Tarczki można kupić nawet po 15 zł. od szt.
Pozdr.
  
 
Cytat:
2006-06-26 20:36:00, KOLIBERk pisze:
lord_craven przeczytaj co ci koledzy radza Bo to dobre rady sa Dodam tylko, ze powinno sie kontrolowac stan, szczegolnie w przypadkach wycieku.



Poczytalem i zrobilem po swojemu. A co do wyciekow to nie tylko kontrolowac stan ale jak najszybciej likwidowac przyczyne wycieku
  
 
hmmm...
Przede wszystkim nie wiem skąd wszyscy biorą te kosmiczne ceny za naprawe skrzyni. Mnie to będzie kosztowało w granicach 1500 razem z olejem, wszystkimi tarczkami i uszczelniaczami (komplet).
Wyszedłem z założenia że skoro jest juz rozebrana a robota kosztuje 700 w moim przypadku to lepiej wymienić wszystko skoro 3/4 tarczek była w stanie opłakanym - niedosyć że spalone to pokruszone i poodparzane. na niektórych zostało ok. 3 cm powieżchni trących na całym obwodzie.
Oprócz tego musiała być rozebrana bo poprzedni właściciel Omegi robił juz tą skrzynię a raczej próbował i zostawił w misce wałek który wypadł ze sprzęgła jednokierunkowego, przez co nie mógł jej skręcić więc wyjął jednną z dwóch tarcz 3 i 4 biegu.
To sobie wyobraźcie jak to chodziło.
Powtarzajac się jak juz była rozłożona na cześci pierwsze stwierdziłek że uszczelniacze trzeba wymienić koniecznie a na tarczkach nie będe oszczędzał kilkudziesięciu złotych.
Za pół roku musiałbym płacić kolejne 700 za rozebranie skrzyni w celu wymiany tarczek.
Czyli w sumie i tak jestem pare stówek do przodu.

P.S. jeśli coś pokręciłem to przepraszam bo nie jestem fachowcem tylko próbuje powtórzyć słowa mechanika.
  
 
Cytat:
2006-06-26 22:43:22, lord_craven pisze:
...Ale wychodze z zalozenia ze skoro jest dostepna mozliwosc zmiany jakiegos srodka smarnego (lub innego oleum lub plynu) to trzeba to wykorzystac dla wlasnego spokoju. ...


jak grochem o sciane
Gdybys przejrzal dokladniej forum, wyczytalbys, ze pewni uzytkownicy
Omegi z ASB mieli powazne problemy po wymianie w niej oleju.
Albo zalali Dextron III po zaleceniach ASO Opel, albo wlali za malo, albo nie przestrzegali pewnych zasad przy wymianie, o ktorych pisal Autoseba.
Co do filtra w ASB, to jest to filtr magnesowy i tez w zasadzie nie wymaga wymiany.
Nie jest to filtr taki jak od oleju w silniku. On sie nie brudzi, tylko wylapuje metalowe opilki,
ktore naprawde, przy prawidlowej eksploatacji nie wystepuja

Czytaj ze zrozumieniem:
Cytat:
2006-06-26 19:06:37, autoseba pisze:
...słyszałem dużo przypadków gdzie po samej wymianie oleju rypała się skrzynia...


  
 
Cytat:
2006-06-26 22:52:25, abigaz pisze:
Skoro tarczki i taśma były na wykończeniu, to dlaczego ich niewymieniłeś ??? Przecież całe "flaki" miałeś na wierzchu. Tarczki można kupić nawet po 15 zł. od szt. Pozdr.


Prawda 15zł od sztuki i taśma około 350zł , niestety to był trudny dla mnie okres finansowy , więc dobrze że nie kupiłem , bo przy tych kilometrach co robię, stare tarczki starczą jeszcze na jakieś 5 lat.






[ wiadomość edytowana przez: autoseba dnia 2006-06-26 23:53:38 ]
  
 
Troche inaczej Ten filtr to filtr taki prawie normalny bo materialowy i wylapuje wszelkie brudy skolei magnetyczny jest i owszem ale przyklejony sila magnetyczna do spodu duzej miski.A syf zawsze sie wydziel iz kazdej nawet najlepszej skrzyni bo to jest naturalny proces scierania sie matreialow tracych w skrzyni
  
 
Cytat:
2006-06-26 23:19:35, SENATOR pisze:
Troche inaczej Ten filtr to filtr taki prawie normalny bo materialowy i wylapuje wszelkie brudy skolei magnetyczny jest i owszem ale przyklejony sila magnetyczna do spodu duzej miski.A syf zawsze sie wydziel iz kazdej nawet najlepszej skrzyni bo to jest naturalny proces scierania sie matreialow tracych w skrzyni


Masz rację, Adam !!!