| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
kamil76 Sympatyk FEFK Citroen C4 Grand Pic ... Ostróda | 2007-12-26 21:47:07 regulacja ,nad pedałem jest śruba na imbus |
R_O_Y Sympatyk FEFK Mk VII kombi Inowrocław | 2007-12-26 23:00:57 Witaj w klubie strychnina!
Kilka wątków niżej jest pościk który zaczyna się dokładnie tak samo jak twój i mam dokładnie taki sam problem jak ty. Różnica może być jednak taka, że jeśli faktycznie sprzęgło było wymieniane to może wymagać regulacji w/w śrubą która faktycznie nad pedałem sprzęgła się znajduje. Niestety u mnie to już sprawdzone - sprzęgło się kończy i ta regulacja nic nie pomaga. Pocieszające jest to, że że taki objaw wskazuje na spaloną tarcz czyli docisk raczej jest OK. Dla mnie pytanie jest takie: czy można kupić nową tarcz sprzęgłową, czy trzeba całe sprzęgło? Powodzenia i pozdrawiam. |
CKsrv Sympatyk FEFK SU45 i focus Koszalin/Białystok | 2007-12-27 00:17:15 Mozna ale po co?
Jedna robota - kpl wymien z lozyskiem |
R_O_Y Sympatyk FEFK Mk VII kombi Inowrocław | 2007-12-27 17:43:49
Hmm... Po co? Odpowiadam: Jak kogoś stać na wymienianie części które (przynajmniej teoretycznie) są sprawne i jeszcze mogą posłużyć to powodzenia. Oczywiście można by tu zastosować zasadę wymiany "za jednym zamachem" pytanie tylko jakim kosztem? Ma ktoś orientację jaki jest koszt kompletnego sprzęgła, a samej tarczy (+ jaka firma)? |
bolid20 Essi Mk VI Bulowice | 2007-12-27 20:15:24 dokładnie tak jak pisze Fryszard. Ja jak szukałem to tarcza ok 250 a komplet od 300 do 500 ja kupiłem waleo za 320 i chula ![]() |
jarekski72 Ford Escort GHIA Częstochowa | 2007-12-27 20:26:04 Witam!
Dołączę się też do tego wątku. Też zaczęło się ślizgać sprzęgło mam (od miesiąca) Escorta kombi 98 1.8 benz i nie wiem czy jest jakaś regulacja bo jeszcze nie zaglądałem. Wg wskazań fabrycznych czytałem że tarcza sprzęgła ma wytrzymać min 150 000 kma mnie juz niestety powoli się zbliżam (149 200) więc skłaniam się do tego że pora wymienić cały kpl. Z powodu rozrzutu cenowego nie jest to niestety rzecz tania. Ceny zaczynają się od 250 do 800 zeta za kpl. Firmy to Automotiv Parts, Sachs, LUK, Valeo, Motocraft co waszym zdaniem się sprawdza a co jest lipą. Każda uwaga będzie mile widziana ( w końcu po co przepłacać) pozdrawiam i niecierpliwie oczekuję na odpowiedzi jarekski |
CKsrv Sympatyk FEFK SU45 i focus Koszalin/Białystok | 2007-12-27 21:07:19 Jak ktos lubi zagladac po x razy w jedno miejsce to zmienia sama tarcze. 2-3 miesiace pozniej lozysko albo jeszcze cos.
Ja lunie jezdzic samochodem a nie dłubac. |
R_O_Y Sympatyk FEFK Mk VII kombi Inowrocław | 2007-12-27 22:52:10
Też kupiłem świeże autko i poprzedni właściciel miał przykrą w skutkach manierę - trzymał nogę na sprzęgle no i przy 120kkm jest po tarczy. Jeszcze nie jest całkiem koniec bo ruszanie to jak cie mogę, ale już redukcja z 5 na 4 i pedał w podłogę to sprzęgło ma problem z przekazaniem tylu kucy na skrzynię i dalej na kółka. Obrotek skacze wysoko i po chwili łapie, spada i autko ciągnie jak lala. Wiem że koniec jest bliski dlatego pytam czy można samą tarcz wymienić bo cóż to jest te trochę dłubania w porównaniu z połową wartości sprzęgła. Druga rzecz - to moim zdaniem nie ma co wtykać podróbek w samochód tym bardziej jak nie trzeba bo im więcej ma oryginalnych części tym lepiej i dłużej wszystko chodzi bezawaryjnie. Co do wymiany kompletu to przecież zawsze jest tak, że można stan docisku i łożyska ocenić po wyjęciu na stół. Jak bedzie potrzeba to się wtyknie kompleta no nie? Pozdrawiam. |
koniuXR3i Przecinak Warszawa/Zakręt | 2007-12-27 22:56:36
a moze masz 220 kkm? mi przy tylu padlo sprzeglo wlasnie takie same objawy ponoc wymieniane bylo 1 raz i w srodku siedzial LUK... zmienilem na takie samo komplet i malina |
R_O_Y Sympatyk FEFK Mk VII kombi Inowrocław | 2007-12-27 23:03:04 Raczej nie wózek serwisowany w Fordzie, książka serwisowa z wbijanymi przebiegami, jeden właściciel. Co jak co, może jeździć nie umieją ale porządek to trzymają (przynajmniej w papierach). |