MotoNews.pl
  

Czy musze sie z tym pogodzic ? czy mozna to zmienic ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
ja mam instalacje zenit(wloska firma) powiem tak jak narazie jest bez awaryjny
ale powiem tez ze jak ktos jezdzi czestymi krotkimi odcinkami z przerwami od 2 godzin tak ze auto sie zdazy oziebic to sekwencja jest huooowa
bo sobie nie przelaczysz na gaz jak jest zimne auto i musisz czekac okolo 5 minut jesli pojedziesz odrazu to benzyne spala w efekcie jezdzenie wychodzi drozej niz sie wydaje mi np jak mma odcinek 15km to jak odrazu wystartuje to gaz sie przelaczy dopiero po 5km. 3 kursy dziennie to 15km na benzynie i 30km na gazie. 15km dziennie razy 22 dni robocze w miesiacu to jest 330 km miesiecznie na benzynie huooowo. ale mozna to polepszyc jesli sie nie pojedzie ino sie bedzie czekalo te 5 minut zanim sie nagrzeje. tylko nie wiem ile to pomoze.
niech sie tez ktos wypowie na ten temat
jesli chodzi o to ze mozna zmienic to automatyczne przelaczanie na gaz przy mniejszej temperaturze to ja juz to zrobilem. szybciej sie przelanca ale jest tak jak napisalem bardziej chyba sie nei da bo mowili ze moze sie cos popsuc i ze wogole tak jest nakazane przez producenta instalacji. ja mam terazchyba ustawione przelazanie na 30 albo 35 stopni

moge troche tak na oko obliczyc :
benzyny mi spalalo 7L/100km 7L x 4.40 = 31zl czyli
31zl na 100km
to jest 130zl na 430km


gazu za 80zl pelna butla robie 430km
w tym dolewac musze benzyne dokladnie nie wiem ile bo nie sprawdzalem tego dokladnie ale wydaje mi sie ze benzyny strace za okolo 30zl czyli
80zl+30zl = 110zl na 430km

20zl roznicy a za gaz dalem 2500zl nie wime kiedy sie to zwroci
20zl zaoszczedze przy 430km, 200zl pry 4300km i 2000 zl przy 43.000 km

czyli 2500zl za instalacje zwroci mi sie po 50.000 kilometrach kupa ladna. a jeszcze przeglady sa drozesz i tez z powodu gazu niby ma sie czesciej wymieniac filtry swiece kable wydatki i wydatki

ale gdy ktos jezdzi dlugie trasy to niech sie nei boi tego wykresu mojego heh

ostatnio cos slyszalem o jakis podgrzewaczach listy wtryskowej, ktos cos o tym wie ?
  
 
Kardynalna sprawa w takiej sytuacji, mianowicie nieć sprawny termostad, nic więcej nie zrobisz.... Nowoczesny silnik i katalizator najszybciej rozgrzewa się po rozpoczęciu jazdy, a nie przez pyrkotanie na postoju.
  
 
widziałem jakiś patent z wkręconymi świecami żarowymi od diesla żeby reduktor szybciej się nagrzewał.
w zime ciagnie dużo prądu, jak to świece w dieslu.
  
 
Totalny kretynizm i brak zrozumienia tematu. Te świece to niby gdzie się wkręca? W Reduktor? Brawo!!! Zadanie to podgrzać czynnik chłodzący w małym obiegu którego cyrkulację wymusza poimpa cieczy. Sprawa prosta przy zamontowanym ogrzewaniu postojowym i parkowaniu w ciepłym garażu.
  
 
dlamnie Sekwencja to tylko ladnie brzmiace slowo,nic pozatym.najwiecej jest problemow z tymi instalkami.moj znajomy ma A6 z instalka 2 generacji i chodzi mu bez zarzutu i wcale tak duzo niepali gdyz ma mocny silnik,sam mam stare auto i silnik 115km i pali mi 10 i jade rano odrazu na gazie zima czy to lato wiec tak jak kolega tu pisze to sekwencja sie dlugo odrabia Moze ktos sie wypowie na temat sekwencji cos jeszcze????????? Z checia kazdy poczyta

[ wiadomość edytowana przez: jokerro27 dnia 2007-12-15 18:02:02 ]
  
 
Coś mi się wydaje że twórca wątku ma niezbyt zprawny termostat i układ chłodzenie silnika.

W swoim aucie posiadam instalacje sekwencyjną STAG300 z reduktorem Zavoli Zeta S, temp. przelączenia na gaz mam ustawioną na 30stopni temp. parownika. Rano po nocy odpalam auto, ruszam spod klatki, wyjezdzam z uliczki osiedlowej na głowna ulice czyli robie jakies 500m i juz mam auto na gazie.


Więc radze sprawdzić jak ci podpieli gazownicy ogrzewanie reduktora.


pzdr. Grzesiek
  
 
Grzesiek1981
moze dlatego ze masz mocny silnik 2.0 16v to ci sie szybko przelancza bo mocniejsze sie szybciej grzeja. ja mam 1.3 12v.


a czy ktos wie cos na temat takiego podgrzewania tego gazu ? ktora to czesc i jak sie to robi. i czym itd.

Czy moglby ktos opisac jak dziala ta cala instalacja z gazem sekwencyjnym. kos wie gdzie na necie bedzie jakis opis najlepeij ze schematem lub zdjeciami rysunkami itd.
  
 
opornik zamiast czujnika i jechane byle bez przesady, troche na benzynie pochodzic musi
  
 
Cytat:
scoo
Wysłany: 2007-12-19 00:07:10

opornik zamiast czujnika i jechane byle bez przesady, troche na benzynie pochodzic musi

Noooo, a po pewnym czasie wymiana listwy wtryskowej czyszczenie instalacji i oby nie większe problemy .
  
 
najprawdopodobniej to mam popsuty termostat i dlatego tak pozno mi sie nagrzewa silnik.

a inna sprawa to taka ze wymyslilem zeby taka mate co sie kladzie zeby lusterka byly podgrzewane. i zeby taka mate nalozyc na ta czesc instalacji gazu ktora ma byc nagrzana. i wydaje mi sie ze powinno sie szybciej przeelaczac na gaz.
niech ktos sie wypowie co o tym mysli.
pozdro.