Fabryka czy rzemo??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
A wiec sprawa wyglada tak: Potrzebyje sobie kupic srodkowy drazek do ukladu kierowniczego (ten ze laczy kola z groobsz rzecz biorac) I rzemo kosztuje niecale 50 a fabryka ponad 100.. I co mam zrobic?? Dawniej rzenioslo bylo ponoc gorsze.. teraz nie wiem... Czy ma ktos z was jakas wskazowke ??
  
 
Rzemiosło nadal ma ten sam poziom wykonania i trwałości czyli do d..., lepiej zainwestuj w fabryczny a będziesz mial kłopot z głowy na długo.
A patrzyłeś na szrotach, napewno dużo taniej i niekoniecznie dziadostwo
  
 
no musze popatrzec..... TO kolejne pytanie.... KTORY KRAKOWSKI SHROT WYBRAC?? gdzie jest duzo DFow i w ogole najlepiej niedrogo
  
 
Taką rzecz akurat kupiłbym fabryczną. Wiadomo rzemiosło gorszy materiał, moze pęknąć albo kto wie co jeszcze. Akurat w elementy zawieszenia, hamulców czy silnika kupowałbym tylko fabryke.

Na kazdym krakowskim szrocie jest maaaaasa....DFów
  
 
Kiedyś kupiłem rzemieślniczy przegub i cieszyłem się nim 20 kilometrów spokojnej jazdy.Od tamtej pory kupuje wszystko fabryczne.Nie ma sensu rzemiosła kupować
  
 
Misieq ja jezdze na szrot kolo baru meksyk jak sie jedzie na niepolomice. maja kilka DF-ow. Natomiast NIE POLECAM Maxi Schrotta kolo HTS. kumpel pojechal kiedys po piaste do Sieny to koles mu powiedzial ze ma zaplacic o 25zl wiecej niz kosztuje nowa w sklepie.
  
 
Po czym poznać, czy błotnik przedni do 125p jest fabryczny, czy rzemieślniczy? (oprócz metki ) Jest jakaś stuprocentowo pewna cecha?
  
 
przetloczenie pod zderzak i wywiercona dizura na tenże. rzemiosla z ktorymi sie zetknalem jezeli mialy samo przetloczenie, to na pewno bez dziury
  
 
Dobra, ale przetłoczenie przetłoczeniu nierówne. Są takie błotniki, które mają przetłoczenie lekko wklęsłe w postaci płaskiej powierzchni między dwoma poziomymi, zanikającymi w kierunku wnęki na koło krawędziami. Drugi typ przetłoczenia był wystającą płaską nieco obłą powierzchnią zbliżoną kształtem do rombu...
  
 
Dokladam sie do pytanie - co to znaczy fabryczny? Taki, ktory wciaz produkowany jest w fabryce? Jakies stare zapasy? I po czym to poznac? Dlaczego dpbrze wykonane rzemioslo ma roznic sie od "fabrycznego"?
  
 
Wszystkie błotniki rzemieślnicze do Dfa które posiadam nie mają wytłoczenia i dziur pod kierunek boczny fabryczne mają.No i na oko rzemo wygląda kulawo.
  
 
Żuraw: W wypadku części do kanta "fabryczne" = wykonane w FSO.
Rzemieślnicze są zazwyczaj gorsze, bo z reguły powstawały z gorszej jakości blachy na zużytych tłocznikach wykupionych z fabryki. i jakoś tam naprawionych. Skutki są takie, że trza się narzeźbić, żeby spasować element, nie pasują jakieś szczegóły, rozstawy jakichś otworów...

Obi: Otworów pod boczny kierunek mogą nie mieć i fabryczne, przecież w latach 1975-1982 wychodziły fabrycznie kanty bez bocznego kierunkowskazu. Ostatnio widziałem błotnik z metką FSO, ale bez dziur na kier. boczny.
  
 
Cytat:
2007-12-09 20:02:19, Zuraw pisze:
Dlaczego dpbrze wykonane rzemioslo ma roznic sie od "fabrycznego"?



Pytanie raczej retoryczne, bo w Polsce praktycznie nie ma dobrego rzemiosla do samochodów typu 126, 125p czy Polonez.
Przy czym jako fabryczne należy tu rozumieć częśc wykonaną w fabryce lub w zakładach kooperujących, a więc taką, w jaką wyposażany był samochód podczas montażu.


[ wiadomość edytowana przez: Cytryn_126 dnia 2007-12-09 20:18:42 ]
  
 
Dobra, to może zastanówmy się nad takim przykładem:


  
 
Wyglada na fabryke!
  
 
Wygląda jak fabryczny chociaż fabryczne elementy występowały jako surowa blacha,tak wynika z moich obserwacji.
  
 
ja bym sprawdził grubość blachy!!
Z tego co pamiętam to grubość blachy (fabryczna) powinna być w granicach 0.6-0.7 mm
  
 
W katowicach w sklepie byly błotniki w stanie surowym i pomalowane i koleś twierdził ze pomalowane byly rzemiosło chodź dobrze wykonane. i blacha nawet nie byla grubosci puszki Coli.
  
 
moim zdaniem fabryczny rzemiosło miało widoczne zgrzewy.Ale co do podkładu to słyszałem że fabryczne były tylko w kolorze takim czerwono-brązowym
  
 
fabryczne blachy były i gole i czerwone i czarne. sam mam w garażu błotniki dop klasyka jeden czerwony a drugi goły, a miałem tez MRowskie bez dziur na kierunki czarne. Wszystko fabryczne, z metkami


[ wiadomość edytowana przez: Julo dnia 2007-12-11 00:27:47 ]