Jaki olej do essiego?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Kolejny problem

Jaki najlepiej olej lać do mojego Essiego 93r 1.4i 143 000tys . nie mam pojęcia jaki byl przedtem olej lany......
I poproszę o info ile litrow bede potrzebowal.

Proszę o propozycje
  
 
Wyszukiwarka.

Temat walkowany 100000000000000000000000000 razy
  
 
sorry , ale ja jestem tutaj dopiero pare dni ;P
  
 
nie znam sie na mechanice pojazdowej , czytalem posty na forum.... nie mam pojecia jaki olej bedzie best.... powiem tylko ze czytalem cos ze jak są wycieki to lac inny... i nic z tego nie rozumie.... ja mam wyciek z uszczelki pod klawiatura [ta na samej górze chyba tak sie nazywa ;P]

Więc pytam konkretnie o moj przebieg.... i silnik , co by mi szanowni forumowicze polecili .

Dzieki wielkie za odp.
  
 
Przebieg: mozna lac syntetyk/polsyntetyk

nie wiesz co lane: najbezpieczniej zalac mineralny

wycieki: wizyta u mechanika
  
 
IMHO: oryginalny Fordowski 10W40 będzie OK.
  
 
Pozostaje kwestia czy to napewno ma przejechane 143tys a nie 243 bądź 343.Ja do mojego już drugi raz chyba zaleje Forda 15w40
  
 
Cytat:
2007-12-06 21:57:08, kroczak pisze:
Pozostaje kwestia czy to napewno ma przejechane 143tys a nie 243 bądź 343.Ja do mojego już drugi raz chyba zaleje Forda 15w40



Jak już go tak raz zalełeś sam to nie ma sensu skakać z oleju na olej, zostań przy nim.

Swoją drogą, można wiele nie wiedzieć na ten temat, ale jak się przeczyta archiwum z forum, to można by książkę napisać. Bardziej wałkowanych tematów chyba nie ma, a i odpowiedzi sa proste
  
 
a w jakim stanie jest silnik, nie kopci z rury
zobacz jaki jest stan oleju i pojezdzij tydzien
jesli stan sie nie zmienia to mysle ze tak jak mowii Wojo 10W 40 (polsyntetyk) bedzie ok
a 15W 40(mineralny) to jak silnik powoli "umiera"
  
 
nie kopci , przejechalem moze z 500km i raczej nic nie ubylo jak sprawdzalem . mysle nad castrol magnatec , ew. olej z forda lub jakis texaco , oczywiscie po tym co przeczytalem to polsyntetyk..
  
 
wlej lotosa
  
 
Cytat:
2007-12-06 22:29:18, radekbox pisze:
wlej lotosa




Grunt to dobry humor.
  
 
Ja jeżdżę na Lotosie 10W 40. Przebieg 125 000 km. Pytanie do DoktorB: co jest nie tak z tym olejem, bo nie bardzo rozumiem?
  
 
Cytat:
2007-12-06 23:42:25, DoktorB pisze:
Grunt to dobry humor.


nie mozna przeciez przez cale zycie plakac
  
 
Cytat:
2007-12-07 21:52:36, piootr84 pisze:
Ja jeżdżę na Lotosie 10W 40. Przebieg 125 000 km. Pytanie do DoktorB: co jest nie tak z tym olejem, bo nie bardzo rozumiem?



Nie mam pojęcia!

Jedni mówią, że nigdy więcej Lotosa.
Inni, że nie mają żadnych problemów.

To sparawa indywidualnych doświadczeń.

P.S.
Parametry na butelce są takie same a nawet lepsze w niktórych przypadkach jak u konkurencji.
  
 
Cytat:
2007-12-06 21:16:32, rasta_bwoy pisze:
Jaki najlepiej olej lać do mojego Essiego 93r 1.4i 143 000tys . nie mam pojęcia jaki byl przedtem olej lany...... I poproszę o info ile litrow bede potrzebowal.



polsyntetyk, Castrol Magnetic polecam, bedzie potrzebowal okolo 3,5 litra, moze 4
  
 
Wczoraj wymieniłem olej - znów na FORD 10W - 40. Też miałem problem bo nie wiedziałem co było wlane wcześniej. Wolałem nie ryzykować i nie lać syntetyku tylko pół-syntetyk. Naprawdę polecam. U mnie od zmiany do zmiany (11kkm) ani grama nie wziął.
  
 
Cytat:
2007-12-07 23:27:31, DoktorB pisze:
Nie mam pojęcia! Jedni mówią, że nigdy więcej Lotosa. Inni, że nie mają żadnych problemów. To sparawa indywidualnych doświadczeń. P.S. Parametry na butelce są takie same a nawet lepsze w niktórych przypadkach jak u konkurencji.



chodzi o to ze na lotosie przejedziesz 10k km, i sie wymienia. Na castrolu lub mobilu (kazdy drozszy) mozesz jechac 20k km i nawet barwa bardzo sie nie zmieni. czym sie roznia oleje: SYNTETYK, POLSYNTETYK i MINERALNY? wlasciwosciami? czy sa dedykowane po jakis tam przebiegach?
  
 
Cytat:
2007-12-09 21:33:36, mastahtbg pisze:
czym sie roznia oleje: SYNTETYK, POLSYNTETYK i MINERALNY? wlasciwosciami? czy sa dedykowane po jakis tam przebiegach?



Olej silnikowy składa się z oleju bazowego oraz dodatków uszlachetniających.
Ilość dodatków może stanowić nawet 30%.

Oleje mineralne otrzymuje się z ropy naftowej poddawanej klasycznym metodom obróbki, głównie destylacji, bez istotnego wpływu na struktórę chemiczną.

Oleje syntetyczne otrzymuje się z ropy naftowej i/lub gazu ziemnego na drodze syntetycznej, bardzo skomplikowanej technologicznie.

Oleje półsyntetyczne powstają po połączeniu olejów bazowych mineralnych i syntetycznych.

Oleje mineralne zbudowane są z bardzo wielu różnych węglowodorów.

Oleje syntetyczne są jednorodnymi związkami chemicznymi.

Własciwości olejów bazowych są poprawiane dodatkami uszlachetniającymi (zmieniają lepkość, smarność, myją, rozpraszają zanieczyszczenia, antykorozyjne itp).

Do najwazniejszych właściwości olejów silnikowych należą właściwości lepkościowo-temperaturowe.

Nowoczesne silniki konstruowane są wg nowych technologii. Maja one być trwałe i mają mniej palić.
Trwałość uzyskuje się stosując mniejsze luzy a mniejsze spalanie przez zmniejszenie oporów wewnetrznych.

Aby spełnić te wymagania potrzebny jest olej, który ma niską lepkość w niskich temperaturach (małe opory) i zachwuje swoje parametry w wysokich temperaturach (smarować i uszczelniać).
Takie oleje oznacza się EC - paliwooszczędne (nawet do kilku %).

O zależności lepkości od temperatury mówi tzw wskaźnik lepkosci "WL". Im wskaźnik wyższy, tym olej bardziej odporny na zmiany temperatury.

Oleje mineralne ze względu na ich budowę, charakteryzują się dużą zależnościa lepkości od temperatury i nie spełniają wymagań najnowszych silników. WL 80-140

Oleje syntetyczne ze względu na swoją jednolita budowę są mniej podatne na zmiany lepkości od zmiany temperatury. WL 160-200

Oleje półsyntetyczne mają WL ok 160.


Dobór olejów do danego silnika najczęściej jest doborem doświadczalnym i opiera sie na wielu wskaźnikach jego pracy.

Podstawowe zalecenia to:
Luzy - im większe tym wieksza lepkość
Prędkość - im większe tym mniejsza lepkość
Obciążenie - im większe tym wieksza lepkość
itp.

Na podstawie powyższego ogólnie przyjmuje się dobór oleju do przebiegu:

0 - 100 (150) tys. - syntetyk
100 - 150 (200) - półsyntetyk
>200 (250) - mineralny

  
 
Dodam jeszcze, że najważniejszym podziałem olejów jest podział wg lepkości (SAE) i jakości (API, ACEA i inne).

Jeżeli chodzi o lepkość to należy przedewszystkim sugerowac się zaleceniami producenta samochodu biorąc poprawkę na stan silnika (przebieg).

Jeżeli chodzi o jakość to nie powinna być niższa od zalecanej przez producenta. Wyższa znaczy lepsza (droższa) jest jak najbardziej zalecana wręcz bez ograniczeń.