| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Zoltar Fajne Gdańsk | 2004-05-07 12:56:26 Do końca roku nie powinno przekroczyć 4.10-20.
Gdyby jednak |
Zoltar Fajne Gdańsk | 2004-05-07 19:52:43
Neste w Gdańsku. 3.69 (95) 3.80 (9 |
piotr-ek | 2004-05-07 19:54:56 No nic tylko do beczek tankować i do piwnicy chować. Cukru już 176 kg mam, mąki 80 kg, a fajek... przerzuciłem się na skręty - paczka z dobrego tytoniu wychodzi po 2 zł. |
SpeedR Była biała lodówka, ... Wawa/ Perth (Aussie) | 2004-05-07 21:00:14 Ja tankuję jedynie na Statoil'u benzynkę suprema 95 okt. za 4,05 zł.
A tak z ciekawości... po co lać do Esperaka benzynę o oktanowości = 98 Nie twierdzę, żeby lać syf, ale właśnie np. Suprema jest tańsza i w tym przypadku lepsza Pozdrawiam - SpeedR |
piotr-ek | 2004-05-07 21:03:57 Lałem na statoilu i 98 i supremę... żadnej różnicy nie zauważyłem (do Laosa też kolega przez pomyłkę nalał 98 i jak było 106KM tak pozostało 106KM) - bo jej poprostu nie ma (no chyba, że bym rozebrał silnik i go mierzył wzdłuż i w poprzek). |
Bartek1112 Mercedes A35 Warszawa | 2004-05-07 21:07:59 Ja leje zawsze 98PB ale zauwazylem ze czasami 98 jest lepsza a czasami gorsza z tej samej stacji z tego samego dystrybutora dzisiaj zatankowalem benzyne z NSTE beobslugowej jak mowilem no narazie niezle jest |
piotr-ek | 2004-05-07 21:15:58 Prawda jest taka, że odróżnisz benzynę złą od dobrej, a nie drobne zmiany w parametrach - więc nie kituj tu - tym bardziej, że nie tankujesz u Gienka pod stodołą. |
Czarek_Rej Klubowy Weteran FOKA Chorzów -Batory | 2004-05-07 21:28:08 A ja zalałem esperaka ostatnio full za 38złoty z groszami I dlatego twierdze ze gasss jest THE BEST!!! |
Bartek1112 Mercedes A35 Warszawa | 2004-05-07 21:31:28
U Gienka nigdy niezatankuje chocby zadarmo mi dawal ta benzyne |
SpeedR Była biała lodówka, ... Wawa/ Perth (Aussie) | 2004-05-07 22:38:15
Wiem, wiem. Już o tym rozmawialiśmy, jednak chodzi moi o powód? Pozdrawiam - SpeedR |
![]() raf316 Espero 1.5 LPG Elbląg/Gdansk | 2004-05-07 23:58:01
niestety te czasy tez powoli przemijaja, jak ostatnio wlalem po 1.72 to mi wyszlo ponad 60zl ale to zawsze lepiej niz po 4zl/l |
kobar Klubowy Weteran Ford Mondeo Warszawa-Bemowo | 2004-05-08 19:24:32 Witam.
Wczoraj tankowałem na BP, tam gdzie pracuje Tottito i zapłaciłem 4,21 za Pb98. SpeedR ja też tankuję 98 bo u nas benzyna nie ma tych parametrów jakie powinna mieć. Tak więc 98 ma może coś koło 95. Na 98 silnik pracuje ciszej i może trochę mniej pali. Pozdrawiam Kobar |
marcin2 gdynia | 2004-05-08 20:25:30
Powinien pracować ciszej ale niestety trochę więcej palić. Nigdy nie zauważyłem różnicy pomiędzy 95 i 98 (oprócz ceny) ale może jest ona na tyle subtelna ,że umknęła mojej uwadze. Ale jeżeli ktoś ma kasę i przekonanie że 98 jest lepsza to niech taką kupuje (moim zdaniem to tylko efekt placebo) W instrukcji do Espero jest podane że wystarczy E91 (poważnie) to i 95 będzie aż nadto. Jako że tej 91 nie spotkałem na stacjach to założyłem gaz |
SpeedR Była biała lodówka, ... Wawa/ Perth (Aussie) | 2004-05-08 20:54:32 No własnie, zmierzałem do tego, by zauważyć różncę pomiędzy oktanowością paliwa, a jej kalorycznością...
Oktanowość paliwa (w przypadku oleju napędowego - liczba cetanowa) wyraża (wg norm ISO) łatwość paliwa do samozapłonu, a tym samym do wsytepowania zjawiska spalania detonacyjnego w silnikach o wysokim stopniu kompresji. Wspomniana oktanowość nie ma jednak nic wspólnego z kalorycznością paliwa, która to wyraża: zdolność pozyskania energii w casie spalania 1 kg. materiału paliwowego w powietrzu atmosferycznym przy założonym ciśnieniu, wilgotności, itp. co składa się na przepływ i ciężar masowy powietrza. Wartość kaloryczna paliw od największej do najmniejszej (z paliw ogólnodostępnych) przedstawia się następująco... ropa, benzyna 95 okt., benzyna 98 okt., etylina 94, gaz (lpg). W zalezności od budowy silnika, w szególności od możliwości wykrywania spalania stukowego, można zmodyfikować silnik (sterowanie) tak, aby paliwo o wyższej liczbie oktan, dawało więcej mocy w konkretnym silniku (modyfikuje się głównie kąt wyprzedzenia zapłonu). Wyjaśnikiśmy sobie zatem kilka faktów... Po pierwsze - nie warto przepłacać za paliwo 98 okt. w całkowicie seryjnym, esperakowym silniku, którego sprężanie dopuszcza stosowanie paliwa o liczbie okt. 91. Po drugie - od razu widać, z jakiego powodu (z reguły) auta zasilane gazem LPG dysponują gorszymi osiągami (patrz - kaloryczność). Po trzecie... z informacji które wpadły mi w ręce większość paliwa z markowych stacji trzyma parametry dotyczące ich oktanowości. Zupełnie inna sprawa to fakt, że poprzez mieszanie ich z dodatkami, których nie przewidziano w procesie "projektowania" ich składu (czyt. woda, rozpuszczalniki i inne syfy) zaniżana jest właśnie ich kaloryczność, oraz stopień "zmętnienia" co w rezultacie przekłada sie na zwiększone ilości odkładanego w procesie spalania nagaru. ... a właśnie duze ilości nagaru wymuszają stosowanie dobrych jakościowo, syntetycznych olejów z dobrymi własciwościami czyszczącymi (płuczącymi) silnik. Pozdrawiam - SpeedR |
piotr-ek | 2004-05-10 08:25:04
A mnie to nie robi żadnej różnicy. Wlałem pełny bak za 180cośtam zł, a i tak nie mam tego gdzie i kiedy wyjeździć. |
-JACO- Klubowy Weteran Megane RS250 Cup Warszawa | 2005-07-19 00:10:21 Jeźdźcy zasilani Petroleum (gasssowcy też, poprawi Wam się humor )
http://polityka.onet.pl/artykul.asp?DB=162&ITEM=1236521&MP=1 Uwaga, artykuł klikustronicowy, w pierwszej chwili myślałem, że text kończy się na nagłówku. |
Tomek-Mydlowski Warszawa | 2005-07-19 02:46:17 mimo niechęci jaką pałam do gazopierda ...jeżeli cena Pb przekroczy 5zł, to hak im w smak, zakładam instalacje |