Pytanie odnosinie wesji escortów.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam Wszystkich!!! Mam escorta turnier 1.4 CLX (czarny) z roku 1992. Sprowadzony był z Niemiec, powiem wprost jeździ inaczej niż inne escorty i właśnie dlatego nasuwa mi się pytanie do Was znawców czy były różne wersje escortów w tym roczniku bo czytałem kiedyś w jakimś katalogu, że były escorty kombi rs (nie chce mi sie wierzyć ale tak naprawde było napisane). Pisałem, że jeździ inaczej jest twardszy niż inne escorty z tego rocznika (miałem okazję innymi się przejechać) układ kierowniczy jest bez wspomagania dzięki czemu czuje się ten samochód, mechanik powiedział, że amortyzatory wszystkie 4 są gazowe nie wiem czy inne escorty też tak mają, auto ma abs, welurową tapicerkę, szyberdach, relingi, z tyłu nie ma rolety ani śladów po niej co mnie dziwi jest na alunach 14 link Tytuł strony z tym, że nie ma naklejki ford tylko jest znaczek rs. Oglądając silnik 1.4 w innym escorcie wydawal sie mniejszy jak ten w moim takjakby mial mniej osprzetu. Może to jakaś specjalna wersja robiona indywidualnie dla klienta, nie mam pojęcia co to za escorcik dlatego zwracam się do Was i z góry dzieki

Własnych fotek nie mam ale postaram się zrobić ale jest identyczny jak ten escort którego znalazłem na allegro tylko różni się silnikiem i alunami przód ; środek; tył.

[ wiadomość edytowana przez: matek6 dnia 2007-12-23 01:01:50 ]
  
 
Jak wrzucisz jakies foty to napewno bedziesz mial wiele odpowiedzi i bedzie latwijsza diagnoza .
  
 
rs byl tylko 3 drzwiowy
pojemnosc 2.0 150KM
no chyba ze swap

amory seryjnie sa dawane gazowo-olejowe
gazowych amorow nie ma

rs 1.4??

[ wiadomość edytowana przez: radekbox dnia 2007-12-23 01:13:43 ]
  
 
Cytat:
2007-12-23 01:04:02, radekbox pisze:
rs 1.4?? [ wiadomość edytowana przez: radekbox dnia 2007-12-23 01:13:43 ]



troche dziwne ale 1,6 hatchbackiem startował do mnie no i został w tyle (może miał już silnik o dużym przebiegu )
  
 
ehhh...
  
 
robisz swoim essem w ok 8s do setki??
  
 
1,4 rs (radio stereo)?
  
 
Nie wiem nigdy nie mierzyłem. Nie chodzi mi tu o to czy ja mam rs escorta ale o to dlaczego inaczej jeździ wiem jeszcze że wyprodukowany w Belgi był jak go sprowadzałem 6 lat temu to naprawde byłem mile zaskoczony jego osiągami i dlatego polubiłem te autka
  
 
Kolego już pędzę żeby Ci pomóc.
Jeśli chcesz się szybko przekonac czy to RS czy też nie, proponuje zejdź do garażu odpal auto zapnij mu od razu II i strzel ze sprzęgła jak jak sie nie zdławi i przypali na obydwa koła i chwle po tym zamknie obrotomoerz, zaś na trójce będzie ci brakowało odwagi żeby go pokręcić do odcięcia to rs jesli nie... to już pewnie się domyślasz

Oczywiście żartuje a teraz na poważne.Nie było seryjnie produkowanych RS kombi to raz, dwa RS2000 - bo pewnie tą masz na myśli to auto wyposarzone było w silnik o pojemności skokowej 2,0,mocy 150 koni jednostka DOHC 16 zaworowa. Silnik ten zestawiony jest ze skrzynią biegów MTX 75 najczęściej z tyłu posiada tarcze choć MKVII z ABS miały bębny. Po czym go poznasz na pierwszy rzut oka... Silnik posiada głowice zbliżoną wyglądem do tej z zeteca. Jednak ma on czerwoną pokrywę na napisem rs2000, pod nią dwie cewki zapłonowe. kolektor wydechowy z dwiema sondami lambda, nie ma przepływomierza, silniczek krokowy przykręcony do obudowy filtra powietrza,z tego co wiem wszystkie rs,y miały wposmaganie kierownicy, w środku albo fotele fordowskie "uszatki" lub recaro do tego nieco innne koło kierownicy,wskaźniki z czerwonym podświetleniem (MKV/VI).

Ty zaś posiadasz zapwenie 75 konne 1.4 i do tego felgi z jakiegoś pakietu stylistycznego sygnowane logiem RS i to w zasadzie tyle ot cała filozofia. A że auto ładnie ci się zbiera ... to tylko się ciesz bo tu wszyscy narzekają że 1,4 to najbardziej mulasty silnik jaki Ford montował od 90 roku wzwyż w Escortach
  
 
ja mam kombika 1,4CFI 92r przyzwoicie jeździ(jeśli chodzi o jakiekolwiek osiągi) tylko bez obciążenia
gazowe amory wydaje mi sie z nie są tak dobre jak olejowe ponieważ gaz jest bardziej ściśliwy od cieczy
raczej RS'a nie masz może ktoś go tak stylizował

ps moze ktoś pod tuningował twój silniczek?

[ wiadomość edytowana przez: dago86 dnia 2007-12-23 09:44:51 ]
  
 
Cytat:
Może to jakaś specjalna wersja robiona indywidualnie dla klienta


To jest w tym wszystkim najlepsze
  
 
Dzieki wszystki. Remarq masz racje nie było kombi rs pomyliłem sie dzieki za odpowiedz, dago86 to mamy identyczne escorty, powiedz mi jak z pokonywaniem nierówności, co do gazowych to wydaje mi się, że są mniej ściśliwe od olejowych.

Znalazłem ten fragment tekstu z katalogu samochodowego:

Paleta modeli została wzbogacona o sportową wersję Escorta Turnier oznaczoną symbolem XR3i.
  
 
Cytat:
2007-12-23 16:19:07, matek6 pisze:
Paleta modeli została wzbogacona o sportową wersję Escorta Turnier oznaczoną symbolem XR3i.


nie z silnikiem 1.4

Cytat:
dago86 to mamy identyczne escorty, powiedz mi jak z pokonywaniem nierówności, co do gazowych to wydaje mi się, że są mniej ściśliwe od olejowych.



escort seryjnie ma gazowo-olejowe i znane sa z tego, ze maja twarde zawieszenie
gazowych nie ma!!!!!!!!!!!!!!!!!!
mozna na wlasna reke dac amory olejowe, ale ja bym nie poprawial fabryki, bo przeciez dobre wlasciwosci jezdne escorta nie biora sie z niczego.....
  
 
Cytat:
2007-12-23 01:44:13, Remarq pisze:
ciesz bo tu wszyscy narzekają że 1,4 to najbardziej mulasty silnik jaki Ford montował od 90 roku wzwyż w Escortach



Nie wszyscy kolego, nie wszyscy...poza tym chyba nie powiesz ze 1.4 jest bardziej mulasty od 1.8D

ja mam 1.4 mkV i daje radę...