MotoNews.pl
  

[125p] SWAP silnika z lady 2107 1500

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
jak w temacie czy jest sens i czy wogle jest taki swap mozliwy bo mam taki silnik.
chyba ze ma ktoś jakieś DOHC do sprzedania ale w stanie nie wskazującym na renąt kapitalny.
prosze o info bo ohv w kombiku sie kończy a remątować 1500 ohv raczej mnie nie ciagnie. pozdro !!
  
 
Cytat:
wskazującym na renąt kapitalny.



remont
  
 
Warto, silniczek ładowski to dośc przyjemny agregacik i jest bardzo podatny na wszelkie zabiegi usprawniające. Co prawda 1300 jest pod tym względem trochę lepszy niż 1500, ale mając wybór ohv a ładowskie ohc nie wahałbym sie ani chwili.
  
 
a czy w takim swapie są jakieś kombinacje , przeróbki, czy silnik pasuje pod fiatowską skrzynie a jeśli nie - czy wał pasuje pod ładowską skrzynie, jaka skrzynia lepiej fiat - łada ? oczywiście omówie o skrzyniach 5 bieg.
nie posiadam na ten temat nic wiedzy daltego pytam moze sie znajdzie ktoś kto wie
  
 
byl poruszany podobny temat tylko nie umiem go znalezc z tego co tam pisalo to trzeba by zamienic dzwon skrzyni na ladowski
  
 
Dzwon skrzyni i pomodzić ze sterowaniem sprzęgłem (łada ma hydraulikę). Można przełożyć od łady. Poza tym sterowanie przepustnicą (w ładzie gażnik po prawej stronie), przewody paliwowe, pierwszy odcinek wydechu.
  
 
Cytat:
2007-10-07 20:05:01, jose pisze:
Co prawda 1300 jest pod tym względem trochę lepszy niż 1500,


dlaczego?

bizer
  
 
1300 nie jest wcale lepszym silnikiem niz 1500. jedynie jesli chodzi o tak zwanego short roda zdaje egzamin gdyz przy rozwiercie 1300 na 1600 uzyskujemy automatycznie duzy stopien sprezania (ok 10,5) bez planowania glowicy. jednakze w takim wydaniu silnik jest bardzo wyzylowany i mniej zywotny niz jego odpowiednik powstaly z 1500.
silniki te praktycznie niczym sie nie roznia oprocz wlasnie pojemnosci, oraz tego ze 1300 jest sterowany paskiem a 1500 lancuchem.

co do swapa na 125 to jest to jak najbardziej mozliwe, silnik ladowski pasuje do skrzyni z fiata 132 bodajze, i chyba 131. rozrusznik jest tylko po drugiej stronie. co do tego czy wał pasuje to tak, pod warunkeim zmiany krotkiego przegubu, gdyz w ladzie oryginalnie byl zaraz za skrzynia elastyczny przegub.
  
 
Cytat:
2007-10-07 19:28:17, Sir_Mirras pisze:
chyba ze ma ktoś jakieś DOHC do sprzedania ale w stanie nie wskazującym na renąt kapitalny.


moje 1.6 sie nadaj dla Ciebie?
jak co to inf na priv

  
 
jak uzyskano wieksza pojemnosc w 1.5? wieksza srednica cylidrow czy skok walu? ile wal ma podpor?
  
 
Cytat:
2007-10-09 10:03:13, Dar00 pisze:
jak uzyskano wieksza pojemnosc w 1.5? wieksza srednica cylidrow czy skok walu? ile wal ma podpor?


Silnik 1200: skok 66, średnica 76
Silnik 1300: skok 66, średnica 79
Silnik 1500: skok 80, średnica 76
Silnik 1600: skok 80, średnica 79
Silnik 1700: skok 80, średnica 82

Wał wszędzie ma 5 podpór. wszystkie silniki maja napęd rozrzędu łańcuchem, oprócz silników 1300 wyprodukowanych po 1980 roku.
  
 
wal jest podparty w 5 miejscach z tego co wiem fajne rezultaty mozna uzyskac jak sie sprzegnie silnik 1,5 ze skrzynia i dyfrem od 1,2 - moj wujek kiedys dokonal takiego zabiegu i bardzo sobie chwalil
  
 
ino ze dyfer musi być od łądy 2101 kombi bo ejst najkrótszy lub ew od sedana 2101. reszta ma dłuzsze mosty.
najlepiej chyba 1,5 skrzynia 5 i dyfer od 201 . wszytsko na serii a osiągi znaczy przyspieszenie wzrastają

hehe ale sie duzo już nauczyła od brata
  
 
Cytat:
2007-10-08 23:30:39, magda_trikolor pisze:
dlaczego? bizer



Bo to wyjątkowo krótkoskowkowa wiertarka. Bardzo chętnie wkreca się na obroty. 1500 to już nie to.
  
 
Cytat:
2007-10-09 19:51:13, jose pisze:
Bo to wyjątkowo krótkoskowkowa wiertarka. Bardzo chętnie wkreca się na obroty. 1500 to już nie to.


malozywotna wiertarka zreszta poczekajcie jak tical swoja skonczy to zobaczycie
  
 
Więc wychodzi na to,że trzeba zainwestować w DOHC do kombika
  
 
nie? czemu? dohce sa ciezkie a OHC ladowskie jest swietnym silnikiem, a i czesci latwiej dostac
  
 
Cytat:
2007-10-09 14:22:05, bandit_650 pisze:
wal jest podparty w 5 miejscach z tego co wiem fajne rezultaty mozna uzyskac jak sie sprzegnie silnik 1,5 ze skrzynia i dyfrem od 1,2 - moj wujek kiedys dokonal takiego zabiegu i bardzo sobie chwalil


Skrzynia nic nie zmienia bo we wszystkich modelach przełożenia są takie same. Natomiast co do przełożeń dyfra najkrótsze (4,44) było w kombiaku 2102 w silnikiem 1200 (z tym że znależć taki dyfer to cud -ten model nie był wogóle sprowadzany oficjalnie do Polski a produkcje zakończono w 1986 roku). W sedanach z silnikiem 1200 i 1300 zazwyczaj stosowane były dyfry 4,3 i na nie najłatwiej trafić, a w autach z silnikiem 1500 i 1600 dyfry 3,9 i 4,1 ale najczęście był to dyfer 4,1
  
 
Silniki ładowskie mają bardzo duży potencjał rosjanie ale także i Polacy wyciągali w wyścigowych formułach Estonia do 200KM z 1600 natomiast silniki Fiata Dohc 8v to max 150KM dochodzą problemy z chłodzeniem i ciś oleju
  
 
no to chyba se łade kupie
problem grzania się rozwiązuje chłodnica oleju , a ciśnienia np pompa zewnętrzna i sucha misa
ale jak bym miał jeszcze raz budować kanta , to kupił bym łade i zrobił to co fryzjer