Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() kilerek666 Ford escort Poznań | 2007-12-15 10:48:38 Witam
Nie wiem jak to dokładnie opisać ale sprawa wygląda następująco. Jak silnik jest zimny odpala na cykniecie bez problemów wyjadę z garażu i jak bym go zostawił to nie zgaśnie trochę tylko zmniejszać będzie obroty ale jak bym dodał gazu tak do 3tyś obr i puszczę potem gaz ty zgaśnie tak to wygląda jak by ssanie nie utrzymywało wyższych obrotów ale jak zachwyci to jest ok hyy albo inaczej jeszcze to wytłumaczę zapalam jadze jakieś 300m zatrzymuje sie i gaśnie ale jakbym sie nie zatrzymał tylko zrobił jaszcze z 600m to będzie ok potem silnik chodzi równo tak jak powinien może jest jakaś regulacja ssania i na jakich obrotach powinien trzymać na tym ssaniu u mnie trzyma na 1tyś obr a mnie sie wydaje że powinien tak do 1200 obr bo po rozgrzaniu to jest 900 obr pozdro |
![]() mirg VII escort 1.6/ 16Vk ... Cieszyn | 2007-12-15 11:21:52 czesc
nie chce być złośliwy ale temat maglowany z tysiąc razy ![]() wyszukiwarka>zawór odpowietrzania skrzyni korbowej pozdr |
michalmotyka Escort mkVII 1.8 16V ... Marcinowo | 2007-12-15 14:55:54 czytałem, czytałem i nic nie wyczytałem... może mi ktoś powiedzieć czy te objawy to na pewno zapowietrzenie skrzyni korbowej, a jeżeli tak to jak się ją w końcu odpowietrza?? HELLP! |
![]() mirg VII escort 1.6/ 16Vk ... Cieszyn | 2007-12-15 14:56:19 Ja po teście pisaka wymieniłem zawór odpo. skrzyni korb. i wszysto jest OK -a miałem dokładnie te same objawy co Ty |
mikruss podkręcona vectra Korytnica/Wrocław | 2007-12-15 15:00:43 a jezeli przy tescie pisaka nadal gasnie?? |
mikruss podkręcona vectra Korytnica/Wrocław | 2007-12-15 15:12:53 w zasadzie to tylko tego g..a nie ruszalem ale przez swieta to musze wybebeszyc i przeczyscic ![]() |
![]() mirg VII escort 1.6/ 16Vk ... Cieszyn | 2007-12-15 15:29:11 czyszczenie zaworku raczej nic Ci nie da -juz to przerabiałem, można wyczyścić (wypalić po odkręceniu) tą "puszkę" w którą wciśnięty jest zaworek |
![]() mirg VII escort 1.6/ 16Vk ... Cieszyn | 2007-12-15 15:34:56 trzeba również bardzo dokładnie sprawdzić gumowe kolanka i wąż wychodzący od zoworku - czy nie są popękane |
waldekp1 ropczyce | 2007-12-15 16:32:40 WITAM WSZYSTKICH JA PO ODPALENIU MIAłEM DOKłADNIE TO SAMO POZMIENIALEM WSZYSTKO TO CO WSZYSCY OPISYWALI I DALEJ TO SAMO WRESZCIE ZMIEZYLEM CISNIENIE I OKAZAłO SIę ZE NA 3 JEST CISNIENIE 7 BAR A NA POZOSTAłYCH 14 I TRZEBA BYLO DAC DO MECHANIKA BO KTORYS Z ZAWOROW BYł WYPALONY |
mikruss podkręcona vectra Korytnica/Wrocław | 2007-12-15 16:36:08 no a ja wlasnie mam glowice porobiona wymienione gniazda zawory uszczelniacz itp. Co do testu pisaka to wyciagnalem wezyk nie przy zaworze ale przy kolektorze czy przy bloku nie pamietam gdzie dochodzil i tam zaslepilem otwo (nie wezyk) |
michalmotyka Escort mkVII 1.8 16V ... Marcinowo | 2007-12-15 17:05:43 panowie, możecie mi powiedzieć jak się robi ten "test pisaka"?? |
![]() koniuXR3i Przecinak Warszawa/Zakręt | 2007-12-15 17:10:08
wyszukiwarka wpisujesz sobie test pisaka i masz wszystko kliknij tutaj |
Skolmi Sympatyk FEFK Fusion Warszawa | 2007-12-16 11:31:48
No właśnie. Ja też się przymierzam do próby olejowej. Wymieniony krokowiec, czujnik temperatury, zawór odpowietrzenia skrzyni i niestety dalej gaśnie. |
![]() radekbox Sympatyk FEFK escort ??? 16V ok. Zielona Góra | 2007-12-16 16:10:34
ale czy male cisniene na cylindrze nie powinno powodowac rowniez spadku mocy?? |
![]() Jacekm_ Mazda 323F BJ 2.0 GT ... Łódź | 2007-12-16 17:33:05 Nie wiem, czy to Wam pomoże, ale niedawno mój mechanik (pracował wcześniej w ASO Forda - w czasach kiedy Escorty jeszcze tam jeździły) opowiadał mi taką historię, właśnie o gasnącym Zetec'u po chwili od odpalenia. Powymieniali wtedy w tym ASO pół silnika i nic nie pomagało, w końcu wezwali ekspertów z Forda i tamci rozebrali silnik. W rezultacie tego okazało się, że problem był ze zbyt gęstym olejem, a dokładniej z zaworkiem, który znajduje się pod wałkiem rozrządu (ssącym). Po wymianie tego zaworu problem ustąpił (razem z tym jeszcze chyba zawory wymienili). W późniejszych modelach te zawory miały większą średnicę i problem już nie występował. Podobno jest to groszowa sprawa i warto to zrobić przy okazji wymiany rozrządu bo dochodzi tylko zdjęcie jednego wałka. |
![]() radekbox Sympatyk FEFK escort ??? 16V ok. Zielona Góra | 2007-12-16 17:50:30
slyszalem o tym, do tego jeszcze jak sie nie myle dochodza popychacze hydrauliczne, wypalanie zaworow......... i to nie jest az takie tanie, nie bede pisal, jaka cene mi mechanik poowiedzial ![]() tylko pytanie, co jesli to jednak nie bedzie to??? |
Skolmi Sympatyk FEFK Fusion Warszawa | 2007-12-16 17:56:38
Tak to prawda. Chodzi o zawór upustowy oleju w głowicy. Na to też mi mechanik z ASO wskazał jako jeden z common fault powodujący gaśnięcie na zimnym. Problem z tym zaworkiem występował jedynie przy oleju innym niż 5W-30, a ja od nowości leję Formułę E. Ewentualne branie się za to na chybił trafił jest już jednak kosztowne, więc najpierw wolę zrobić próbę olejową, aby wyeliminować, lub nie, problem z wypalonymi zaworami ssącymi. |
mikruss podkręcona vectra Korytnica/Wrocław | 2007-12-16 18:07:39 Ja mialem wypalone zawory,teraz mam po remoncie i mam nadal to samo, wiec to nie. A co do tego zaworu upustowego ile moze kosztowac, to moze bym sie zaopatrzyl w to i wymienil. |