Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() her_us 126p Jelenia Góra | 2003-06-28 17:01:57 Zastanawialem sie z kolega i doszlismy do wniosku zeby wstawic do malucha turbine od jakiegos disla co wy o tym sadzicie??.Ma to jakis sens, warto nad tym myslec, bo skombinowa pewnie jakos by mozna na szrocie. |
![]() Lunatic F&F Sympatyk Fiat 125 Warszawa | 2003-06-28 17:54:06 pomysł bardzo fajny ale nie wiem czy da się to wogóle wykonać... ![]() |
![]() simon_pg F&F Sympatyk Audi V8 4.2 Quattro ... Gdańsk | 2003-06-28 21:02:16 Największy problem to napedzanie turbo!! Przecież spaliny "wystrzeliwują" na przemiam co dawałoby znaczne pulsacje prędkości obrotowej wirnika. Pozatym tak jak wyzej, smarowanie, chłodzenie, przewody i temu podobne. A może znajdziesz gdzieś napędzaną mechanicznie?? ![]() |
![]() Yakitaki autonogas Boat City | 2003-06-28 23:49:06
Przecie w normalnych silnikach też pulsują. Można to nawet ładnie wykorzystać (wymienniki pulsów, twin-scroll turbo), a przynajmniej zbudować porządny kolektor równoodległościowy. Tylko co z tego, skoro tych spalin będzie mało?
Nie zapomniaj, że supercharger żeby trochę dać, musi trochę zabrać. No i znów problem, skąd tak małą sprężarkę. Pewnie są gdzieś, ale żeby to dostać? K.Y. |
![]() schwepes F&F Sympatyk zezłomowałem Kraków | 2003-06-29 01:28:17 czy trzeba odprężać silnik ze st. sprężania 8:1 (lub 7,5:1 ze starą głowicą)? chyba niekoniecznie... ![]() reszta jak napisał Yakitaki ![]() |
![]() Yakitaki autonogas Boat City | 2003-06-29 15:00:55
Faktycznie, w oryginale Małkers ma dosyć niski stopień sprężania, ale i jest chłodzony powietrzem, zatem głowica będzie miała większą temperaturę, przez co tendencje do detonacji będą większe. W praniu by pewnie wyszło. Tak, czy inaczej, wydaje mi się, że turbienie 650-ki od Małkersa jest ekonomicznie nieuzasadnione ![]() K.Y. |
![]() metus F&F Wolny Słuchacz :) fiat500f wrocław | 2003-06-29 17:53:58 witam zagorzalych tuningowcow....
wiec po przeczytaniu waszych wypowiedzi i uwag na temat turbo w maluchu chcialbym zauwazyc ze widzialem fiata 500!!! z blokiem malucha(650) i turbo. zrobil to pewien starszy czlowiek z danii i nie wiem czy jest to uzasadnione czy nie ale jesli ktos chce to niech robi, jest to w koncu hobby a przy hobby kasa nie jest na pierwszym miejscu. mam nadzieje ze w sierpnizu znowu bede mial okazje widziec tego maluszka na zlocie to chetnie zainteresuje sie blizej konstrukcja takiego cacka... ![]() |
![]() maseratti 126 Łódz | 2003-06-30 19:14:09 mam zdięcie silniczka z turbinką. jest w moim profilu bo tylko tak umiałem je zamieścić. można to zrobić ! |
![]() spawn666 Autosan Bielawa | 2003-06-30 20:50:34 jest jeszcze jeden problem - malar ma wal podparty tylko w 2 miejscach przez co nie jest on za bardzo wytrzymaly. w czasach swietnosci B-Grupy kilku zapalencow eksperymentowalo z czyms takim ale z tych silnikow wyciagano max 90KM bo powyzej wal juz nie wyrabial, a poza tym to jest przy tym od cholery robote, ale pofodzonka i ciekaw jestem rezultatow |
![]() Yakitaki autonogas Boat City | 2003-07-01 12:23:35
Jak się uprzesz, to można wszystko: z oryginału zostanie może blok i parę pierdół. Tylko jeśli ktoś chce brać turbo z zeszrotowanego diesla, to czy ma tyle kasy, żeby porządnie zrobić całą resztę, podczas gdy jeden porządny kuty tłok może kosztować grubo ponad 1000PLN w zależności od producenta i wykonania? K.Y. |
![]() widynek F&F Sympatyk 700k Kraków | 2003-07-01 14:11:59 komplet kutych tłokow z włoch to koło 1,2 tys zł, w mahle chyba tyle kosztujesz jedna sztuka |
![]() Yakitaki autonogas Boat City | 2003-07-01 14:35:03
Tłoki, które wsadza Ludwiczak do swojego Cossie, kosztują 1600E za sztukę. To taka ekstrema, ale z drugiej strony silnik małkersa jest trochę obciążony cieplnie. To tłoki, a gdzie reszta? ![]() K.Y. |
cc cc Kraków | 2003-07-01 14:43:18 jak na mój gust to jak sie idzie na zakupy na szrot to lepiej se kupic silnik od razu z turbina na pewno taniej wyjdzie i dluzej podziala niz takie kombinacje - ja tak sobie zamontuje - czy w tym klubie wszyscy maja tylko malacze i 125 czy moze cc tez jest dozwolone?? |
![]() schwepes F&F Sympatyk zezłomowałem Kraków | 2003-07-01 16:05:15 cc jest niedozwolone ![]() wracając do turbo.. problemy z przegrzewaniem się częściowo by mogła poprawic głowica z chłodzeniem wodą (jak w świątkowozie ![]() ![]() ![]() |
cc cc Kraków | 2003-07-01 16:09:36 rozumiem ze regata 1.6 DOHC z przelotowka tez nie oblecialaby?? ani uno 1.4 turbo? |
![]() Madcar F&F Sympatyk BMW e30 330i `84 / 1 ... Toruń | 2003-07-01 20:16:28 Regata chyab podleci ![]() a uniacz...chyab tez...niby zaczeto go produkowac jkos 82-84...nie wiem dokladnie.. ![]() |
![]() kaza F&F Sympatyk Bis 1400turbo, HF in ... Bielsko Biała | 2003-07-01 23:06:16 Panowie ja miałem w malanie 900 turbo i wiem z jakimi pracami się to wiąże, b.dużo problemów po pierwsze turbo z diesela nie może być z powodu takiego że diesel ma spalkiny w temp ok 600st celsj. a w benz. ok ponad 1000 co sprawia że turbo w benz. musi być chłodzone inaczyj padnie, a pozxa tym spaliny w benz. mają dużo mniejszą gęstość niż w dieselu więc musielibyście mieć tak na oko turbo z diesela o pojemnościu skokowej ok 300cm3 czy to możliwe????????
![]() |
![]() Yakitaki autonogas Boat City | 2003-07-01 23:36:28
Które na ulicę się średnio nadaje. To znaczy w pięknych krajach, gdzie paliwo ma stabilne parametry, może i będzie OK, ale u nas, z braku knock-sensora, można sobie niezłe kuku zrobić. K.Y. |
![]() schwepes F&F Sympatyk zezłomowałem Kraków | 2003-07-01 23:48:25 a nie wystarczyło by go trochę 'przelać' paliwem?... wtedy szansa na stukowe będzie raczej mała... co prawda moc trochę mniejsza ale i tak z powodów wytrzymałosciowych zbyt duże przyrosty nie są możliwe.. ![]() najgorsze jest to że w KJSach wpada się przynajmniej klasę (jak nie dwie) wyżej - w przeliczeniu mamy 1108cc.. ![]() |