Zespol wylacznikow drzwiowych (wyzwalanie masa)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Szukalem na Forum i w sumie nie znalazlem odpowiedzi Pytanie brzmi: Ktory kabel odpowiada za "Zespol wylacznikow dzrwiowych (Wyzwalanie masa) " Podlaczam sterownik centralnego i tam jest rowniez opcja kontrolowania czy drzwi sa otwarte lub nie ? Czytalem fotorelacje na temat zakladanie tego sterownika, wszystko jest dla mnie jasne , tylko ten nieszczesny kabel od (to co w temacie) Pomozecie ?
  
 
podlacz go sobie pod drzwi kierowcy, ja swoj dalem na stale pod mase, wkurzalo mnie to
 
 
aha, dzieki Chyba tez podlacze na stle do masy. Moge podpiac do kabelka z masa ktory idzie razem z wiazka kolo nog kierowcy ?
  
 
Cytat:
Szukalem na Forum i w sumie nie znalazlem odpowiedzi Pytanie brzmi: Ktory kabel odpowiada za "Zespol wylacznikow dzrwiowych (Wyzwalanie masa) " Podlaczam sterownik centralnego i tam jest rowniez opcja kontrolowania czy drzwi sa otwarte lub nie ? Czytalem fotorelacje na temat zakladanie tego sterownika, wszystko jest dla mnie jasne , tylko ten nieszczesny kabel od (to co w temacie) Pomozecie ?



od drzwi kierowcy rozkrec włącznik drzwiowy i podpnij sie do niego (ten brazowy chyba)
  
 
W drzwiach kierowcy:

BRĄZOWY/ BIAŁY - otwieranie
BRĄZOWY/ ŻÓŁTY - zamykanie
lub
BIAŁY - otwieranie
ŻÓŁTY - zamykanie

po '96
BIAŁY/FIOLETOWY- otwieranie
ŻÓŁTY/CZARNY - zamykanie

i jeszcze ogólny opis z książki dla alarmistów
(NA LEWYM PRZEDNIM SŁUPKU NA DOLE W WIĄZCE SCHODZĄCEJ Z GÓRY) - STAŁY (+) POMARAŃCZOWY Z ŻÓŁTYM PASKIEM WCHODZĄCY NA DRZWI DO ZAMKA, DWA PRZEWODY BIAŁY Z FIOLETOWYM PASKIEM I ŻÓŁTY Z CZARNYM PASKIEM NA KTÓRYCH NA PRZEMIAN POJAWIA SIĘ (+) , NALEŻY WYKONAĆ UKŁAD NA PRZEKAZNIKACH KTÓRY ZAMIENI (-) STERUJĄCE ZAMKIEM Z ALARMU NA (+).

U mnie alarm, którym steruje zamykaniem drzwi, ma układ na 2 przekaźnikach do zamiany "+" z alarmu na sterowanie "-" w zamku.
Sam czujnik otwarcia drzwi (sterujący też oświetleniem) je zielono-czarny

Upss... nie zauważyłem, że połowa tych informacji jest zawarta w fotorelacji

[ wiadomość edytowana przez: gRRuby dnia 2007-12-17 00:17:45 ]
  
 
A jak chcesz mić sygnał od otwarcia też drzwi pasażera to też można.

Kabelki do czujników drzwiowych dzielą się na dwie grupy.
1. Od drzwi kierowcy.
2. Pozostałe drzwi.
Oba kabelki trafiają do skrzynki bezpieczników w jednej wtyczce i sa tuż obok siebie (brązowo-biały i brązowo-żółty).
Te obiegi podzielone sa po to, żeby piszczek włączonych świateł nie piszczał jak pasażer otworzy drzwi.
Wewnatrz skrzynki oba obiegi łączą się za pomocą diody i wychodzi ze skrzynki trzeci kabel (chyba brązowo-biały) tylko grubszy. Idzie on do światełka oświetlenia wewnetrznego. Na nim masa pojawia sie po otwarciu których kolwiek drzwi.
Sterownik podłacza sie właśnie pod niego.
  
 
Cytat:
(NA LEWYM PRZEDNIM SŁUPKU NA DOLE W WIĄZCE SCHODZĄCEJ Z GÓRY) - STAŁY (+) POMARAŃCZOWY Z ŻÓŁTYM PASKIEM WCHODZĄCY NA DRZWI DO ZAMKA, DWA PRZEWODY BIAŁY Z FIOLETOWYM PASKIEM I ŻÓŁTY Z CZARNYM PASKIEM NA KTÓRYCH NA PRZEMIAN POJAWIA SIĘ (+) , NALEŻY WYKONAĆ UKŁAD NA PRZEKAZNIKACH KTÓRY ZAMIENI (-) STERUJĄCE ZAMKIEM Z ALARMU NA (+).




Skad ten uklad i jak to podlaczyc ? Wlasnie dzisiaj podlaczalem wg fotorelacji i niestety nie otwiera dzrwi z pilota (tylko sygnalizuje swiatlami) No wlasnie powinny mrugac kierunki, a mi mrugaja swiatla hehehe
  
 
Problem:
Sterownik zamka podaje (+) jako impuls do otwarcia drzwi
Siłownik zamka ma stały (+) (jak pisze gRRuby pomarańczowy z żółtym paskiem) więc do zadziałania potrzebuje impulsu (-)

Potrzeba:
Zamienić impuls (+) od sterownika na impuls (-) do zamka

Rozwiązanie:
Potrzebny jest przekaźnik (dwa). Najprostrzy do świateł od malucha czy poloneza taki za 8zł.
Są w nim 4 piny. 2 to sterowanie (58 i 58a) a 2 następne (30 i 31) to obwód rozłączany.

Do pinów 58 i 30 podłaczasz stały (-) czyli masa.
Do pinu 58a podłaczasz kabelek od strownika (impuls (+))
Do pinu 31 podłaczasz kabelek od zamka (np biały z fioletowym wg gRRuby)

Tak samo robisz z drugim przekaźnikiem podłączając do niego drugi kabelek od sterownika i drugi od zamka (żółty z czarnym wg gRRuby)

Gotowe

Impuls (+) od sterownika uruchamia przekaźnik, który podaje (-) do zamka. Obwód się zamyka, zamek zadziała.

To jest tylko sugestia. Wszystkie prace związane z instalacja elektryczną w swoim samochodzie wykonujesz na własną odpowiedzialność
Pamiętamy o ostatnich pożarach (nie zapomnij o bezpieczniku)


[ wiadomość edytowana przez: DoktorB dnia 2007-12-18 10:19:48 ]